החברה תציג את הדגמים החדשים במהלך השנתיים הקרובות, רק אחד מהם מיועד להחליף דגם קיים
לא פחות מחמישה דגמים חדשים של רכבי פנאי יצטרפו לליין של חברת מאזדה במהלך 2022 ו-2023: CX-50, CX-60, CX-70, CX-80 ו- CX-90. בכך תגדיל החברה בהרבה את ההיצע בסיגמנט ה"חם" ביותר כיום בשוק המכוניות, וכמובן גם הריווחי ביותר.
הדגם הראשון והקטן מכולם, ה- CX-50, יהיה זמין רק בשוק האמריקאי והוא גם ייוצר שם החל מינואר 2022. הוא יחלוק פלטפורמה עם המאזדה 3 ו- CX-30 ולמרות שמועות קודמות, הוא לא יהיה יורשו של ה- CX-5 ששודרג לאחרונה ולא יחליף אותו.
CX-50. רק לשוק האמריקאי
שאר הדגמים שהוכרזו יתבססו על פלטפורמה חדשה של מאזדה, שמיועדת לכלי רכב גדולים, עם שני סוגי מרכב (צר/רחב), ושתי פריסות ישיבה (שתיים/שלוש שורות). כך ה- CX-60 עם שתי שורות מושבים וה- CX-80 עם שלוש השורות, תוכננו לכבישים הצרים של אירופה ויפן. הדגמים הזהים להם מבחינה מכנית, ה- CX-70 בעל שתי השורות וה- CX-90 בעל שלוש השורות, הם רחבי גוף ומיועדים לצפון אמריקה ולשווקים אחרים "בהם מעדיפים דגמים גדולים יותר עם נוכחות גדולה", לשון ההכרזה. בהתחשב בעיתוי ההשקה, ייתכן שה-CX-90 יחליף את ה- CX-9 שהוצג לראשונה בשנת 2015 (קישור למבחן דרכים ל-CX-9).מאזדה מתכננת לחשמל באופן מלא את כל היצע הדגמים שלה עד לשנת 2030, אך כשלב ביניים הדגמים החדשים שיגיעו בשנתיים הקרובות יצוידו במערכת היברידית כלשהי. ל- CX-60 ול- CX-80 יהיו דגמי פלאג-אין עם מנועי בנזין בעלי ארבע בוכנות. הם יקבלו גם את הדור החדש של מנועי Skyactiv-X (בנזין) ו- Skyactive-D (דיזל) המצוידים במערכות היברידיות מתונות 48V. ה- CX-70 וה- CX-90 יוצעו עם מנועי בנזין ודיזל שש בוכנות בטור, עם מערכות היברידיות מתונות וגם בגרסאות פלאג-אין.
מלבד מגוון הדגמים החדש, מאזדה אישרה גם כי ה-MX-30 החשמלי, המיובא לישראל רק ביבוא מקביל, יקבל מנוע סיבובי (ואנקל) שיפעל כמגדיל טווח. הדגם הזה יגיע במחצית הראשונה של 2022 (קישור לכתבה על ה-MX-30). לקראת 2025 תציג החברה ליין חדש של כלי רכב, על פלטפורמה חדשה, המיועדת לדגמים עם הנעה כל-חשמלי, כצעד ראשון לקראת חשמול כל ההיצע שלה.
MX-30. יקבל מנוע ואנקל להארכת טווח
תגובות