שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > אמריקה

5 פסגות במסע אחד - אקוודור 2022

יומן המסע לסיכום מסע טיפוס לפסגות הגבוהות על רכס הרי האנדים שבלב אקוודור, שעל קו המשווה - פסוצ'ואה 4,250 מ', פיסינצ'אה 4,800 מ', קוראזון 4,790 מ', קוטאפקסי 5,897 מ' ולסיכום - כמעט צ'ימבורסו 6,310 מ'

image


אקוודור שעל קו המשווה

רפובליקת אקוודור - República del Ecuador היא מדינה מקסימה בחלקה הצפון-מערבי של יבשת דרום אמריקה השוכנת לחופו של האוקיינוס השקט במערב, במרכזה רכס הרי האנדים ובמזרחה הג'ונגל שסביב מקורות האמזונס - הנהר הארוך ובעל ספיקת המים הגדולה בעולם, המתחיל במערב למרגלות רכס האנדים בפרו, קולומביה ואקוודור וזורם מזרחה דרך ברזיל עד לאוקיינוס האטלנטי.
שמה של אקוודור מגיע מקו המשווה - קו רוחב 0 מעלות, העובר מעט צפונה לעיר הבירה קיטו, הממוקמת בעמק צר וארוך במרכז הרי האנדים.
באקוודור כמעט 20 מליון אנשים, שרובם נוצרים, אך בשנים האחרונות ישנה מגמה לאומית של חזרה לדת האינקה העתיקה של הילידים / האינדיאנים, תושבי אקוודור המקוריים, בטרם הגיע הכיבוש הספרדי בשנת 1533. ב-1822 הצטרפה אקוודור למרד כנגד הכובש הספרדי והקימה מדינה עצמאית יחד עם קולומביה, כ-8 שנים לאחר מכן פרשה מהברית והכריזה על עצמאות. משנת 1978 הופכת אקוודור למדינה הדמוקרטית הראשונה באמריקה הלטינית.
את סכסוך הגבולות המתמשך עם שכנתה ממזרח ומדרום - פרו, פתרו המדינות באמצעות הסכם ההופך את שטח המריבה - הג'ונגל האדיר של האמזונס, לשמורת טבע ענקית המוגדרת בשליטה דו-לאומית.
הכלכלה של אקוודור נסמכת על הייצור המקומי, תיירות וחקלאות עשירה במגוון אדיר של ירקות ופירות, אך עדין הינה כלכלה חלשה. בשנת 2,000 אימצה אקוודור את המטבע האמריקאי (דולר $) במטרה לשפר את ניהול הכלכלה והבנקים ומאז מותר לאקוודור (באישור הבנק הפדרלי האמריקאי) להטביע מטבעות בערך של עד 1$ הייחודיים לאקוודור והסחירים רק באקוודור, לצד מטבעות הדולר האמריקאי הרגיל (תיירים צריכים לשים לב!).

image

אקוודור של התיירים

מעבר לנתונים הטכניים ולידע הכללי על אקוודור, אולי הכי חשוב לדעת כי אקוודור היא מדינה שמזמינה תיירים ומכבדת אותם באורח חיים רגוע, בשקט ובשלווה של התושבים, גם בערים הגדולות, באוכל טוב ומגוון (בזכות החקלאות הנהדרת שעל קו המשווה) ובעיקר באתרי טבע מרשימים שבחלקם אטרקציות מגוונות לתייר ושירותי תיירות טובים גם מחוץ לערים הגדולות.
אבל אנחנו באנו לטפס על הפסגות הגבוהות ומיד נצלול לעניין (או לייתר דיוק נעפיל לפסגות הגבוהות).

