שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יצרנית האייפון תתחיל לייצר מכוניות חשמליות

ולא, לא מדובר באפל, אלא בחברת פוקסקון הממוקמת בטאיוואן, המייצרת רכיבים ומכשירים אלקטרוניים עברו מותגים עולמיים רבים, כולל אפל. בין היתר, היא תייצר רכבי פנאי חשמליים עם הנעה 4X4

שחקנית חדשה מצטרפת בימים אלה ליצרניות כלי הרכב החשמליים, והיא מציגה תוכניות שאפתניות ביותר הכוללות בין היתר ייצור מכוניות נוסעים, רכבי פנאי, אוטובוסים ועוד. ולא מדובר בעוד סטארט-אפ צעיר שמשווע לגיוס הון אלא בחברת פוקסקון, היצרנית הגדולה ביותר בעולם של רכיבים ומכשירים אלקטרוניים, שבסיס מושבה בטאיוואן.

החברה שחררה השבוע סרטון טיזר של כלי הרכב שבכוונתה לייצר, שבמוקד שלו מכונית סדאן מלוטשת, אבל גם אוטובוס חשמלי ורכב פנאי בסיגמנט C, משהו בסדר גודל של הטויוטה ראב4, הנקרא בפשטות 'מודל C'. כלי הרכב ישווקו תחת המותג פוקסטרון (Foxtron) והם יחשפו כבר מחר במהלך יום הטכנולוגיה שמקיימת חברת האם מדי שנה.

הפוקסטרון מודל C

מלבד ייצור הרכיבים האלקטרוניים, פוקסקון מייצרת גם את האייפון והאייפד, את הסמראטפונים של שיאומי, את הקינדל ואת קונסולות המשחקים פלייסטיישן, wii ואקס-בוקס והיא מוגדרת כ'יצרנית עבור מותגים אחרים'. בשנים האחרונות הרחיבה את טביעת הרגל שלה בתחום הרכב ולפני כשנה הציגה פלטפורמה גמישה לכלי רכב חשמליים, המאפשרת התקנה של מנוע בודד עם הנעה קדמית או אחורית בלבד, וגם התקנה של שני מנועים כדי לקבל הנעה בכל הגלגלים.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם לורדסטאון מוטורס (Lordstown Motors) לרכישת מפעל הייצור שלה במדינת אוהיו בארה"ב, תמורת 230 מיליון דולר. לפוקסקון הסכמי שיתוף פעולה עם יצרנית כלי הרכב החשמליים פיסקר (Fisker) וגם עם חברת גילי (Geely) הסינית, לפיהם תייצר עבורן מכוניות חשמליות (קישור לכתבה על החשמליות של פיסקר). ממש בימים אלה חתמה על הסכם נוסף עם קונצרן סטלנטיס, כך שיכול להיות שהרנגלר החשמלי שתרכשו בעוד כמה שנים יתגלגל מפס הייצור של פוקסקון.