שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ חוזרת למנועי שש בוכנות בטור

השמועה על מנוע חדש לגמרי מתוצרת פיאט-קרייזלר עם שש בוכנות בטור כבר "רצה" זמן רב, והשבוע התפרסם כי הוא נכנס לייצור במפעלי החברה במקסיקו. בקרוב הוא יוצע, בין השאר, בחרטום של הרנגלר והגלדיאטור

במשך שנים רבות המנוע הבסיסי ברכבי השטח של חברת ג'יפ היה שש בוכנות בטור: זה התחיל עם ה-232 (המספר מתייחס לנפח המנוע באינץ' מעוקב) שייצורו החל בשנת 1964 ובארץ פגשנו אותו בראשונה בטנדר גלדיאטור הישן, המשכו ב-258 הנהדר של ה"סיקסים" והאחרון בסדרה היה ה-242 המוכר מהצ'ירוקי XJ ומהסופה. מאז, עברה החברה לייצר מנועי שש בוכנות בתצורת V, המוצעים גם היום בחלק מהדגמים של ג'יפ.

ג'יפ רוביקון. יקבל מנוע שש בטור

השמועות על מנוע חדש עם שש בוכנות בטור רצות כבר זמן רב (קישור לכתבה) ולאחרונה פורסם באתר המדיה של סטלנטיס, קונצרן האם של ג'יפ, על תחילת ייצורו של מנוע כזה במפעלי החברה במקסיקו. על פי הפרסום, המנוע מבוסס על מנוע 2.0 הליטר בעל ארבע הבוכנות של החברה, שהוספו לו עוד שתי בוכנות כך שהנפח של המנוע החדש יעמוד על 3.0 ליטר... המנוע יוצע בשלב הראשון בארבעה דגמים: ראם 1500, רנגלר JL ונגזרותיו, טנדר גלדיאטור JT ובוואגוניר החדש (WS).

אחת השאלות המסקרנות היא מה יהיה ההספק והמומנט של המנוע החדש, ובמה הוא יהיה עדיף על גרסאות ה-V6 בנפח דומה. כרגע לא פורסמו נתונים על המנוע, אך סביר להניח שנקבל אותו בגרסאות עם טורבו כדי להגדיל את ההספק, ובוודאי יהיו גרסאות היברידיות למיניהן, שגם הן יכולות להגביר את תפוקת הסוסים.

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - מועדון ג׳יפ רנגלר ישראל

31 בדצמבר 2021 ב 10:02

החשק לא ירד אף פעם 😅

2

אורח/ת - Dan Denver

31 בדצמבר 2021 ב 10:02

סוג של אמירה של היצרן והבעת אי אמון מסויימת בחלק מהמנועים הקיימים שלו כרגע...
לכל הפחות- מעיד על פלח שוק ומדינות שדורשות לחזור למנוע הטורי שזכור כאמין יותר ממחליפיו המודרניים.

3

אורח/ת - Ziv Barda

31 בדצמבר 2021 ב 10:03

זה סוג של הבעת אמון רצינית במנוע ה2000 טורבו
א. כי הכניסו אותו גם ב4xe
ב. כי החדש יהיה פשוט כמו 2.0 רק 6 בוכנות
ואנשים פה לכלכו עליו
אחלה מנועע

4

אורח/ת - Dan Denver

31 בדצמבר 2021 ב 10:03


אין פה התייחסות למנוע ספציפי של הרנגלר, אלא לעובדה שבחלוף השנים אמינות המנועים הלכה וירדה לצד הפקת הספק גבוה יותר.
מנוע 4 ליטר אטמוספרי 6 צילינדר בטור היה אמין ביותר.
אחריו ה3.8 אטמוספרי (העצלן) פחות אמין מה4.0 אבל אמין יותר ממחליפיו המודרניים כמו הפנטסטאר וה2.0 ליטר טורבו...
בגדול יש נסיגה באמינות עם כניסת הטכנולוגיות. יתכן ויש פלח שוק שדורש את שובו של מנוע הטור...על אף שמדובר במנוע 3.0 ליטר טורבו (טורבו פחות אמין ממנוע אטמוספרי)

5

אורח/ת - רדאד חוגיראת

31 בדצמבר 2021 ב 10:04


כי זה מנוע של פיאט

6

אורח/ת - Zur Taman

31 בדצמבר 2021 ב 10:04

מחכה למגנטו, הוא יהיה פריצת דרך אמיתית שתלווה אותנו שנים.