אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

Husqvarna Norden 901 נוחת בישראל

שנתיים לאחר שהוצג כדגם קונספט בתערוכת מילאנו, נוחת בישראל האופנוע המדובר של הוסקוורנה Husqvarna.
ה-Norden 901 מציג אופנוע אדוונצ'ר קרבי המותאם לימי רכיבה ארוכים המכסים מרחקים גדולים בכביש ובשטח

ההוסקוורנהNorden 901 מציג אופנוע אדוונצ'ר קרבי המגלם את החשיבה המתקדמת של Husqvarna לסגמנט זה. ה- Norden 901 ("צפון" בשבדית) החדש הגיע כדי לקחת את הרוכבים אל השטח, מעבר למסלולים המוכרים, אופנוע המותאם לימי רכיבה ארוכים המכסים מרחקים גדולים בשטח.

image

ה-901 משלב טכנולוגיות שימושיות לנוחות הרוכב יחד עם מנוע טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק, טווח מוגדל של עד 400 ק"מ, מפות רכיבה בהתאמה אישית, מערכות בטיחות אקטיביות עם מצבי כביש ושטח לעזרת הרוכב, מתלי WP APEX לצד גלגלי שפיצים טיובלס וצמיגי Pirelli Scorpion Rally STR.

שלדת פלדה מכרום-מוליבדנום (כרומולי)

השלדה של האופנוע מורכבת מסבך צינורות כרום-מוליבדנום כשהמנוע מובנה בשלדה על מנת להפחית משקל וממדים. העיצוב וההנדסה מכוונים ליצירת יחידה קומפקטית ולהפחתת משקל כדי להבטיח זריזות ויציבות. הרכיבים מיוצרים בלייזר, מחוברים בריתוך רובוטי ומגובשים בלחץ מים על מנת להבטיח דיוק ואיכות אחידה. עריסת הפלדה מסייעת לשמירה על המשקל הנמוך. מטרת הפיתוח שלה היתה ליצור עריסה קומפקטית וקלת משקל מחד, אך חזקה מספיק לשאת נוסע ומטען בתנאי דרך מאתגרים, מעבר לכבישים הסלולים.
האופנוע מוצע עם כידון אלומיניום ומציע שישה מצבי כיוון-כידון עם טווח כיוון של 30 מ"מ (מלפנים לאחור) המספקים ארגונומיה בהתאמה אישית. האסקי Norden 901 מציע תומכי רגליות מאלומיניום מחושל בעוד הרגליות עצמן עשויות מפלדה יצוקה ומותאמות ליום רכיבה מלא, בישיבה ובעמידה, עם מגפי כביש או שטח. בנוסף, הרגליות מגיעות עם כיסוי גומי הניתן להסרה, לצורך אחיזה משופרת לסוליות המגפיים בתנאים מאתגרים, בעוד קצה רגלית הבלם האחורי מאפשר התאמה אישית במרחקו מהרגלית – עבור מגפי כביש או שטח.

image



האופנוע החדש מציע מתלה קדמי הפוך של WP מדגם APEX בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 220 מ"מ בתצורת תא-פתוח ומאפשרים כיוון למהירות ההחזרה ולשיכוך. משכך היגוי מסייע ליציבות ברכיבת כביש, ללא הפרעה לרכיבת השטח, כשבנוסף, השלדה מותאמת גם להתקנת משככי היגוי מתכווננים לשטח.
המתלה האחורי הוא מונושוק של WP מדגם APEX עם מהלך של 215 מ"מ. אפשרויות הכיוון כוללות את כיוון השיכוך, עומס הקפיץ ומהירות ההחזרה.
מערכת הבלמים המיוצרת על ידי J.Juan יצרן הבלמים הספרדי (מבית Brembo) עבור Husqvarna מכילה טכנולוגיות המגיעות מעולם ה- MotoGP. האופנוע מצויד מלפנים בקליפרים ראדיאליים עם ארבע בוכנות וזוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הבלם האחורי כולל דיסק 260 מ"מ המופעל על ידי קליפר דו-בוכנתי צף. מערכת ABS של Bosch מגיעה כסטנדרט ומונעת את נעילת הגלגלים בבלימות חזקות ובמקרים של אבדן אחיזה; המערכת ניתנת לביטול בבלם האחורי עבור מצבי הרכיבה בשטח.
גלגלי הטיובלס בעלי השפיצים – 21" מלפנים ו-18" מאחור, מספקים כוח ועמידות עם מינימום משקל בלתי מוקפץ, לביצועי רכיבה גבוהים בכביש ובשטח. צמיגי Pirelli Scorpion Rally STR מורכבים על הגלגלים, 90/90-21 על חישוק 2.5" מלפנים ו-150/70-18 על חישוק 4.5" מאחור.

