לייף סטייל > תרבות

תערוכה של קוסאמה עכשיו במוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות מציג לראשונה בישראל תערוכה של האמנית היפנית המפורסמת יאיוי קוסאמה

מוזיאון תל אביב לאמנות, מיישר קו עם מוזיאונים חשובים בעולם ונותן הזדמנות לציבור הרחב ליהנות מאירוע תרבותי בינלאומי יוצא דופן הצגת תערוכתה המקיפה של יאיוי קוסאמה.

התערוכה המקיפה של קוסאמה, אשר דורגה כאחת מעשר התערוכות החשובות והגדולות בעולם לשנת 2021 - תוצג עד אפריל 2022


התערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות מוצגת במקביל לתערוכות ענק של האמנית בגנים הבוטניים בניו יורק, בגרופיוס בטו בברלין ובטייט מודרן בלונדון.

יאיוי קוסאמה היא אחת האמנים הפופולריים בעולם, עד כדי כך שניתן לראות בה “מותג עולמי” גם בשנות התשעים לחייה. היא הפכה לסלבריטאית, בעיקר בעשור האחרון, בזכות הופעתה הבלתי נשכחת והאסתטיקה של יצירותיה, המתאימה מאין כמוה לרוח הדור. היא האמנית המתויגת ביותר ברשתות החברתיות ומאות אלפי אנשים ברחבי העולם מצלמים את עצמם בסביבות הייחודיות שקוסאמה יוצרת ומשתפים את תמונותיהם ברשתות החברתיות תחת האשטגים כגון YayoiKusama# או InfiniteKusama# . היא ידועה בשיתופי פעולה מסחריים שהיא יוצרת עם מותגי יוקרה, בהם עם לואי ויטון ב-2012, שהגדיל דרמטית את המודעות ליצירתה והנרטיב האישי שלה.

עבודותיה מוצגות במוזיאונים מובילים, בגלריות ובמרחבים ציבוריים ברחבי העולם, וזוכות לחשיפה וסיקור נרחב. רטרוספקטיבה של עבודותיה נדדה בשנים 2011 ו-2012 בין מוסדות מובילים בעולם, בהם מוזיאון וויטני בניו-יורק, טייט מודרן בלונדון, מרכז ז’ורז’ פומפידו בפריז ומוזיאון ריינה סופיה במדריד. בנוסף, הציגה תערוכות יחיד גדולות במדינות רבות בהן מקסיקו, ברזיל, דרום קוריאה, טייוואן וצ’ילה. בשבע השנים האחרונות עמדו בתור למעלה מחמישה מיליון מבקרים במוזיאונים שונים בעולם על מנת לחזות ביצירתה (ולהצטלם עמה).

תגובות

0 תגובות