אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

הונדה אפריקה טווין חוצים את מדבר יהודה

80 אופנועי הדו"ש הגדולים של הונדה - האפריקה טווין, יצאו ביוזמה ובהפקה של מאיר - יבואן הונדה לישראל, למסע כביש ושטח חוצה מדבר יהודה בשילוב ביקור בתצפיות על מנזרי המדבר - המרסבא וסנט-ג'ורג'

image

שטח - שטח תרדוף

מאיר - יבואן הונדה לישראל, דואג לרוכביו בטיולים מושקעים ועטופים עם אנשי הצוות המסורים והמחוייבים של הונדה - טיולים שהם חוויה קבוצתית ואופנוענית עוצמתית ומיוחדת.
והפעם מדבר יהודה בשילוב כביש ושטח!
80 אופנועים (כן, כן, שמונים כלים!!!) נרשמו לטיול כביש ושטח כשכולם רוכבים על אפריקה טווין - אופנוע האדוונצ'ר הגדול של הונדה.
היבואן ארגן צוות תומך, מרשלים, צלם, מדריך (זה הח"מ), ליווי, שני חובשים, מאסף, תמיכה טכנית ואנשי הפקה, כשכל אחד יודע את תפקידו וכולם יחד רתומים להצלחת המסע.

image

אדוונצ'ר גם בשטח

האפריקה טווין הוא אדוונצ'ר גדול ומפנק, מנוע 1,100 סמ"ק עוצמתי, מתלים יעילים (יש גם דגם עם מתלים מתכווננים חשמלית), נוחות נסיעה, שפע של אלקטרוניקה לטובת הרוכב וביצועים נהדרים בכביש עם יכולת שיוט במהירויות גבוהות (מאוד) יחד עם יכולת של שמירה מדהימה על קווי סיבוב מדויקים - בקיצור "קטר" מרשים ביותר בכביש.

אבל השם, ההיסטוריה והמותג מחייבים והאפריקה טווין של הונדה הוא אופנוע אדוונצ'ר אמיתי בעל יכולת שטח מכובדת (ואין הכוונה שהוא מתחרה ל-CR או ל-CRF, אופנועי מוטוקרוס / אנדורו של הונדה...).

לאפריקה טווין יכולת שבילים כזו שעם הצמיגים המקוריים ובשילוב בקרות השליטה האלקטרוניות (וגם יכולת הביטול של הבקרות) יכול ההונדה לצלוח שבילים החוצים תאי שטח מגוונים - עליות, ירידות, שיפועי צד, חריצים ותעלות ואפילו קצת דרדרות או אבנים הפוגעות ברמת האחיזה בשטח.

image

צפון מדבר יהודה - המקום הנכון למצות יכולות

בבוקר נפגשנו לקפה ומאפה (וגם שתייה, סנדוויצ'ים ועוד מתוקים) בלטרון. לאחר תדריך משותף יצאנו בשיירה אחת, הנתמכת בקבוצת מרשלים על כביש 1, במטרה לחצות את הגבעה הצרפתית ואת קו פרשת המים של הרי יהודה בדרך מזרחה עד למעלה אדומים. על הכביש המפותל והאיכותי רכבנו דרך קידר עד לכניסה לשטח לצד קידר הישנה (קידר הדרומית).
מקידר רכבנו על שביל טוב עד לבור מים למרגלות הר המונטר. טיפסנו על רכס המונטר וחצינו את הרכס מזרחה לעומקו של המדבר. בדרך מדברית המשלבת אתגרים קלים או בינוניים (תלוי בניסיון ורמת הרכיבה), עליות וירידות לצד שיפוע צד ודרדרות, רכבנו דרומה עד לכיפת התצפית מעל המרסבא. כאן חיכתה לנו ההפקה עם מלבי טעים ואנחנו צעדנו לתצפית אל המנזר המבודד. מהמרסבא ירדנו על השביל המאובק לכביש הבוקע בואכה נבי מוסא. דרך כביש 1 ודרך הדמים / טאלת א-דאם רכבנו על כביש מפותל, איכותי וכיפי לאופנועים, רכבנו לכיפת התצפית על מנזר סנט ג'ורג' שמעברו השני של נחל פרת / ואדי קלט. עוד עצירה לרענון של ארטיקים ותמרים בשומרוני הטוב ומכאן על כביש 1 ברכיבה קבוצתית עד למסעדה בשרית באבו-גוש. לאחר הארוחה והסיכומים נפרדנו, לא לפני שכל המשתתפים קיבלו חולצה שווה של Africa Twin.

