כביש / ספורט > כתבות

פתרון לבעיית טעינת כלי הרכב החשמליים בבתים משותפים

בסוף תקופת פיילוט, משיקה חברת ג'ינרג'י מערכת ניהול טעינה לבניינים משותפים הכוללת תוכנה לניהול טעינה דינמית, שדרוג תשתיות החשמל בבניין והתקנת רכזות טעינה חכמות.

קבוצת ג'ינרג'י, ספקית פתרונות טעינה לכלי רכב חשמליים וחלוצת תחום הטעינה בישראל, משיקה את הפתרון להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבניינים משותפים – מערכת ניהול טעינה אשר תאפשר לדיירי הבניין לטעון כלי רכב חשמליים בחנייתם הפרטית. הטעינה תתבצע באופן מסודר, תקני, בעזרת ניהול עומסים דינאמי המבוסס על פתרון טכנולוגי מבית ג'ינרג'י. בנוסף, כל חיובי הדיירים יבוצעו על ידי ג'ינרג'י, אשר תזכה את ועד הבית בגין החשמל הנצרך בעמדות.

עם הצמיחה הדרמטית בפופולריות של כלי רכב חשמליים, עלתה גם הדרישה מצד אלפי משתמשים להתקנת עמדות טעינה ביתיות גם בבניינים משותפים והדבר גרם למגוון קשיים ואתגרים, כגון:

  • חיבור לא תקני של עמדת הטעינה אל תשתיות החשמל המשותפות ברכוש המשותף.
  • גודל חיבור חשמל מוגבל, אשר אינו מאפשר טעינה של מספר כלי רכב חשמליים במקביל.
  • התקנות על ידי בעלי מקצוע לא מוסמכים אשר פוגעות במערכת החשמל של הבניין
  • קושי פיזי לחיבור תשתית החשמל של העמדה ללוח החשמל הדירתי
  • קושי בגבייה פרטנית של עלויות החשמל מכל דייר ודייר.

image

כדי לספק תשתית טעינה יציבה, ארוכת טווח, מקצועית, על פי כל התקנים, ג'ינרג'י פיתחה מערכת טעינה חכמה וייחודיות. לאחר ביצוע סקר מקצועי טרם ההתקנה, תתקין ג'ינרג'י רכזות טעינה חכמות על ידי חשמלאים מוסמכים ומקצועיים המועסקים על ידה. ביכולתן של רכזות אלה לנצל את יתרת החשמל של הרכוש המשותף בבניין ולהפנותו באמצעות "ניהול עומסים דינמי" לטובת טעינת כלי רכב חשמליים רבים ככל הניתן. תשתית הטעינה המותקנת על ידי ג'ינרג'י מופרדת לחלוטין מהחשמל המסופק לשירותים החיוניים של הבניין ומכאן היתרון הבטיחותי והתפעולי שלה. בנוסף לכך, במידה וזרם החשמל הקיים בבניין לא יספק את כל צורכי הטעינה, ג'ינרג'י תבצע הגדלה של חיבור החשמל המסופק לבניין המשותף ללא עלות מצד דיירי הבניין או הוועד. את החיוב בגין החשמל הנצרך תבצע ג'ינרג'י באופן שוטף, ישירות מול המשתמשים, על פי הצריכה בפועל.

ועד הבית/נציגות הדיירים לא יישאו בכל הוצאה בגין פריסת המערכת. דיירים אשר יהיו מעוניינים בפתרון טעינה בחנייתם הפרטית, יעשו זאת על ידי התקשרות ישירה מול ג'ינרג'י לצורך התקנת עמדת הטעינה הפרטית, תשלום דמי המנוי וחיוב בגין עלויות החשמל הנצרך. במקביל, ג'ינרג'י תזכה את וועד הבית באופן מרוכז בגין צריכת החשמל.

אודות קבוצת ג'ינרג'י:

ג׳ינרג׳י הינה חברה ישראלית, חלק מקבוצת OPC אנרגיה בע"מ, יצרנית החשמל הראשונה בישראל. ג'ינרג'י פעילה בתחום טעינת רכבים חשמליים החל משנת 2008, בעלת ניסיון בינלאומי רב ושיתופי פעולה עם יצרני רכב מובילים, חברות חשמל בינלאומיות, חברות נדל"ן ועוד. פעילות החברה בתחום הרכבים החשמליים החלה תוך כדי שיתוף פעולה עם יצרן הרכב ניסאן, פיתוח עמדות טעינה מותאמות, השתתפות בוועידות תקינה בינלאומיות לעמדות טעינה ואישור המוצרים על ידי יצרניות הרכב המובילות ביותר בעולם.

image