שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגם כל-חשמלי ראשון לטויוטה

החברה הציגה בסוף השבוע את ה-bZ4X, קרוס-אובר חדש עם הנעה חשמלית טהורה, הראשון בסדרת דגמים חשמליים שיגיעו בשנים הקרובות

במסגרת יעד שהציבה לעצמה, הכריזה חברת טויוטה שעד שנת 2050 תפסיק לחלוטין ייצור של מכוניות עם מנועי בעירה פנימית. בדרך ליעד הזה, היא מתכננת להציג לא פחות משבעה דגמים עם הנעה כל-חשמלית עד לשנת 2025, כשהראשון שבהם הוא קרוס-אובר חדש, bZ4X, שנחשף בסוף השבוע האחרון.

image

הקרוס-אובר נבנה על פלטפורמה ייעודית, e-TNGA, שפותחה במשותף עם סובארו, שבנתה עליה את הסולטרה (קישור לכתבה). מערך הסוללות מותקן בתחתית השלדה, מה שמקנה מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימלית. הסוללות מקוררות מים, והן מעניקות טווח נסיעה מקסימלי של כ-450 ק"מ בין הטעינות. אופציית טעינה מהירה מאפשרת להגיע לקיבולת של 80 אחוז תוך כחצי שעה. תהיה גם אופציה בתוספת תשלום להתקנת פאנל טעינה סולארי על הגג, שעל פי נתוני החברה יוכל להוסיף עוד 1800 ק"מ מדי שנה לטווח הנסיעה.

image

ה- bZ4X יוצע בשתי גרסאות עיקריות: האחת עם הנעה קדמית בלבד ומנוע בודד, בהספק של 204 כ"ס, עם זינוק מ-ס ל-100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות. הגרסה השנייה תהיה עם הנעה בכל הגלגלים שתגיעה משני מנועים, אחד לכל סרן, עם הספק משולב של 218 כ"ס וזינוק שמתקצר ל-7.7 שניות. אחד הפיצ'רים המעניינים במכונית האפשרות ל"נהיגה באמצעות דוושה אחת", עם תגבור הרגנרציה של אנרגיית הבלימה המאפשר לנהג להאיץ ולהאט את הרכב באמצעות דוושת ההאצה בלבד, כלומר ברגע שמורידים את הרגל מדוושת התאוצה – הרכב מתחיל להיבלם.

image

הפלטפורמה הייעודית בגרסת 4X4

בסיס גלגלים ארוך (16 ס"מ יותר מזה של ה-ראב4) מספק מרווח רגליים נדיב עבור כל הנוסעים, עם מרחק משולב של מטר אחד בין נקודות המותן של הנוסעים במושבים הקדמיים לאלה שבאחוריים. רצפת תא המטען ניתנת להצבה בגבהים שונים, וכשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם, נפח האחסון הוא כ-450 ליטר.

ה- bZ4X יימכר תחילה רק ביפן, כשהשיווק העולמי יחל במחצית השנייה של השנה הבאה, אז הוא צפוי להגיע גם אלינו. המחיר באירופה יעמוד על כ-40-45 אלף אירו, לא ידוע עדיין מה יהיה מחירו בישראל.

image