image

רכס האנדים ובכלל הפסגות של אקוודור

במרכזה של אקוודור ולאורכה, במקביל לאוקיינוס השקט, עובר רכס הרי האנדים. רכס ההרים הארוך ביותר בעולם החוצה את כל היבשת בצידה המערבי ואורכו כ-8,000 קילומטרים. בשפת הקצ'ואה - שפת בני האינקה העתיקה, פירושו "פסגה גבוהה", כששיא הגובה נמצא בין צ'ילה לארגנטינה בפסגת האקנקגוואה (קישור ליומני מסעות טיפוס לפסגת אקנקגוואה).
באקוודור מתחלק רכס האנדים לשתי שרשרות הרים, שבמרכזם עמק ארוך וצר, שבליבו שוכנת קיטו - בירת אקוודור, בגובה של כ-2,850 מטרים ורוב פורה ובו חקלאות עשירה בזכות הקרקע האיכותית והמשקעים הרבים. שרשראות ההרים נקראות הקורדילרה המזרחית והקורדילרה המערבית ועליהן פסגות ההרים הגבוהות, מחציתם הרי געש וחלקם עדיין פעילים.
10 פסגות הן מעל 5,000 מטרים וזו הרשימה:
Carihuairazo (5,018 מטרים),
Tungurahua (5,023 מטרים),
Iliniza Norte (5,126 מטרים),
Sangay (5,230 מטרים),
Iliniza Sur (5,248 מטרים),
El Altar (5,319 מטרים),
Antisana (5,758 מטרים)
Cayambe (5,790 מטרים),
והר ה-"5,000 מטרים" הכי גבוה והשני בגובהו באקדוור - Cotopaxi (5,897 מטרים) הר געש פעיל הפולט עשן געשי באופן תדיר.
וההר הגבוה באקדוור שהוא הר געש כבוי - Chimborazo (6,310 מטרים).

לפרטים על המסע הקרוב לטיפוס לפסגות של אקוודור

image

המסע של אתר השטח לטיפוס באקוודור

שנתיים של רצון לטפס, אבל עם קורונה משבשת תוכניות, ולבסוף נמצא חלון הזמנים - ינואר 2022, התקופה הטובה ביותר מבחינת מזג האוויר לטפס על קו המשווה (התקופה עם התחזית הכי נוחה מבחינת מיעוט ימי גשם צפויים).
חיש מהר התגבשו להם 9 מטפסים ובראש דניאל וולפסון - המטפסת הראשונה מישראל שכבשה בשנה שעברה את פסגת האוורסט (8,848 מטרים, למי שטרם יודע) והח"מ שצועד בראש. טסנו דרך סחיפול, אמסטרדם, בטיסות נוחות וארוכות עד לקיטו - בירת אקוודור והשתכנו ל-3 לילות במלון 4 כוכבים טוב במרכז העיר. כשהיום הראשון בקיטו הוקדש להתאקלמות לגובה, בכל זאת כ-3,000 מטרים!, ולהצטיידות בציוד שכור, אוכל טוב, קצת הכרת העיר העתיקה המקסימה ובעיקר מנוחה.

image

טיפוס ראשון - פסוצ'ואה 4,250 מ'

לטיפוס הראשון שלנו יצאנו מקיטו בנסיעה של כשעה וחצי עד למרגלות ה-PASOCHOA, הר נמוך (במונחי האנדים) בגובה של 4,250 מטרים. הכביש הופך לכביש צר ובהמשך לשביל מקסים המטפס בין הפסגות ואיתו עולה המיניבוס במעלה ההר עד לנקודה בה חובה רכב 4X4. כאן פרקנו, הכנו את התיקים, הכנו קצת סנדוויצ'ים ממבחר האוכל שהמקומיים דאגו לנו ויצאנו לדרכנו במעלה ההר. שביל רכב ההופך לסינגל צר המטפס לפסגה האמצעית והגבוה על הרכס הקטן שמעלינו. כ-7.6 ק"מ בעלייה וקצת פחות בירידה, 4 שעות של עלייה ושעתיים ירידה במזג אוויר מקסים. פשוט כיף!

image

טיפוס שני - פיסינצ'אה 4,800 מ'

לטיפוס השני שלנו יצאנו מקיטו בנסיעה של כשעתיים ובמטרה לטפס על PICHINCHA - הר געש פעיל, בגובה של 4,800 מטרים. שביל הרכב המתאים למיניבוס מטפס עד 4,135 מטרים, מכאן עולה שביל המתאים לרכב 4X4 עד בקתת הרים ומכאן עולה שביל צר (סינגל) עד לאוכף שמעל מכתש ענק, בור עמוק, הפולט עשן גופרית חריף - ריח "טוב" של הר געש. מהאוכף ועל שפת המכתש של הר הגעש מטפסים בין סלעים געשיים, חלק בטיפוס עם הידיים ועד הפסגה המיועדת, שפיץ קטן הנחבא בתוך הערפל. כיף אמיתי של טיפוס לגובה. סך הכול בעלייה טיפסנו כ-4.85 ק"מ במשך שעתיים ו-45 דקות. ואת הירידה עשינו ב"קיצור דרך" על משטחים וולקניים - 3.8 ק"מ בשעה ועשרים.

