כביש / ספורט > כתבות

רנו, ניסאן ומיצובישי מוטורס מכריזות על מפת דרכים משותפת לרכב חשמלי

פרוייקט מיוחד להאצה ולעיצוב העתיד המוטורי של יצרניות כלי הרכב המאוחדות בברית היצרנים: רנו ניסאן ומיצובישי, יוצא לדרך לקראת 2033

קבוצת רנו, ניסאן מוטור ומיצובישי מוטורס, החברות באחת מבריתות הרכב הגדולות בעולם, הכריזו על פרויקטים ופעולות להאצת ולעיצוב העתיד המשותף שלהם לקראת 2030, תוך המיקוד בפיתוח פלטפורומות משותפות של כלי רכב חשמליים.

בהמשך לתכנית Leader-Follower שהוגדרה במאי 2020, מספר טכנולוגיות נבחרות פותחו על ידי צוות מוביל אחד, ובכך מאפשרת לכל אחד מיצרניות כלי הרכב לגשת לכל הטכנולוגיות המרכזיות ולהשתמש בהן.

ברית היצרניות הגדירה מפת דרכים משותפת לשנת 2030 בנושא ניידות EV ו-Intelligent & Connected, תוך שיתוף השקעות לטובת 3 חברות הברית ולקוחותיהן.

image

"בין מובילי הרכב בעולם, ברית רנו-ניסאן-מיצובישי היא דגם מוכח וייחודי. במשך 22 שנה, אנו בונים על התרבויות והחוזקות שלנו לטובתנו המשותפת", אמר ז'אן-דומיניק סנארד, יו"ר הארגון - בְּרִית. "היום הברית מאיצה להוביל את מהפכת הניידות ולספק יותר ערך ללקוחות, לאנשים שלנו, לבעלי המניות שלנו ולכל מחזיקי העניין שלנו. שלוש החברות החברות הגדירו מפת דרכים משותפת לקראת 2030, תוך שיתוף בהשקעות בפרויקטים עתידיים של חשמול וקישוריות. אלו הן השקעות מסיביות שאף אחת משלוש החברות לא יכלה לבצע לבדה. ביחד, אנחנו עושים את ההבדל לעתיד בר קיימא חדש וגלובלי; הברית הופכת לניטרלית פחמן עד 2050".

חברי הברית פיתחו מתודולוגיה של "בידול חכם" המגדירה את רמת השיתוף הרצויה לכל כלי רכב, תוך שילוב מספר פרמטרים של שיתוף אפשרי, כגון פלטפורמות, מפעלי ייצור, מערכות הנעה או סיגמנט. הבידול מתווסף ומוגבר על ידי גישה מחמירה יותר לעיצוב ובידול המבנה החיצוני. כך למשל, הפלטפורמה המשותפת לסגמנט ה-C וה-D תישא חמישה דגמים משלושת מותגי הברית (ניסאן קשקאי ו-X-Trail, מיצובישי אאוטלנדר, רנו אוסטרל ורכב שטח בן שבעה מושבים בקרוב).

בחיזוק תהליך זה, חברי הברית של היצרניות ישפרו את השימוש בפלטפורמות נפוצות בשנים הקרובות מ-60% כיום ליותר מ-80% מ-90 הדגמים המשולבים שלה בשנת 2026. זה יאפשר לכל חברה להעמיק את ההתמקדות בצרכי הלקוחות שלה, הדגמים הטובים ביותר ושווקי הליבה תוך הרחבת חידושים ברחבי הברית, בעלות נמוכה יותר.

כחלק מכך, מיצובישי מוטורס תחזק את נוכחותה באירופה עם שני דגמים חדשים, ביניהם ה-ASX החדש המבוסס על רבי המכר של רנו.

חמש פלטפורמות חשמליות נפוצות: ההצעה הגלובלית הגדולה ביותר בתעשייה

רנו, ניסאן ומיצובישי השקיעו עד כה בשוק ה-EV יותר מ-10 מיליארד יורו. בשווקים העיקריים (אירופה, יפן, ארה"ב, סין) 15 מפעלי הברית כבר מייצרים חלקים, מנועים, סוללות עבור 10 דגמי חשמל קיימים, עם יותר ממיליון מכוניות EV שנמכרו עד כה ו-30 מיליארד קילומטרים חשמליים שננהגו.

בהתבסס על המומחיות הייחודית הזו, הברית מאיצה עם השקעה כוללת של 23 מיליארד יורו בחמש השנים הבאות בחשמל, מה שיוביל ל-35 דגמי EV חדשים עד 2030.

90% מהדגמים הללו יתבססו על חמש פלטפורמות EV שכיחות, המכסות את רוב השווקים, בכל האזורים העיקריים:

  • CMF-AEV, הפלטפורמה המשתלמת ביותר בעולם, היא הבסיס ל-Dacia Spring החדש.
  • משפחת פלטפורמות KEI-EV (רכב מיני) לרכבי רכב חשמליים קומפקטיים במיוחד.
  • משפחת פלטפורמות LCV-EV Family ללקוחות מקצועיים, כבסיס לרנו קנגו וניסאן טאון סטאר.
  • CMF-EV, פלטפורמת EV העולמית, הגמישה. הוא יעלה לכבישים בעוד מספר שבועות כבסיס לקרוסאובר ניסאן אריה EV ורנו מגאן E-Tech Electric. פלטפורמת CMF-EV, עם החידושים הטכנולוגיים והפוטנציאל שמציעה המודולריות שלה, היא פלטפורמת אמת מידה לדור חדש של רכבים חשמליים עבור שותפי הברית. הפלטפורמה נוצרה כדי לשלב ולייעל את כל האלמנטים הספציפיים למערכת הנעה חשמלית של 100%, עם מנוע חדש בעל ביצועים גבוהים וסוללה דקה במיוחד. עד 2030, יותר מ-15 דגמים יתבססו על פלטפורמת CMF-EV, עם עד 1.5 מיליון מכוניות שיוצרו על פלטפורמה זו בשנה.
  • CMF-BEV, הפלטפורמה החשמלית הקומפקטית שתושק בשנת 2024. היא תספק טווח של עד 400 ק"מ; ביצועי האווירודינמיקה יוצאי דופן, יעזרו להפחית את העלות ב-33% ואת צריכת החשמל ביותר מ-10% בהשוואה לרנו ZOE הנוכחית. זה יהיה הבסיס ל-250,000 כלי רכב בשנה תחת רנו, אלפין וניסאן.