קישור למסלול טיול דומה עם הונדה CRF250

image

בור מים בלב המדבר

הרבה בורות מים יש במדבר יהודה ואת רובם אפשר למצוא לצד השבילים או הסינגלים ובערוצי הנחלים - אבן קטנה מסותת או מעט בטון ליד שוקת להשקות את העדר. במבט מעמיק יותר אפשר למצוא את התעלה באמצעותה אוסף הבור את מי הנגר העילי (הגשם) אל בור השיקוע ומשם לבור המים.
בורות המים במדבר מספקים חיים לעדרים של הכבשים, העיזים והגמלים שהבדואים מגדלים במדבר.

image

הר המונטר

המונטר הוא הר הצופה אל מדבר יהודה ואל ירושלים - משיא גובה של 524 מטרים, בצפון מדבר יהודה אפשר לראות מערבה את ירושלים ומגדליה מהם בולטים מעט לפני האופק הצריחים של מגדל האוניברסיטה העברית בהר הצופים ושל המתחם הנוצרי על שם אוגוסטה ויקטוריה ליד העיר העתיקה. עוד לפני וממזרח לירושלים רואים את השכונות של אבו-דיס, את מעלה אדומים וממש קרוב את היישוב קידר ומתחתיו את קידר החדשה עם הגגות האדומים. מדרום רואים את המשכו של מדבר יהודה ומדרום מזרח בולט ההר הקטום הוא הר ההורדיון. ממזרח רואים את בקעת הורקניה ובצפונה את בסיס צה''ל – נבי מוסא. מזרחית לבקעה את מצוק ההעתקים, קצת מים המלח שלמרגלותיו ואת המצוק הירדני הבולט. כך אפשר להבין מדוע שם ההר בערבית הוא הוא ''הצופה''.

image

מנזר המרסבא

המנזר המבודד בליבו של מדבר יהודה הצפוני נמצא על גדת נחל קדרון ונקרא על שם הנזיר הקדוש סבאס. סאבס הוא אחד מיזמי המנזרים במדבר בתקופה הביזנטית, עת החלה הנצרות להתפשט בעולם. המנזר שייך לזרם היווני אורתודוכסי, פעיל למעלה מ-1,500 שנים ובנוי על המצוק של נחל קדרון הזורם (מי ביוב לצערנו) מירושלים עד לים המלח.
סבאס שהיה דור שלישי לנזירים נולד במנזר בטורקיה, עלה ארצה והחל לחיות במערה על המצוק. עם השנים הגיעו נזירים ותורמים והמקום נבנה, בוצר ועמד בפני הכיבושים הרבים שעבר האזור. גופתו של סבאס קבורה כיום במנזר לאחר שהייתה בגלות בוונציה במהלך כ-1,000 שנים והוחזרה ארצה בשנת 1965. כיום חיים במנזר כעשרה נזירים הידועים באופן חייהם הסגפני. אסור לנשים להיכנס למנזר, הנזירים אוכלים ארוחה אחת ביום, מתפללים שעות רבות החל מחצות, ישנים מעט ועוסקים בעבודת המנזר ללא שיש להם קשר עם הסביבה, מנותקים מרשת החשמל, המים, הטלפון ואף אינם משתמשים בכסף.

קישור לכתבה המלאה על המרסבא

image

מנזר סנט ג'ורג'

הכביש המוביל לעבר המנזר הוא צר, מפותל ומהנה במיוחד לרכיבת כביש אך גם מחייב משנה זהירות בשל התנועה הנגדית. ממצפה יריחו נסענו עד לכיפת תצפית על מנזר סנט ג'ורג' מעבר למצוק של נחל פרת, הוא וואדי קלט. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. הנוצרים מאמינים כי כאן נמצאת המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו). לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל, הרחיבו הנזירים את המנזר והציבו צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים.

קישור לכתבה מרחיבה על מנזר סנט ג'ורג'