קצת התארגנות במיניבוס ונסיעה ל"בקתה" בגובה 3,400 מטרים, שהיא בעצם מלון הרים מפנק עם אוכל טוב הנמצאת באחו גדול, כשהכל ירוק מסביב.

image

טיפוס שלישי - קוראזון 4,790 מ'

מבקתת ההרים יוצאים בנסיעה קצרה של כ-20 דקות עד למרגלות ה-CORAZON. עצרנו את המיניבוס בגובה של 3,700 מטרים ויצאנו לדרך מעלה. שביל רכב 4X4 הופך במהרה לסינגל צר המטפס בערוץ ובו שיחים גבוהים. לשמחתנו מזג האוויר טוב, אז ממש כיף לנו. מטפסים על אוכל צר ומכאן "על הסכין" הצרה, שחלקה התלול מחייב גם אבטחה בחבל ומכיוון שמדובר בקטעים טכניים נדרש גם ריכוז גבוה בעלייה ובירידה. קוראזון זה "הלב" וכך אנו נדרשים לעבור כ-3 פסגות בדרך לשיא הגובה. אך מכיוון שזכינו במזג אוויר טוב, למרות הרוח הקרירה, אז נשארו ליהנות מהנוף סביב, כמעט שעה על הפסגה, לצד הדורסים והציפורים הגדולות שחגו סביב. סה"כ 7.4 ק"מ בעלייה של 4 שעות ו-45 דקות וירידה מעט קצרה יותר של 7.2 ק"מ בזמן 3 שעות ועשרים דקות. ומלמטה חיש מהר למקלחת החמה ולארוחת הערב הטובה.

image

טיפוס רביעי - קוטאפקסי 5,897 מ'

לטיפוס הרביעי יצאנו מאוקלמים ומוכנים היטב. ה-COTOPAXI, רק שני מטרים מעל הקילימנג'ארו - ההר הכי גבוה באפריקה (קישור ליומני מסעות), בגובה של 5,897 מטרים הינו משימה מעט מורכבת וקשה יותר מההרים הקודמים שמתחת ל-5,000 מטרים.
בצהרי היום אנו נפרדים מהבקתה / מלון המפנק שישנו בו בשני הלילות האחרונים ויוצאים לנסיעה ארוכה קצת דרומה ובעיקר מזרחה. הקוטופקסי ממוקם מדרום לקיטו ובכמחצית הדרך לאמבטו - עיר גדולה נוספת בעמק שבלב הרי האנדים.

יום ההליכה הראשון הוא קצר ומתחיל בטיפוס קצר של פחות משעת הליכה לבקתת הרים, שהמסעדה והדרך אליה פופאלריות גם לתיירות יום של מקומיים ותיירים שרוצים להרגיש קצת גובה ולראות את קצה הקוטפקסי - הר געש פעיל ופולט עשן, הנראה היטב מהבקתה.
ארוחת ערב מוקדמת, התארגנות ושינה חפוזה בקומה השנייה של הבקתה בחדר מרובה מיטות. לקראת חצות אנו מתעוררים ובדיוק בחצות יוצאים לדרך, לטיפוס תלול לעבר הפסגה. קר בחוץ והשמיים בהירים, תוך כ-100 מטרים בגובה מגיעים לקצה הקרחון. "עולים על" קרמפונס (מסמרי שלג לנעליים), מתחברים לחבל וממשיכים בטיפוס לפסגה. קר מאוד והשיפוע תלול - סך הכול 1000 מטרים של טיפוס ועבודה קשה מביאים אותנו לפסגה, עייפים, סחוטים ומרוצים.
למעלה מקסים, הר הגעש פעיל והלוע היפה והעגול שלו פולט עשן, מסביב פסגות גבוהות רבות ובאופק רואים את העשן הרב שפולט האנטיסאנה הפעיל.