מנוע טווין מקבילי

האסקיNorden 901 מציע מנוע טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק, עם גל זיזים עילי כפול (DOHC) וקירור נוזלי. הספק מירבי של 105 כ"ס מושג ב-8,000 סל"ד, ומומנט של 10.2 קג"מ שמגיע לשיאו ב-6,500 סל"ד. המנוע שוקל 53.4 ק"ג ללא שמן, כולל כל הרכיבים כגון מתנע חשמלי, גוף המצערת, מצמד וצינורות קירור.

image

מערכות אלקטרוניקה לעזרת ובטיחות הרוכב

האופנוע מגיע עם מצערת אלקטרונית Ride-by-Wire. הוא מצויד במערכת Easy Shift (קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים) הלקוחה מאופנועי מרוצי הראלי של Husqvarna ומאפשרת העלאה והורדה של הילוכים ללא צורך בהפעלת ידית המצמד, כך שהעברת ההילוכים מהירה יותר. לרכיבה ממושכת האופנוע מציע לחצן בקרת שיוט המותקן על הכידון.

ל-Norden 901 יש ארבעה מצבי רכיבה שונים, המאפשרים לכוון את התנהגות ואופי אספקת הכוח של המנוע. מצב הרכיבה משנה את תגובת המצערת, את רמת בקרת האחיזה ובהתאם למצב הנבחר, גם את הכוח המירבי:

מצב Street - מציע תגובת מצערת ישירה וחיונית עם הגדרות בקרת אחיזה תואמות לרכיבה על משטחים סלולים. בקרת האחיזה מוגדרת לאפשר החלקה מינימלית לפני שהמערכת נכנסת לפעולה.

מצב Offroad - מאפשר תגובת מצערת חלקה והחלקה משמעותית יותר לפני שהמערכת נכנסת לפעולה.

מצב Rain - מוגדר לתגובת מצערת חלקה מאוד, כוח מירבי מופחת, ובקרת האחיזה נכנסת לפעולה מוקדם בכדי למקסם את השליטה.

מצב Explorer - מספק שליטה ישירה בפונקציות השונות ומגדיר מחדש את המידע המוצג בלוח השעונים (אופציונלי, בתוספת תשלום).