image

אפריקה טווין - כמה טיפים לרכיבה בשטח

האפריקה טווין הוא כאמור אופנוע האדוונצ'ר הגדול של הונדה. הצמיגים המקוריים מעולים לכביש ועושים את העבודה בשטח כל עוד יש אחיזה והמשטח אינו חלק מידי. רבים מהרוכבים מחליפים לצמיגים בעלי "קוביות" לשיפור האחיזה בשטח (צמיגים שמן הסתם פוגעים באחיזת הכביש הנהדרת של הצמיגים המקוריים). במקרה ונדרש אפשר להוריד קצת אוויר בצמיגים ולשפר את האחיזה בשטח. חשוב כי בחזרה לכביש לנפח חזרה לפי המלצת יצרן.
האפריקה הוא כלי יציב במיוחד בכביש וגם בשטח וכל שנדרש מהרוכב הוא לכוון את הכידון, להסתכל רחוק ולשמור על גז כזה שישמור על אחיזה וקצב התקדמות סביר במכשול. גם בפניות, בשיפועי צד ובדרך משובשות עם דרדרות וחריצים - חשוב לתכנן את קו הפנייה / קו ההתקדמות ולדבוק בו תוך מבט רחוק לנקודה אליה רוצים להגיע.
באפריקה אפשר לנתק את בקרת האחיזה ובחדשים אפשר לקבוע רמה של אחיזת בקרה (מ-1 עד 7), ואפשר בלחיצה ארוכה לנתק לגמרי (אפס) את בקרת האחיזה, דבר המתבקש בשטח עם אחיזה חלקה. במקביל יש לנתק את בקרת הווילי (שגם משפיעה על הורדת כוח המנוע) ואפשר גם לקבוע את עוצמת בלימת המנוע ואת עוצמת המנוע. אפשר גם לנתק או להתאים לשטח את מערכת ה-ABS בגלגל האחורי.
ברכיבה בקבוצה חשוב לשמור מרחק מהרוכב לפנים, גם על מנת לאפשר לו להיות "מלך השביל" ולתמרן לרוחבו ללא חשש מהתנגשות וגם מאפשר לכם רצף של תנועה, היה והרוכב שלכם נעצר תוך כדי הטיפוס או מעבר המכשול.
חשוב לתכנן מקום עצירה נוח בטרם יוצאים לטפס/לרדת/לחצות מכשול וחשוב גם לבדוק היכן אתם מורידים את הרגל - זה קריטי עם אופנוע כבד (שוקל רטוב כ-220 ק"ג).
ולבסוף הבסיס לכל מי שרוכב או נוהג בשטח - דרך ארץ, קודם לכל דבר!

image

קישור למבחן דרכים לדגמי 2020 של האפריקה טווין

מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר - הונדה אפריקה טווין 2018

רכיבה ראשונה 2016: הונדה אפריקה טווין Honda Africa Twin CRF1000L

הסרטון המסכם של דב גזית:

תודות

בשביל שטיול המוני שכזה יצליח, ורק להזכיר - 80 אפריקות סיימו את הטיול ללא תקלה אחת!, צריך המון מרכיבים - ומכיוון שהאופנוע אייכותי נשאר רק הגורם האנושי.
80 אופנועים - 80 רמות רכיבה שונות אבל כולם יחד, אפס תקלות וכולם בריאים ושלמים, על אף כמה נפילות ״בקטנה״.
תודה ענקית לכל צוות הונדה על האמונה והעזרה - לאורן בננו ולפרי ווסרמן, לצוות האלופים תומר כהן, אמיר מזור ותומר שטיין. תודה מיוחדת לניר יחזקאל שסגר את השיירה הארוכה, לאוריה כרמלי האלוף, לטל אמיר ולכל צוות המרשלים המתנדבים שרכבו ועזרו. תודה לשני החובשים - ז'ק הותיק ואיליה רוכב השטח ולמשה מאופנוגרר, שנשארו מובטלים (ושרק ימשיך כך). תודה מיוחדת לשרון שגב ולכל צוות ההפקה שלא הפסיק לדאוג לנו לאורך כל הדרך. ותודה לרונן טופלברג שמספק לנו תיעוד מדהים, כאילו רכבנו בצילומי פרסומת של היצרן.

image

16345833834461634583384703163458338593516345833869981634583388188163458338946216345833906121634583391684163458339273616345833943951634583395818163458339755916345834015671634583399062163458340055716345834022871634583403413163458340431316345834057141634583406801163458340761216345834084981634583409447163458341037516345834115351634583412591163458341337716345834146281634583415687163458341647216345834171461634583418122163458341891216345834196841634583420744163458342162016345834227681634583424460163458342544716345834266401634583428185163458342919016345834305531634583432027163458343338716345834355301634583437630163458343959116345834407451634583442265163458344359516345834456571634583447163163458344858416345834512041634583449674163458345238816345834537281634583454823163458345619716345834580091634583459742163458346188616345834645491634583466354163458346854216345834702451634583471642163458347311216345834745441634583476182163458347761016345834791651634583481076163458348502316345834859481634583486703163458348758416345834887061634583489860163458349090816345834918641634583493079163458349456016345834964021634583498130163458349949316345835007751634583502300163458350368916345835048211634583505946163458350683616345835077021634583508467163458350931216345835102781634583511387163458351221916345835131111634583514200163458351524416345835162151634583517215163458351808416345835188091634583519679163458352031516345835210921634583521969163458352276216345835234501634583524137163458352507316345835260431634583527008163458352811216345835292391634583530314163458353234216345835331731634496507229