לרובנו נמשך הטיפוס כ-6 שעות ולאחרונים כ-7 שעות בעלייה. הירידה כבר מהירה יותר עבור רובנו כ-3 שעות ויש מי שצעד 5 שעות בירידה! אבל הסיפוק וההישג שווים את הכול!
ירידה זריזה לחניון כלי הרכב של הפארק הגדול של הקוטופקסי, שעה של נסיעה בשבילים הכבושים עד לשער השמורה ועוד כ-3 שעות של נסיעה לבאניוס, עיירה משגעת של מים חמים, אין ספור אטקרציות לתייר, מסלולי טיול קלים בלב הטבע, ערוצי הנחלים זורמים בשטף ומסביב פסגות מדהימות.
יום של מנוחה וטיולים בבאנוס - BANOS (אפשר לתרגם זאת גם לשירותים / מקלחת) עושה לנו טוב לגוף ולנפש. על כבל ברזל מעל לנהר Pastaza אנו עושים "סופרמן" מצד לצד. לאחר מכן הולכים בשמורה מקסימה עם מפל בזלת מתכנס לנפילה אדירה לתוך הנחל - מקום שזוכה לשם המיוחד: הקערה של השטן - Pailon del diablo, אוכל טוב, קפה והרבה רוגע בעיירה המקסימה. והכול בהכנות למשימה של מחר.

image

צילם: גיא קלומק

טיפוס חמישי - צ'ימבורסו 6,310 מ'

טיפוס חמישי מביא אותנו אל הפסגה הגבוהה ביותר באקוודור והיחידה מעל 6,000 מטרים - צ'ימבורסו - CHIMBORAZO בגובה של 6,310 מטרים. פסגה קשה מאוד לטיפוס בגלל מזג האוויר הקשה, מעט מאוד משלחות מצליחות להגיע למעלה ובטח בתקופה האחרונה בה מפלס הפחד גבוה, שכן רק לפני כחודשים קיפחו כאן כמה מטפסים את חייהם במפולת שלג למרגלות הפסגה, כששלושה מטפסים עדיין בגדר נעדרים.

מבאנוס יצאנו בנסיעת כביש ארוכה לעבר שמורת הצ'ימבורסו. כביש צר המוביל עד שער השמורה, כשבדרך עצרנו במסעדת הרים מקומית לצהרים. משער השמורה מוביל שביל כבוש לחניון של כלי רכב. מהחניון יצאנו לטיפוס של כ-500 מטרים בגובה, כשעה וחצי של הליכה, עד למחנה אוהלים קטן במפנה המוסתר לרוח (את זה הבנו רק ביום הפסגה).
השינה באוהל גדול עם מזרונים ושקי שינה שהעלנו בעצמנו, ארוחת ערב באוהל גדול וחם, ולקראת חצות אנו יוצאים ללילה שנראה בהיר כשלנו אלף מטרים תלולים מאוד של טיפוס בגובה עד לפסגה המיועדת.
ההתחלה נינוחה, גם אם קשה, אבל לזה בדיוק טסנו עד לאקוודור! עם חציית "הסכין" והמעבר למדרון התלול המוביל לפסגה הראשונה "תוקפת" אותנו סופת שלג שהולכת ומתחזקת ומורידה כמויות שלג אדירות על ההר, עד כדי כך שאנו צועדים בשלג רך המגיע עד לגובה הברכיים ומעלה. בגובה 6,100 כשזנב תור הטפסים שלנו בגובה 6,000 מתקבלת החלטה כי מסוכן להמשיך ולטפס לכיוון הפסגה בשל החשש ממפולת שלג הנערם מזה שעות על הפסגה. בצער רב ועם אכזה אדירה אנו מסתובבים ופונים לרדת במדרגון התלול. קצת קרח, סלעים וקטעים טכניים המחייבים אבטחה עם חבל ועם בוקר ולאחר כ-8 שעות על ההר אנו חזורים למחנה האוהלים.
בירידה אנו נתקלים בשלושה צוותים מכוח החילוץ של אקוודור המטפסים להר עם ציוד איתור במטרה למצוא את שלוש הגופות שטרם אותרו וחולצו מאז נובמבר 2021 - תזכורת עבורנו (ועבור כל המאוכזבים) לכמה ההר יכול להיות מסוכן ובשפת המטפסים: "יכול שלא לשחרר את המטפסים עליו".

עוד כשעה וחצי בירידה ממחנה האוהלים בדרך לחניון כלי הרכב, מבואסים מעט, אבל בידיעה כי אנו קטנים לעומת הטבע ומי שחושב שיכול לנצח אותו מפסיד הכול. בסופו של יום. צריכים להיות חכמים! 200 מטרים בגובה (שעת טיפוס בקצב שלנו) מהפסגה זה מאוד מאוד מבאס!!! אבל זה מה יש!

