שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקונספטים של פורד וג'יפ ב- SEMA 2021

התערוכה שבוטלה בשנה שעברה בשל הקורונה, חוזרת בגדול. פורד כבר חשפה תמונות של שישה קונספטים חדשים, ג'יפ שחררה רק תרשימים

אין-ספור אירועי ענק בוטלו בשנת 2020 בצל הקורונה, ביניהם כל תערוכות הרכב השנתיות הגדולות, כולל כמובן תערוכת SEMA. התערוכה, שמכנסת תחת כנפיה את מיטב יצרניות האפטרמרקט בארה"ב, תיפתח בשבוע הבא במיקום הקבוע שלה, בעיר לאס-וואגס. שתי היצרניות האמריקאיות הגדולות של רכבי שטח, פורד וג'יפ, כבר חשפו את הקונספטים שהן מתכוונות להציג שם. אך בעוד פורד מפרסמת תמונות ופרטים מלאים של הדגמים שלה, בג'יפ הסתפקו בפרסום תרשימים חלקיים שמטרתם לגרות את הדמיון, מבלי לחשוף פרטים רבים.

פורד, כפי שהיה צפוי, מבססת את הקונספטים שלה על דגמי הברונקו ועל הברונקו ספורט. החברה תכננה לעשות זאת כבר בשנה שעברה וכבר הכינה שישה דגמים מעניינים, אך בשל ביטול התערוכה הציגה אותם רק באינטרנט (קישור לכתבה). השנה תציג פורד שישה דגמים אחרים, שנבנו בשיתוף פעולה עם משפרים שונים, ארבעה מבוססים על הברונקו, שניים על הברונקו ספורט.

ברונקו עם זחלילים לשיפור העבירות

הדגם ה"משוגע" ביותר נבנה על ידי Tucci Hot Rods על גבי ברונקו בסיסי, אבל הגלגלים הוחלפו במערכת זחלילים האמורה לשפר את העבירות בתנאים של חול, שלג ובוץ. מנוע ה- EcoBoost בנפח 2.3 ליטר נותר ללא שינוי, משודך לתיבת הילוכים ידנית עם שבע מהירויות. דגם מעניין נוסף הוא ה-Fun-Runner שנבנה על ידי סדנת RTR. הוא מבוסס על ברונקו Badlands עם שתי דלתות, שעבר מקצה שיפורים מסיבי הכולל מערכת מתלים בעלת מהלך ארוך, סרני דנה מחוזקים וצמיגים בקוטר 37 אינץ' (קישור לכתבה על דגמי הברונקו הנמכרים בישראל).

הברונקו של RTR

ג'יפ, כאמור, הסתפקה בפרסום שרטוטים חלקיים של הדגמים שלה, כשהבולט ביותר הוא משהו שנראה כמו אמבולנס צבאי מדגם M725, שנבנה בשנות ה-60 על בסיס טנדר הגלדיאטור המקורי (קישור לכתבה על הגלדיאטור הישן). דגמים נוספים שתציג יהיו רוביקון היברידי, טנדר ראם TRX, וראם 1500 המזווד כרכב המיועד למסעות קצרים.

מעורר סקרנות

כך נראה המקור. M725

163527365249016352736528741635273653260