image

ה-901 מציע מערכות טכנולוגיות לבטיחות הרוכב ובהתאמה למשימות השונות שהכלי צריך לבצע בזמן רכיבות ארוכות. לדוגמא, מותקנת באופנוע מערכת בלימה עם מערכת Bosch Cornering ABS המאפשרת לרוכבים להשתמש בביטחון בבלמים בזמן הטיה ברכיבת כביש. המערכת כוללת גם אפשרות למצב ABS בשטח.
במצב זה, מערכת ה-ABS מנוטרלת בגלגל האחורי, פעולתה בגלגל הקדמי מופחתת, והנתונים מחיישן זווית ההטיה לא מחושבים. זה מאפשר לרוכבים לנעול את הגלגל האחורי בזמן פניה. מערכת ה-MTC של Husqvarna מציעה בקרת אחיזה בפניות והטיות עם רמה גבוהה יותר של בטיחות. המערכת מנטרת את מהירות הגלגל האחורי ביחס לגלגל הקדמי ומגיבה מיד אם המהירות הסיבובית שלו לא מותאמת למצב הרכיבה. בהתאם למצב הרכיבה הנבחר, מערכת ה-MTC מאפשרת רמות שונות של התערבות בשליטה על הכוח המועבר לגלגל האחורי כדי לרסן מצבי החלקה.
במצב Explore, הרוכב שולט במידת ההתערבות של המערכת ומכוון אותה לאחת מ-9 דרגות. ההגדרות מאפשרות גם רמה גבוהה של התערבות.
רוכבים מנוסים יכולים לכבות את המערכת לחלוטין. לצד זה ניתן למצוא את מערכת ה- MSR לשליטה בעוצמת בלימת המנוע ועושה את הפעולה ההפוכה למערכת ה-MTC. אם, כתוצאה מהורדת הילוכים או סגירת מצערת פתאומית, מומנט בלימת המנוע גבוה מדי, מערכת ה-Ride-by-Wire מאזנת את המצערת במידה הנדרשת כדי להבטיח האטה מבוקרת. מערכת ה-MSR משלימה את פעולת המצמד המחליק ויעילה במיוחד בתנאי אחיזה נמוכה. ה-Norden 901 כולל גם מצמד מחליק Power Assist (PASC) המאפשר לשמור על אחיזת הגלגל האחורי הן בתאוצה והן בהורדת הילוכים אגרסיבית.

מחיר ה- Husqvarna Norden 901 הוא 105,000 ₪ (על הכביש).
החברה תפתח במכירה מוקדמת (דגמים ראשונים צפויים במהלך פברואר) במסגרתה מחיר האופנוע יעמוד על 99,900 ₪ ("על הכביש").

image

תגובות

9 תגובות

1

אורח/ת - dvir

23 בדצמבר 2021 ב 06:51

בקיצור כמו שכתבו בשנה האחרונה באין ספור כתבות השוואה זה כתום בכחול גם אם ינסו בכוח להימנע מלהזכיר את זה , ממוצב בכוונת תחילה בין דגם ב s לבין ה r מכל הבחינות ובכל סעיפי המפרט , שיהיה בהצלחה ורכיבות בטוחות

2

אורח/ת - Tedi Harush

23 בדצמבר 2021 ב 10:57

נהיה כאן שמח!

3

אורח/ת - Robbie Binyamin

23 בדצמבר 2021 ב 10:58

אני רוצה לראות את המפלצת הזו בשטח ואת הרוכב האמיץ שנכנס איתה לשטח !
אחרי רכיבה עם טנרה 700 ה*** שלי עדיין רועדות.

4

אורח/ת - Rami Dagan

23 בדצמבר 2021 ב 10:58

ממש עלבון לאינטיליגנציה שלנו. מה יש בו שלא קיים כבר בכלים מקבילים? כל כלי שיוצא עושה באזז כאילו המציא את האופנוע מחדש.

5

אורח/ת - Seffi Shoval

23 בדצמבר 2021 ב 10:59

זה 890 רק יפה

6

אורח/ת - ורדי יצהרי

23 בדצמבר 2021 ב 10:59

מסכים אתך ולדעתי הוא יימכר בכמויות

7

אורח/ת - Seffi Shoval

23 בדצמבר 2021 ב 11:00

אני הולך לעשות עליו רכיבת מבחן

8

אורח/ת - Avi Ganon

23 בדצמבר 2021 ב 11:01


ולכן יש את אילו שיקנו אותו כמו אילו שלקחו הלוואה רק כדי לקנות טסלה , בגלל הבז בגלל התראו יש לי...

9

אורח/ת - דרום תרבות

23 בדצמבר 2021 ב 11:01

לעשירים בלבד