וקצת בנתונים - הטיפוס מחניון כלי הרכב למחנה האוהלים אורכו 2.5 ק"מ, 500 מטרים בגובה ואורך כ-2.5 שעות טיפוס שבסופו הולכים על שלג למחנה בגובה 5,300 מטרים. יום הפסגה (אליה כאמור לא הגענו!) הוא כאלף מטרים בגובה, כ-5 עד 6 שעות טיפוס כ-2.5 ק"מ הליכה. לאחריה יש לרדת בחזרה למחנה האוהלים 2.5 ק"מ ועד כ-2 ק"מ לחניון כלי הרכב.

image

סוף דבר - אקוודור 2022

אז ראשית המון תודה לקבוצת המטפסים הנהדרת שהגיעה למסע הראשון שלנו באקוודור! כל אחד ואחת במשלחת - אנשים טובים, מצליחים ומוצלחים. בלעדיכם לא היינו מצליחים!! שנית תודה ענקית לצוות המקומי שעשה הכול כדי שנצליח ושיהיה לנו נוח ומעניין - יישר כוח! ולבסוף אי אפשר שלא לומר תודה לטבע ולמדינה הנהדרת הזו שמאפשרת תנאי התאקלמות טובים, תנאי מחייה נוחים, אווירה ורוגע. עוד נחזור!!!

לפרטים על המסע הקרוב לטיפוס לפסגות של אקוודור

image

164493643925416449364428971644936445794164493644822616449364569091644936458878164493646169716449364643401644936466906164493647003916449364728091644936474714164493647701816449364810621644936484890164493649431916449364983621644936502164164493650558016449365090391644936511942164493651769316449365208851644936523850164493652701916449365302971644936532611164493653492016449365368931644936540563164493654234516449365437761644936545711164493654799316449365495631644936551423164493655315116449365547371644936556721164493655883016449365603361644936561529164493656398616449365661691644936568127164493657061116449365728871644936575007164493658419216449365864261644936588754164493659877216449366015121644936604976164493660848916449366180251644936621274164493662379116449366262411644936628756164493663797016449366404041644936642108

164494242188716449424238091644942424376164494242473816449424258981644942426538164494242773716449424285601644942429125164494242975916449424302821644942431764164494243275516449424337851644942434728164494243560116449424362321644942436991164494243822416449424388561644942439457164494244026616449424410921644942441878164494244270016449424432241644942443908164494244432516449424449531644942445600164494244618316449424465181644942446982164494244745016449424480431644942448506164494244893316449424495911644942450302164494245111916449424519171644942452658164494245334816449424538561644942454550164494245546416449424565281644942457380164494245806416449424589791644942459965164494246102316449424618041644942462685164494246346516449424640761644942464754164494246532516449424661601644942466691164494246748116449424679071644942468437164494246895616449424694901644942469934164494247038916449424716721644942472605164494265356916449426576041644942653931

164494265285516449426603081644942656018164494265460416449426569761644942658195164494265895916449426595511644942661034164494266210916449426628421644942663912164494266479516449426655891644942666216164494266756216449426692951644942671162164494267184416449426725321644942670108

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - רמי

15 בפברואר 2022 ב 14:24

עופר המון תודות על ארגון והובלת טיול מעולה בארץ מדהימה.
כמו בפעמים קודמות היה מאורגן מצוין ובתנאים מצוינים.
אקוודור מדינה מדהימה , לאחר 2 טיולים , לי היה לא קל וגם לא השגתי את המטרה, לעבור גובה 6000מ' אבל נהנתי מהקושי,היופי ,הקבוצה, המוביל,והתנאים.
כמו שאתה מכיר אותי, אני לא מוותר בקלות ויש לי עוד שנה וחצי להחלפת קידומת, תמצא לי פסגה יותר ידידותית ואני בא!
תודה לך עופר ולאמיר ולהתראות.

2

אורח/ת - המטייל

18 בפברואר 2022 ב 08:16

עושה חשק!
לא בטוח שלטפס, אתחיל בקילימנג'ארו אם ארצה, אבל בעיקר לטייל במדינה היפה הזו אקוודור.

