עוד לפני תחילת הייצור, רשמה פורד כ-200 אלף הזמנות לטנדר החשמלי החדש שלה. על פי קצב הייצור המתוכנן, ייקח לחברה שלוש שנים כדי לספק את צבר ההזמנות הזה ועכשיו שוקלים שם להגביר אותו
אחרי ההצלחה שקצרה עם הברונקו החדש (קישור לכתבה), נראה שלחברת פורד יש אס נוסף ביד: ה- F-150 לייטנינג (Lightning), טנדר עם הנעה כל-חשמלית, שעוד בטרם החל הייצור שלו, כבר נרשמו לו כ-200,000 הזמנות. זהו נתון גבוה במיוחד המייצג יותר משלוש שנות ייצור, שכן פורד תכננה במקור לבנות 15,000 יחידות בשנה הבאה, ואז לעלות ל-55,000 ב-2023 ול-80,000 ב-2024. אמנם לא בטוח שכל 200 אלף המזמינים – שכל אחד מהם שילם 100 דולר בלבד בזמן ההרשמה – אכן יממשו את ההזמנה, ובכל זאת המספר מרשים.
ברור שפורד אינה יכולה לרשות לעצמה מצב כזה, שמשמעותו איבוד לקוחות שלא תהיה להם הסבלנות לחכות כל כך הרבה זמן. החברה פועלת להגברת קצב הייצור המתוכנן, כדי לצמצם למינימום את תקופת ההמתנה עד לאספקה. כרגע מדובר על הגברת הקצב ל-80 אלף יחידות בשנה כבר ב-2023 ואם הביקוש יישאר ברמתו הנוכחית הקצב יוגבר עוד יותר. כרגע, בכל מקרה, פורד סגרה את האפשרות להזמין את הלייטנינג עד להודעה חדשה.
הטנדר יוצע עם הנעה בכל הגלגלים, שתסופק על ידי שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן. הלקוחות יוכלו לבחור בין מערכת סוללות סטנדרטית שתספק טווח נסיעה של כ-370 ק"מ, ומערכת מתוגברת לטווח של כ-485 ק"מ. למנועים בגרסה הסטנדרטית הספק משולב של כ-425 כ"ס ומומנט של כ-110 קג"מ, ובגרסה המתוגברת מנועים חזקים יותר עם כ-565 כ"ס ומומנט זהה. הזינוק מ-0 ל-96 קמ"ש ייארך כ-4.5 שניות.
המחיר של גרסת הבסיס יעמוד בארה"ב על כ-40 אלף דולר, אבל בזכות הטבת מס פדרלית העומדת על 7,500 דולר, המחיר לצרכן יהיה 32,500 דולר בלבד. מחיר הגרסאות הבכירות יהיה גבוה בהרבה, ויגיע עד ל-90 אלף דולר.
תגובות