שטח 4X4 > כתבות > חדשות

המהינדרה רוקסור כבר לא נראה כמו JEEP

לאחר מאבק משפטי ממושך מול קונצרן פיאט-קרייזלר, החברה ההודית נאלצה לשנות את עיצובו של רכב השטח שהיא מייצרת בארה"ב. השינוי, לפחות בעינינו, מקסים

לפני קרוב לארבע שנים החלה מהינדרה לייצר רכב שטח חדש, הרוקסור (Roxor), עם שלדת סולם, שני סרנים חיים וקפיצי עלים (קישור לכתבה על הרוקסור). משהו דומה מאוד ל-JEEP-ים של פעם, מסדרת ה-CJ. והיה בהם עוד משהו מאוד דומה לג'יפים המיתולוגיים - העיצוב. הרוקסור נראה ממש כמו CJ, למעט גריל השבעה פסים. הוא הוגדר בארה"ב כ-SBS כדי לעקוף את תקנות הבטיחות וזיהום האוויר, ונמכר במספרים יפים.

הדימיון, וההצלחה, לא נעלמו מעיניהם של מנהלי קונצרן פיאט-קרייזלר, הבעלים דאז של חטיבת JEEP (והיום חלק מתאגיד סטלנטיס), שכמובן לא היו מרוצים מהעניין. הם פתחו במאבק משפטי מול החברה ההודית, ובסופו של דבר זכו בו: בית המשפט אסר את מכירת את הרוקסור בארה"ב. מהינדרה מחקה את האופציה לרכוש אותו באתר האינטרנט שלה, ובמקום זאת פרסמה הודעה: "לפעמים צריך להסתכל עמוק פנימה כדי למצוא את הגרסה האמיתית ביותר של עצמך, אז אנחנו יוצאים למסע לעשות בדיוק את זה. אנחנו נחזור שוב. חזקים יותר. שונים יותר. פריקיים יותר. הישארו מעודכנים".

הרוקסור בעיצוב vחדש. דומה קצת ל-M151

מהינדרה אכן חזרה. עם הרוקסור. אבל עם חזית שעוצבה מחדש, בצורה שעוקפת את כל הטענות שהועלו מולה בבית המשפט. העיצוב החדש, לפחות בעינינו, מדליק אפילו יותר מהקודם, מזכיר במעט את החזית של ה-M151 הצה"לי... (קישור לכתבה). מעבר לשינוי הזה, כל השאר נותר כשהיה: מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר המספק 62 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות, הילוך כוח ויחסי ההעברה נמוכים מאוד בסרנים (5.38:1), יש שני מושבים בלבד עם משטח הטענה מאחור. דגם הבסיס פתוח לגמרי ויש אופציה לדגם עם סגירה מעל המושבים, שאת העיצוב שלו אהבנו פחות.

ההגדרה של הרוקסור כ-SBS, אינה מאפשרת נסיעה איתו על כבישים, כפי קובע החוק בארה"ב. מהינדרה מכוונת לקהלים שזקוקים לרכב קשוח לעבודת שטח נטו, כמו חוואים, יערנים, פקחי ציד ודיג וכו', אבל גם למי שרוצה לטייל בסטייל של פעם, עם כלי שבנוי פשוט וחזק, ממש כמו פעם. המחיר בארה"ב עומד על כ-19 אלף דולר לכלי הבסיסי, וכ-26 אלף דולר לדגם הסגור.

חדש מול ישן. אלו השינויים שנעשו בעיצוב

163687225779216368722583371636872259007