1634496508072163449650867016344965098271634496511013163449651675316344965150161634496517907163449651910516344965200591634496521061163449652973316344965233871634496526572163449652203716344965310011634496532286163449653396816344965354081634496536530163449653724716344965380841634496539014163449654019616344965412331634496542784163449654372116344965451701634496546324163449654715116344965480011634496549115163449654989416344965507411634496551466163449655249616344965536601634496554890163449655604216344965569651634496557910163449655871416344965595121634496560364163449656164216344965635671634496565157163449656618716344965674111634496568797

163458364828916345836489211634583649495163458365010916345836508761634583651618163458365206516345836526771634583653291163458365382416345836544201634583655322

תגובות

18 תגובות

1

אורח/ת - ארז

22 באוקטובר 2021 ב 21:28

יבואן שמפנק, מוביל אחראי ומשרה ביטחון, רוכבים תותחים ופתוחים לקבל ולתת עזרה ...
אירוע מוצלח ומהנה בכל קנה מידה

2

אורח/ת - ניר

22 באוקטובר 2021 ב 22:55

תודה רבה על הכל היה מושלם

3

אורח/ת - שמוליק

22 באוקטובר 2021 ב 22:55

תודה רבה להונדה על הפינוק

4

אורח/ת - עידן

22 באוקטובר 2021 ב 22:55

טיול מעולה! המון תודה!

5

אורח/ת - ישראל

22 באוקטובר 2021 ב 22:55

תודה למארגנים, למוביל , למרשלים לעוזרים ולרוכבים .
לא כל יום רואים ורוכבים עם כ 80 אפריקות

6

אורח/ת - רונן

22 באוקטובר 2021 ב 22:56

חברים תודה רבה לכל העוסקים במלאכה ולחברת מאיר על חיבוק רוכבי אפריקה טווין, במיוחד תודה לכל הרוכבים במשפחת אפריקה שכיבדו אותנו בנוכחותם. שאפו ענק.

7

אורח/ת - משה

22 באוקטובר 2021 ב 22:57

תודה רבה להונדה - מאיר על טיול פצצה מלא בפינוקים, ולכל העוסקים במלאכה, ולכל האפריקאים התותחים, היה כיף

8

אורח/ת - דב

22 באוקטובר 2021 ב 22:58

תודה להונדה על עוד טיול כייפי

9

אורח/ת - עמית

22 באוקטובר 2021 ב 22:59

חברים יקרים. זה היה טיול שטח ראשון שלי ומבחינתי היה נדיר.
שמחתי להכיר את כולם, גם את הוותיקים שהציעו עזרה יותר מפעם אחת.
תודה לכם!!

10

אורח/ת - אבנר

22 באוקטובר 2021 ב 23:00

חברים, תודה לכולם על טיול נפלא אתמול, טוב שכולם חזרו הביתה בריאים ושלמים כדי שנוכל להמשיך להנות ביחד בעתיד. שבוע טוב לכולם.

11

אורח/ת - אמנון

22 באוקטובר 2021 ב 23:00

היה טיול מדהים מאורגן למופת ומפנק.. ובגלל שלא ביטלתי את בקרת האחיזה, אפילו אני מתועד בנפילה שלי ... נהניתי מכל רגע

12

אורח/ת - בהט

22 באוקטובר 2021 ב 23:01

חברים מהונדה, היה טיול אחלה, 80 רוכבים זה לא צחוק, שפו ענקי.
המסלולל לא היה קל מידי ומצד שני לא קשה. תמשיכו להוציא טיולים כאלה, (טוב אפשר גם פחות אוכל... גם כך אני באוברוויט).

13

אורח/ת - רונן

22 באוקטובר 2021 ב 23:01

סרטון נהדר, מתאר וממחיש את הטיול, המדבר, חוויית הרכיבה, הרוכבים האפריקאים, החברויות, מעט מיכולות האופנועים וכמובן את ההפקה והפינוק של "הונדה ישראל".

14

אורח/ת - ניר יחזקאל

22 באוקטובר 2021 ב 23:02

בוקר טוב, כתוב מעולה ומתאר בצורה מדוייקת, למרות ששום דבר באמת לא יוכל להעביר את הכייף והבטחון שכל הגורמים השרו עלינו ובכללם ההובלה וההדרכה שלך, תודה עופר!

15

אורח/ת - אריק פל

22 באוקטובר 2021 ב 23:02

ותודה לאחד והיחיד עופר אוגש

16

אורח/ת - יואל

22 באוקטובר 2021 ב 23:02

עופר תודה רבה מיקצוען .
ותודה להונדה היתה חוויה מהממת

17

אורח/ת - אבי

22 באוקטובר 2021 ב 23:03

היה מהנה וטעים
ממליץ לחלק את הקבוצה בשני מובילים עם נקודות חיבור לשיפור הזרימה

18

אורח/ת - שמוליק

22 באוקטובר 2021 ב 23:03

ובקיצור מחכים למסע הבא