דור חמישי לרכב השטח של ג'יפ, שעולה מדרגה מבחינת היוקרה אך שומר על היכולות מחוץ לכביש, ויגיע עם אופציה למערכת הנעה היברידית
בתחילת שנה זו, הציגה ג'יפ SUV ראשון מתוצרתה עם שלוש שורות מושבים, שקיבל את השם גרנד צ'ירוקי L. באופן מעט מפתיע, זה לא היה דגם מאורך של הגרנד צ'ירוקי מהדור הרביעי (WK2), אלא דגם חדש לחלוטין שהתבסס על פלטפורמה של חברת פיאט. השבוע חשפה החברה באופן רשמי את הדור החמישי (WL) של הגרנד צ'ירוקי ה"רגיל", שבנוי על אותה פלטפורמה. מדוע הוחלט על הסדר הזה, שנראה כשגוי מבחינה תדמיתית-שיווקית? התשובה היא כמובן כלכלית, שכן כ-70 אחוז ממכירות ה-SUV-ים בארה"ב הן של כלים עם שורה שלישית של מושבים ומקום ל-7-8 נוסעים, וג'יפ רוצה מאוד לנגוס נתח ראוי גם בשוק הזה. אבל לפי סקרים, הקהל של הגרנד בתצורתו המסורתית, עם חמישה מקומות, הוא קהל נאמן והקונים האלה ישמחו להישאר עם כלי בתצורה האהובה עליהם, שמידותיו קומפקטיות יחסית.
בראש ה"ליון בק"
דגמי הבסיס של הגרנד החדש יגיעו עם הנעה אחורית בלבד, אבל תהיה כמובן אופציה להנעה 4X4, ויהיה גם דגם טריילהוק מוכוון שטח, שצלח בהצלחה את מסלול הרוביקון וגם טיפס די בקלות את ה"ליון בק", שיוצע עם מנועי בנזין, כולל ה-V8, או עם המנוע ההיברידי (למבחן דרכים לטריילהוק WK2). כל הדגמים ישווקו עם תיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות. מחירו של הדגם החדש, ששיווקו יחל לקראת סוף השנה כדגם 2022 עדיין לא נקבע. הגרנד צ'ירוקי L, שנמצא כאמור בשוק כבר כמה חודשים, נמכר בארה"ב במחיר שנע בין 36 ל-65 אלף דולר, אך על פי הפרסומים של החברה, הדגם הזה לא מיועד להגיע לישראל בזמן הקרוב. הדגם ה"רגיל" לעומת זאת, צפוי להגיע אלינו במהלך השנה הבאה.
תגובות