אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנוע אדוונצ'ר חדש אצל אפריליה - דגם 660 טוארג

לאחר השקת אופנועי הכביש 660 של Aprilia, מגיעה הצלע השלישית של הטרילוגיה: Aprilia Tuareg 660 אופנוע בסגמנט האדוונצ'רים הבינוני. עם מאפייני שילדה המותאמים לרכיבת אספלט לצד אלקטרוניקה מתקדמת בקטגוריה שלו, מנוע טווין בנפח 659 סמ"ק עם הספק של 80 כ"ס ומומנט של 7.35 קג"מ ב-6,500 סל"ד

לאחר ההשקה של אופנועי ה־660 של אפריליה בסיכום שנת 2021 בקטגוריית נפח הביניים 600-800 סמ"ק, מגיע הדגם שמשלים את הטרילוגיה - Aprilia Tuareg 660. בכך חוזרת אפריליה לשורשיה מהשטח תוך הצדעה לדגמים המיתולוגיים מהעבר.

image

האפריליה טוארג - Tuareg החדש, שנקרא על שם השבטים הנודדים הצפון-אפריקאים החוצים את מדבר הסהרה, מחזיר את השם של דגמי אפריליה בסוף שנות השמונים אל השטח. האופנוע המתבסס על טכנולוגיית ומנוע דגמי ה-660 יוצע גם בגרסה מוגבלת הספק ל- 47 כ"ס הזמינה לבעלי רישיון A1.

סטייל איטלקי, עיצוב שימושי

צוות המעצבים, בהובלת מיגל גאלוצי, דמיין סטייל בו הקו המנחה של התהליך היה ביטול של כל חלק שאין לו תפקיד שימושי, על מנת לשמור על גודל ומשקל אופטימליים. הסגנון העיצובי של ה-Tuareg 660 הגיע בעקבות חיפוש אחר איזון בין מראה לבין מאפיינים טכנולוגיים/שימושיים. הגרפיקה והלוגו של גרסת ה-Indaco Tagelmust הם מחווה לדגם ה- Tuareg 600 Wind משנת 1988. מערכת התאורה כוללת תאורת LED מלאה עבור הפנס הקדמי הכולל גם תאורת יום היקפית (DRL). בדומה "לשני אחיו" גם ה-Tuareg מציע את הקונספט של פיירינג כפול הפועל כתוספת אווירודינאמית (היחיד בקטגוריה) לאחר שכבר הוצג בהצלחה ב-RS 660 ובדגם ה- Tuono 660. לוח השעונים הצבעוני הדיגיטלי, עם מסך TFT בגודל 5 אינצ'ים כולל "חיישן לילה" המכוון את בהירות המסך לפי עוצמת התאורה ההיקפית.

לקריאה נוספת:
דגמי Aprilia לשנת 2021 בישראל - דגמי הטווין הראשונים בטרילוגיה

image

השלדה

השלדה היא מבנה חדש מצינורות פלדה מחוזקים ולוחות יצוקים והיא מסוגלת לשאת משקל של עד 210 ק"ג כדי לאפשר לרוכב לקחת את כל הציוד הנדרש ביציאה לרכיבה עם נוסע נוסף ומטען. האחידות המבנית מובטחת גם על ידי 6 נקודות חיבור של המנוע לשלדה (בהשוואה לשלוש בדגם ה-RS 660 ושתיים בדגם ה-Tuono 660). הזרוע האחורית הכפולה מאלומיניום, ארוכה יותר משאר דגמי הסדרה והיא מעוגנת עם בולם זעזועים בעל מערכת מנופים (לינק) פרוגרסיביים. מערכת המתלים של Kabaya מציעה מהלך מתלה ארוך (240 מ"מ) מלפנים ומאחור, וכוללת אפשרויות לכיוון השיכוך, הכיווץ וההחזרה, וכן עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ (באמצעות ידית כיוונון הידראולית).

המושב בגובה 860 מ"מ שטוח והופך צר במקום בו הוא פוגש את מיכל הדלק המאורך והצר. מיכל הדלק - 18 ליטרים, תוכנן כדי להיות צר באזור בו הוא בא במגע עם רגלי הרוכב ומוגן על ידי השלדה כך שאין צורך בכיסוי נוסף. העיצוב האנכי של המיכל מאפשר לדלק להישאר קרוב למרכז הכובד מבלי שישפיע על דינמיקת הרכיבה, שינוי הנפח, או שינוי של מיקומו בתוך המיכל – כשמתמודדים עם שיפועים חדים למשל.

