סמלת יבואנית ג'יפ מייבאת ארצה את הג'יפ קומפאס החדש והזמינה את לקוחותיה להדרכת נהיגת שטח אקסקלוסיבית לדגם זה בלבד.
הדרכה זו ייעודית וייחודית בין היתר מכיוון שהקומפאס החדש מגיע עם יחידת הנעה היברדית שמחייבת הסבר והכרה ספציפית של מערכותיו
מכונית היברידית. מושג על פניו פשוט ביותר שפירושו שילוב בין שתי צורות הנעה שונות, חשמלית ובעירה פנימית (מנוע בנזין או דיזל סטנדרטי), יכול להיות מסובך בהרבה. האם מדובר ב-MILD הייבריד שאינו יכול להניע כלל את הרכב, האם ההנעה הנה חשמלית או מזהמת בכל זמן נתון או שיש שילוב בין השתיים, לכמה ק"מ נסיעה מספיקות הסוללות ועוד ועוד. בדיוק בשביל זה החליטו על קיום הדרכת נהיגה מיוחדת לדגם הקומפאס של ג'יפ, לעומת הדרכה לכלל דגמי החברה האמריקנית. בכל זאת הדגם ההיברידי המלא הראשון שמגיע ארצה ונושא את התואר הכל כך מחייב, ג'יפ.
כן היברידי לא היברידי, הדרכה מתחילה תמיד בהסבר על תנאי אחיזה וכיצד מונעים מצב של איבודה, הבנה של מערכות הרכב השונות עם דגש על אלו הקשורות לנהיגת שטח, בטיחות ועוד כהנה וכהנה. על אף סדר העניינים הברור ועל אף שבקבוצה היו גם כמה לקוחות עם קומפאס בעל הנעה קדמית, השאלות על מערכת ההנעה הגיעו מיד. בכל זאת מדובר בלב של מערכת ה-4X4 של הקומפאס, אז ניתן להבין. בתמציתיות ניתן להגיד כי מנוע הבעירה שולח את הכוח לגלגלים הקדמיים, או משמש כגנרטור (מחולל זרם בעברית) להטענת הסוללות ולהנעת המנוע החשמלי, שממוקם על הציר האחורי ומניע את הגלגלים שמתחתיו. קומפאס יודע לנסוע על מנוע הבעירה המזהם לבד, על המנוע החשמלי עד לטווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 135 קמ"ש, או על שניהם.
כמו בכל טכנולוגיה חדשה גם כאן צריך מעט זמן תרגול והטמעה, לדוגמה הכוח המתפרץ של מנוע חשמלי שונה מזה של מנוע בעירה, מה שהקשה על חלק מהמשתתפים בתחילה. לאחר מכן הבנו כי מערכת ההנעה, על אף ייחודה, מספקת פחות או יותר את אותה סחורת ה-4X4 המוכרת והאהובה, ובהתאם לכך המשכנו וחיפשנו אתגרי עבירות שונים. מזג אוויר מושלם תרם לאווירה הנהדרת, וחבורת אנשים איכותית ונעימה השלימה את התמונה.
תודה רבה לחברת סמלת - יבואנית JEEP לישראל.
נתראה בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - עיזת
10 בדצמבר 2021 ב 09:26
היה כיף
תגובות