3

אורח/ת - חולם פסגות

18 בפברואר 2022 ב 19:20

נהדר. אבל נראה לי שאמשיך לקרוא מהבית

4

אורח/ת - דניאל

19 במרץ 2022 ב 13:29

ואוו חתיכת מסע עשינו יחד. בתוך 10 ימים ברוטו ו -7 ימים נטו הצלחנו להיות בחמישה הרי געש. אני זכיתי במשפחה חדשה, אומנם עם הרבה טסטוסטרון גברי אך הרגשתי שווה בין כולם והרגשתי חלק מהצוות שלנו. אם הייתי צריכה ללכת למלחמה הייתי בוחרת בכם !
רמי - אתה גיבור של המסע הזה . אתה איש מיוחד עם כוחות על! דוגמא לכולם. תודה שהיית חלק מהמסע הזה .
עזרא - אדם שאוהב בעלי חיים אדם כל כך טוב. ואתה איש מיוחד איכותי עם לב ענק. כייף גדול שהכרתי אותך.
רון - ברוך הבא לעולם טיפוס. אתה חזק, בכשר מעולה, לומד מהר ועושה הכל נכון. אם אכן החיידק נתפס אתה תגיע להרים גבוהים קשים ומאתגרים ובטוחה שכל יעד שתשים בפניך תצליח!
חי- הצעיר שבחבורה שלנו. אתה שקט עם קסם אדיר. השקט והשלווה גרמו להרגיש שהכל בסדר והכל נכון. ביום הטיפוס שלנו יחד, היית אריה ורק רצית להתקדם. אני מבטיחה לך שתגיע לפסגת הקוטופקסי וגם הצ'ימבורסו ואני מקיימת הבטחות.
גיא- האיש והאגדה , המחלקה הראשונה. תודה ששיתפת אותנו גם בדברים לא פשוטים. תודה שאפשרת לי להכיר אותך קצת. אומנם הבדיחות שלך לא קלות לקליטה אך ניסיתי להבין ובסוף גם הצלחתי. מסתתר תחת הקשיחות ונוקשות שלך לב ענק איש אדיר עם איכויות נדירות. שמחתי להכיר אותך. ואני יודעת שאתה תמיד תעזור בכל דבר בלי שיבקשו ממך .כזה אתה!
אליאב- החיוך הכובש שלך גם ללא מילים גרם לקסם באוויר. אומנם לא דיברת הרבה אך כשאמרת משהו, זה היה מדויק ונכון וקלטנו מיד שאפשר לסמוך עליך ולתת לך את התקציב של הקבוצה והתקציב אצלך רק גדל ולא נגמר. יכולנו לשתות ולאכול ללא הכרה.
שי- האיש והזקן. אתה כל כך חכם. ההסתכלות שלך על העולם גורמת לאנרגיות עוצמתיות. אני למדתי ממך המון. אפשר להקשיב לך אינסוף וללמוד עוד ועוד. בזכותך תיעדנו את הרגעים העוצמתיים שלנו במהלך המסע ובסיום כל יום ידעת להוציא את הסרטון הכי טוב. תודה ! איזה כייף גדול שהיית במסע הזה.
עופר- בלעדיך כל זה לא היה קורה. אתה מנהיג! ויודע לחבר אנשים נכונים. איתך אפשר ללכת עם עיניים עצומות ולא לדאוג לשום דבר . אתה יודע להוציא אותנו מאזור הנוחות ולהתמודד עם הקושי וגם להינות. תודה על מסע כל כך מיוחד. אתכם הרגשתי שאני נמצאת בקומנדו וכל יום יש לנו משימה חדשה להשיג יחד ועשינו זאת יחד! הכי ביחד!
נ.ב. נכון שלא הגענו לפסגת צ'ימבוראסו , זה מלמד אותנו שאנחנו גרגירים קטנטנים מול איתני הטבע והפעם ההר לא רצה להביא אותנו לפסגה . אז אין לכם ברירה וכולנו נצטרך להיפגש שוב . ותצטרכו לסבול אותי. אוהבת אתכם מאוד.
דניאל.

5

אורח/ת - אליאב

19 במרץ 2022 ב 13:29

דניאל, את אישה מיוחדת. מצד אחד חזקה בראש ובגוף ומהצד השני רגישה ועם לב זהב.
היה לי כבוד להכיר אותך גם מקרוב ולא רק מאחורי דגל ישראל ו 4x4.

6

אורח/ת - שי

19 במרץ 2022 ב 13:30

מרגש דניאל.
כולנו זכינו! בחוויה אישית, קבוצתית והמון אתגר, צחוק וחברים חדשים - איזה כיף של הרפתקה!
תודה לעופר ודניאל ולכולם שהוציאו את המסע הזה לפועל (כמובן גם לאמיר הנוסע הסמוי).
עד העונג הבא!