משתתפי הראלי, שיוזנק לדרכו בראשון לינואר, יעברו יותר מ-8000 ק"מ מתוכם כ-4300 תחרותיים, רובם במרחבי דיונות ענקיים וקשים לניווט
"חול בכל הצורות ובכל הצבעים", זה מה שהבטיח דיוויד קסטרה, מנהל הדקאר, כשהציג השבוע את המסלול המתוכנן לראלי של שנת 2022, שיתחיל בראשון לינואר ויימשך שבועיים. ולא רק זאת: קסטרה ציין שהמסלולים המתוכננים, מעבר ליופיים ולקושי לצלוח אותם, גם יהוו אתגר גדול מאוד לנווטים, שיצטרכו לגייס את מיטב כישוריהם כדי שלא ללכת לאיבוד.
הפרולוג והזינוק יתקיימו בעיר הח'יל, משם יפנה הראלי מזרחה ואחר כך לדרום, עד לריאד, עיר הבירה של ערב הסעודית. מריאד יצאו לשני ימי תחרות במסלולים מעגליים, שאחריהם יתקיים יום המנוחה. בשבוע השני של הראלי צפויים עוד שני מסלולים מעגליים, עד לסיום בעיר הנמל ג'דה שלחופי ים סוף.
שינוי משמעותי נוסף הוא ההצטרפות של הדקאר לסבב אליפויות הראלי-רייד של ה-FIM (אופנועים) ושל ה-FIA (מכוניות). זה קרה לאחר שנים של דיונים במהלכם הושלמו תקנות מאוחדות, שאיפשרו את המהלך. האליפויות מורכבות מחמש תחרויות, שב-2022 הדקאר יהיה הראשון שבהן. התחרויות הנוספות יתקיימו באבו דאבי בחודש מרץ, בקזחסטן באפריל, באנדלוסיה ביוני ובמרוקו באוקטובר.
תגובות