מתנדבי סניפי ירושלים של איחוד הצלה - ארגון מתנדבים ששם לו למטרה לעזור, לטפל ולהציל חיי אדם, הגיעו לרמת בית שמש להדרכת נהיגה נכונה ובטיחות בכלי השטח של ארגון המתנדבים - פולאריס וקוואסאקי מדגמי SBS (צד לצד צד) בעלי 4 מושבים המזוודים בציוד עזרה ראשונה מציל חיים
מאת: Ofer Ogash
29/11/21
ארגון המתנדבים אשר הוקם בשנת 2006 שם לו כחזון: "איחוד הצלה יעניק לכל נזקק ללא הבדל דת גזע ומין בכל רחבי הארץ, טיפול רפואי ראשוני בתוך 90 שניות, בעזרת ציוד רפואי מתקדם, על-מנת להציל חיים ולמזער נזק בלתי הפיך, ויפעל לשפר מצב הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית במדינת ישראל".
וכך במטרה להציל חיים ולספק שירותי עזרה ראשונה מהירה לכלל תושבי ישראל משתמשים המתנדבים בכלי מוטוריים שונים - בין הייתר SBS (צד לצד צד) או רייזרים בשפה הגנרית.
נכון לשנת 2020 מונה הארגון כ-6,000 מתנדבים: חובשים, פרמדיקים ורופאים, והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות, ורשאי לקבל מידע עדכני על אירועי חירום ממוקד החירום של מגן דוד אדום ומפעיל בעצמו מוקד קריאה לחירום במספר 1221.
נהיגה בשטח טרשי היא טכניקה שיש ללמוד וליישם באופן דווקני כשהמטרה ברורה: להפוך את החובשים - הנהגים בכלי השטח SBS (מסוג רייזר תוצרת פולאריס) למקצוענים היודעים להגיע מהר, ובביטחון לעבר הפצוע תוך שימוש מקצועי ובטיחותי בכלי הרכב בדרך אל היעד ובחזרה מהיעד.
הבסיס למקצוענות הוא ידע. וכל הדרכת נהיגה באתר השטח, במיוחד בשטח טרשי, מתחילה בשיעור תיאורטי להבנת הכוחות הפועלים על הכלי ואופן הפעולה של מערכות העברת הכוח והמכלולים המכנאניים הקשורים בנהיגה כאשר הדגש הפעם הוא בנושא: אחיזה כי זה הבסיס להבנה כיצד הרכב מתקדם בשטח בהצלחה ובבטיחות.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מעבר לעקרונות של הרציפות, העצירה הנכונה, בחירת הנתיב, אופן השימוש בוארייטור (הגיר האוטומטי של כלים), מודעות למרווח הגחון ועוד פרמטרים מקצועיים לנהיגה בשטח טרשי:
לכל רייזר מבצעי צריך שתהיה ערכת כלים בסיסית לצורך חילוץ ותיקון גלגלים.
מומלץ כי בתחילת נסיעה, בדיוק כמו שבודקים את תיק העזרה הראשונה, יש לבדוק גם את "כלי הנהג":
דגשים להפעלת הכננת:
ראשית יש לעגן את הכבל בנקודה נמוכה בכלי ברכב וכדאי לחבר לאוזן המיועדת לגרירה.
ובצד העוגן יש לבחור עוגן יציב וחזק ואם מדובר בעץ יש להשתמש ברצועת חביקה על מנת לשמור על העץ ולאחוז את העץ בחלק הנמוך ביותר.
שנית יש להניח משקל (כמו: ווסט זוהר) על הכבל ולהרחיק צופים מטווח הצלפת הכבל.
שלישית יש להיות בתקשורת טובה ורצופה בין הרייזר הגורר לרייזר הנגרר ואם נדרש אז יש להיעזר באיש שלישי לצורך התיאום והתקשורת.
חשוב לעבוד עם כפפות כדי לשמור על הידים מהכבל ולהימנע מהכנסת אצבעות לכננת שמושכת ומקפלת את הכבל.
תגובות