שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לאדה ניבה למתקדמים

במחיר הדומה לזה של פורד ברונקו חדש, תוכלו לרכוש גרסה קיצונית של הניבה ששופרה בסדנה גרמנית, עם מרווח גחון מרשים ויכולות שטח טובות מאוד

למרות שהוצגה לראשונה עוד בשנת 1977, לאדה ניבה היא עדיין בחירה פופולרית עבור אלה המחפשים רכב שטח בעל יכולות סבירות, במחיר סביר (אבל כמובן לא אצלנו...). מי שמחפש עוד קצת, יכול לקנות את הברונטו (קישור לכתבה), הגרסה המשופרת של הניבה במחיר של כ-13 אלף דולר (ברוסיה, חברים, לא אצלנו...), אבל יש גרסה קיצונית עוד יותר שנבנתה בסדנה גרמנית בשם Zubr, שמוצעת כעת למכירה באי-ביי במחיר של כ-49 אלף דולר...

נראה קצת אבסורדי לשלם סכום כזה עבור ניבה, משום שבמחיר כזה אפשר לרכוש פורד ברונקו או ג'יפ רנגלר חדשים. אבל זאת לא ניבה רגילה, ויש לה כמה שינויים מכניים וחזותיים שבעקבותיהם קיבלה את השם "מפלצת". הבולט שבהם הוא כמובן צמיגי השטח הענקיים, שמידתם אמנם לא התפרסמה אבל הם נראים כמו 35 ואולי אפילו 37. הסרנים חוזקו, ובתי הגלגל הותאמו לקליטת הצמיגים הגדולים. מרווח הגחון גדל מ-23.5 ס"מ המקוריים ל-35 ס"מ מכובדים מאוד. גלגל חלופי בגודל מלא הותקן על מנשא אחורי ייעודי.

עוד בסעיף התוספות תמצאו מתלים משופרים, מיגון מלא, פגושי ברזל מלפנים ומאחור, כננת, שנורקל, מדרגות צד, וצביעת רפטור בגוון ירוק צבאי שעמיד בפני שריטות. בשאר המכלולים, למרבה ההפתעה, לא נעשו שינויים. בחרטום שוכן אותו מנוע בנזין עתיק בנפח 1.7 ליטר שמפיק רק 82 כ"ס והכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמש מהירויות ומערכת 4X4 הקבועה הסטנדרטית, הכוללת הילוך כוח.

בחלק הפנימי הותקנו ריפודי עור, שקשה להבחין בהם מבחוץ משום שהחלונות הוכהו בכבדות. יש גם מיזוג אוויר, מושבים מחוממים, מראות חשמליות, נעילה מרחוק, מערכת שמע מתקדמת, שקעי USB ומחזיקי כוסות. לא בדיוק שיא הטכנולוגיה, אבל כנראה מספיק טוב עבור האנשים שיתעניינו ברכב כזה. וזה גם שיפור ניכר לעומת הניבות שהכרנו כאן בארץ.

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - דון.

02 בפברואר 2022 ב 17:22

מה המחיר?

2

אורח/ת - אברהם

04 בפברואר 2022 ב 10:31

למה בכל הכתבות האלו, אף פעם כותבים את המחיר ?

3

Ogash Ofer

04 בפברואר 2022 ב 12:26

אורח/ת - אברהם כתב/ה:
"

למה בכל הכתבות האלו, אף פעם כותבים את המחיר ?

"
דווקא בכתבה הזו כל המחירים רשומים בפסקה הראשונה

4

אורח/ת - שרון תרשיש

11 בפברואר 2022 ב 20:01

חבל שאין יבוא של ניבה לארץ. היום תחת רנו זו בוודאי מכונית מאוד נחמדה ומשתלמת. ממש אוהב את המראה שלה.

5

Ogash Ofer

11 בפברואר 2022 ב 20:24

אורח/ת - שרון תרשיש כתב/ה:
"

חבל שאין יבוא של ניבה לארץ. היום תחת רנו זו בוודאי מכונית מאוד נחמדה ומשתלמת. ממש אוהב את המראה שלה.

"
אני חושב שאין לניבה תקינה אירופית מסודרת ולכן לא יכול להגיע ארצה.