הג'נט הקדמי הוא בקוטר "21 בעוד האחורי בקוטר 18", עם צמיגי Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90 ו-150/70 בהתאמה. מערכת הבלמים של Brembo נשענת על שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים כפולי בוכנות מלפנים, ומאחור, דיסק 260 מ"מ וקליפר צף בעל בוכנה אחת.

image

חבילת אלקטרוניקה מתקדמת

בדגם ה-Tuareg 660 מציעה Aprilia חבילת אלקטרוניקה מתקדמת עם מערכת הביצועים והבטיחות APRC. הדגם מציע מערכות עזר אלקטרוניות שנועדו לשפר את חווית הביצועים לצד שמירה על ביטחון הרוכב. לאופנוע מצערת חשמלית Ride By Wire ו-3 מפות הצתה. בנוסף, כוללת חבילת הטכנולוגיה מערכות לשיפור הביצועים ובטיחות:

  • ATC: Aprilia Traction Control, בקרת אחיזה שניתן לכוון ל-4 מצבים (כולל מצב "ביטול"), ומתאפיינת בכיוון מדויק וביצועים גבוהים.
  • ACC: Aprilia Cruise Control, בקרת שיוט לשמירת המהירות הרצויה מבלי לתפעל את ידית המצערת, לטובת טיולים ארוכים.
  • AEB: Aprilia Engine Brake, מערכת השולטת בבלימת המנוע בעת סגירת המצערת. שלוש דרגות כיוון.
  • AEM: Aprilia Engine Map, 3 מפות זמינות לשינוי מאפייני המנוע ואופן העברת הכוח. הגדרות אלה אינן משנות את הכוח המירבי המועבר, אלא רק את אופן אספקת הכוח.

בנוסף, Aprilia הגדירה ארבעה מצבי רכיבה ייעודיים עבור Tuareg 660 – שניים לרכיבת כביש, אחד לרכיבת שטח ואחד להתאמה אישית:

  • Urban: לרכיבה יומיומית, מכוון לבטיחות; מערכת ה-ABS פעילה בשני הגלגלים.
  • Explore: לרכיבת כביש, מכוון להנאה מהדרך. מערכת ה-ABS פעילה בשני הגלגלים.
  • offroad: רכיבת שטח, עם מינימום בקרת אחיזה ובלימת מנוע. מצב זה הוא הנשלט ביותר מבחינת העברת הכוח. מערכת ה-ABS מנוטרלת עבור הבלם האחורי וניתן לנטרלה גם בעבור הבלם הקדמי.
  • Individual: מצב המאפשר לרוכב להתאים אישית את כל המערכות לפי רצונו.

image

הטווין של Aprilia עם 80 כ"ס

הטווין החדש של Aprilia הוא תוצר של ניסיון עם המנוע של RSV4. ראש המנוע, תא הבעירה, הצילינדרים והבוכנות מגיעים כולם ממנוע ה-V4. קוטר הבוכנות הוא 81 מ"מ (בדיוק כמו ב-RSV4) והמהלך הוא 63.9 מ"מ. ההספק המקסימלי הוא 80 כ"ס ב-9,250 סל"ד; המומנט המקסימלי של 7.13 קג"מ מגיע בסל"ד נמוך של 6,500 סל"ד, כש-75% מהמומנט מתקבל ב-3,000 סל"ד בלבד, ו-85% ממנו, מושגים כבר ב-4,500 סל"ד, כך שהכוח של המנוע זמין גם בסל"ד נמוך. ניתן להפחית את ההספק של הדגם ל-47.5 כ"ס - אידיאלי עבור רוכבים חדשים או רוכבים שרוצים לחזור בצורה מדודה לרכיבה ומחזיקים ברישיון A1. כל המאפיינים הטכניים בגרסה זו נותרים ללא שינוי.

האופנוע זמין ב-3 צביעות: שחור-צהוב, אדום-שחור וצביעת ה-INDACO TAGELMUST המשחזרת את דגם הדקאר של אפריליה, בגווני אדום, לבן וכחול.

מחיר המחירון של ה-Aprilia Tuareg 660 יעמוד על 85,000 ₪ (על הכביש).
הדגמים ראשונים של ה-Tuareg 660 צפויים להגיע במהלך פברואר 2022.

image

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - Ami She

31 בדצמבר 2021 ב 09:52


עיצוב הולך ומחמיר. מכוער

2

אורח/ת - Rotem Ben Haim

31 בדצמבר 2021 ב 10:07


נראה שחסרים לו חלקים

3

אורח/ת - David Alima

31 בדצמבר 2021 ב 10:08


לא מובן לי איך אף אחד לא חשב עד עכשיו לשים מנועי וי 4 באדוונצ׳ר ושטח , רק על זה מגיעות להם כל המחמאות .
כבוד לאפריליה !!!

4

אורח/ת - Ziv Shovali

31 בדצמבר 2021 ב 10:08


אבל מה עם כל האדוונצ'רים של ק.ט.מ ?
והאפריליה קפונורד ?

5

אורח/ת - Ziv Shovali

31 בדצמבר 2021 ב 10:09


V2 לא נחשב ?
דוקאטי V4 מולטיסטרדה ?

6

אורח/ת - David Alima

31 בדצמבר 2021 ב 20:03

קטמ לא עושים V4
ומולטיסטראדה של דוקאטי זה לא כלי שטח אמיתי