יער בן שמן היה ספוג כהלכה לאחר כמה ימים גשומים ברצף, לקוחות ג'יפ לא התרגשו והגיעו להחליק באופן מבוקר
ישראל היא מדינה מדברית וכולנו לא רגילים לימים האלה שעושים את אנשי משק המים שמחים. מספיק לראות את תמונות חילוצי הקאייקים מרחובות הערים, כמעט עם כל הגעת מערכת גשמים מרוכזת. אי לכך לאחר סערת כרמל האימתנית (כך שכנעו אותנו) לקיים הדרכת נהיגת שטח ביער בן שמן הספוג עד לשד עציו, אולי לא רעיון כל כך טוב, חשבתי לעצמי בבוקר יום שישי ה-24/12/21, כאשר עוד מטפטף בדרך לשם. אלא שלקוחות ג'יפ הראו כי הם מבינים לאיזה מותג מחייב הם נכנסו, והתייצבו בהרכב (כמעט) מלא.
חלק עיוני פותח את יום ההדרכה, אבל לפניו פרשנו את הכיבוד על שולחן פיקניק רטוב במקצת, להעמיס מעט סוכר שיעזור להתניע את הבוקר. למרבית חברי הקבוצה היה קר או רטוב והכיבוד נותר רובו באריזה המקורית, זה היה האות להתחלת הקטע העיוני, שיעזור להמיס את הקרח הראשוני, באין מספיק סוכרים בדם...
רבע שעה אל תוך ההרצאה ניתן להגיד שהתוכנית הצליחה עד מהרה, עם השתתפות ועניין ניכר בקרב חברי הקבוצה, שאמנם רצו לדעת עוד על דיפרנציאלים, צמיגים, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד, רק שהם רצו יותר כבר לצאת ולתת בגז, בכל זאת לא בכל יום ניתן להנות מבוץ ישראלי טהור.
השלולית הראשונה שנראתה (לפחות דרך העיניים שלי), התגלתה כבלוף עבירותי והייתה קלה מדי בכדי לאמץ על באמת את החברים מאמריקה. אז המשכנו בחיפושינו, תוך כדי שאנו לא מוותרים על תחנת שיפוע הצד הכה חשובה, וגם תרגול נחמד של עלייה וירידה שביום רגיל הג'יפים שלנו לא מחשיבים אותם כאתגרי עבירות אמיתיים, אבל היום כאמור הכל שונה. עד לשעה 11 לערך השטח היה חלק ביותר וגרם למשתתפים להזיע לא מעט, לא ברור מי יותר - כלי הרכב או בני האנוש.
בדרך אל מצפה השניים מצאנו את מה שכולנו רצינו, שלולית יפה ועמוקה ולצדה שביל בוצי עוקף. רוביקון משופר ומוגבהה התנדב/נודב לבדוק את העניין, רק שלפני שהספקנו להוציא את הסלולריים הוא כבר היה בצד השני - רוביקון משופר לעייפה כבר אמרנו?
מרבית חברי הקבוצה החליטו ללכת על השביל הצדי, שהציג בעייתיות משל עצמו - פנייה חדה וחלקה במרכזו. פה הראו יתר הכלים שאם יש לך את הכיתוב JEEP זה קטן עליך ולא משנה מה שמך הפרטי, רנגלר או גרנד צ'ירוקי. תוסיפו לזה חבורה של נהגים שיודעים את העבודה, וקיבלתם אתגר חצי אפוי שרק מוסיף לאווירה. בעלייה אל עבר המצפה כבר נשבר הקרח סופית ועוברי אורח יכלו לחשוב שמדובר בחבורת מטיילים ותיקה, ולא בכמה חבר'ה שנפגשו לפני כמה שעות. וזה בדיוק מה שיום טוב בשטח יכול לעשות, עם התבלין הבוצי זה מגיע על בטוח.
תודה לחבורה הנעימה שלא פחדה ללכלך, וגם אחר כך ללכת ולנקות, ולהתגאות בשניהם...
שניפגש בשטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות