לייף סטייל > תרבות

רונית אלקבץ - חייה ומותה של אגדה קולנועית

"מחברות שחורות", הסרט האחרון בהשתתפותה של רונית אלקבץ, ייצא בבתי הקולנוע במהלך נובמבר. הסרט מספק הצצה נדירה לחייה הסוערים של אחת השחקניות הגדולות בתולדות הקולנוע הישראלי.

הסרט "מחברות שחורות" סרטו החדש של שלומי אלקבץ, הוקרן בבכורה עולמית במסגרת הרשמית של פסטיבל קאן השנה, הוכתר כיצירת מופת וזכה לתשואות וביקורות מהללות מקיר לקיר. כמו כן, זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר במסגרת תחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2021. בנוסף, זכה הסרט גם בפרס קמינגס במסגרת הפסטיבל, אשר הוענק לג'ואל אלכסיס, מהעורכות הבכירות בישראל, על עריכת הסרט.

"זוהי ללא ספק יצירה מונומנטלית המורכבת מחומרי תיעוד אישיים של עשרות שנים, הנעים ללא גבולות בין הפרטי לציבורי, בין האישי לחברתי, בין המציאותי לבדיוני, ומצליחים להרחיב את גבולות הקולנוע", מנימוקי השופטים בפסטיבל.

תקציר הסרט "מחברות שחורות":

"אדם מצלם את חייו: צילם התחלה - וגילה שצילם את הסוף". סרטה החדש והאחרון בהשתתפותה של רונית אלקבץ, ובבימויו של אחיה שלומי אלקבץ, מספק לנו הצצה נדירה וחד פעמית לחייה הסוערים של אחת השחקניות הגדולות בתולדות הקולנוע הישראלי. בחלק הראשון, שנקרא "ויויאן", על שם דמותה הקולנועית המוכרת, מחליט שלומי אלקבץ לצאת למסע לשכתוב ההווה והעתיד בניסיון להציל את אחותו מנבואת מוות של קורא בקלפים. הזמן האבוד שבו הם חיים מצולם דרך יומני וידיאו של שלומי אלקבץ, בתיעוד רב שנים של עשייה משותפת, החושף דיוקן אינטימי ואמיץ של צמד יוצרים פורצי דרך.
באמצעות הקולנוע הם מהגרים מעיר לעיר, ממזרח למערב, מהעלילתי לדוקומנטרי, מהמוות אל החיים, בניסיון לשנות את הנבואה ואת סוף הסיפור הידוע מראש. אבל את הנבואה אין לשנות, בקולנוע כמו בחיים.

סרט ראשון: "מחברות שחורות - "ויויאן" / סרט שני: "רונית".

יומני הוידאו של שלומי אלקבץ צולמו לאורך שלושה עשורים במרוקו, בקריות, בתל אביב ובפריז, ומשולבים בחומרי גלם מתוך הטרילוגיה ("ולקחת לך אישה", "שבעה" ו"גט") שכתב וביים עם אחותו רונית אלקבץ. סרט על אישה מול הזמן המגולל סיפור של אהבה ופרידה.

את הסרט ערכה ג'ואל אלכסיס, מהעורכות הבכירות בישראל.

המוזיקה המפוארת שמלווה את הסרט הוקלטה במיוחד לצורך הסרט, באמצעות נגינה חיה של 80 נגנים באולם של הפילהרמונית בראשון לציון. המלחין-מנצח-מעבד רפי קדישזון עיבד מחדש לטובת הסרט את המוסיקה של המלחין האמריקאי ברנרד הרמן, לצד איציק כהן מעצב פס הקול של הסרט.

הזמרת-יוצרת דיקלה כתבה את מוסיקת הסיום לסרט.

"מחברות שחורות", הסרט האחרון בהשתתפותה של רונית, ייצא בבתי הקולנוע במהלך נובמבר.

הסרט "מחברות שחורות" מורכב משני סרטים, כאשר כל סרט עומד בפני עצמו. סרט ראשון: מחברות שחורות - "ויויאן", סרט שני: "רונית",

סה"כ משך הסרט 3.20 שעות.

הפקה, שיווק והפצה: סרטי יונייטד קינג.

בסרט משחקים מרים ואלי, הוריהם של שלומי ורונית.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אורלי

21 ביוני 2022 ב 23:14

אישה ויוצרת מדהימה.. כל כך חסרה בעולם