שטח 4X4 > כתבות > טכני

גם למערכת בקרת היציבות יש מגבלה

סרטון שצולם בכבישי הארץ ומדגים מקרה קיצון בו מערכת בקרת היציבות ESP אינה מצליחה לייצב את כלי הרכב והוא מתהפך בתאונה.
מצורף גם סרטון של "שלוש תנועות הגה" המדגים את חשיבות מערכת בקרת היציבות וקישורים ל-ESP

תאונה, בצער רב:

רכב שמבצע תמרון חירום והתחמקות ממכשול - כלי רכב המגיע מלפנים, במטרה למנוע תאונת התנגשות. נראה שדעתו של כלי הרכב המגיע מלפנים מוסחת (אולי בשל סלולארי) והוא נכנס לנתיב הנגדי של הלנדקרוזר. הרכב המתמרן (הלנדקרוזר) יורד לשוליים הנמוכים ופוגע בשלט, מאבד אחיזה ובסופו של דבר מתהפך!
מערכת בקרת היציבות / ESP (של חברת BOSCH) לא מצליחה למנוע את התאונה.

חשוב לדעת:

מערכת בקרת יציבות אינה עובדת בכול המצבים! במקרה של הפרשי גובה, נגיעה בעצם זר, התרוממות בשל מכשול וכו', משתבשת פעולת המערכת והיא לא מצליחה להחזיר את כלי הרכב למסלולו (כי אין למערכת שליטה ויכולת לתקן הפרשי גובה).

שלוש תנועות הגה והרכב הפוך:

קישורים לקריאה והעמקה:


בטיחות פאסיבית ואקטיבית ומערכות עזר אלקטרוניות לבלימה

הפתרון הטכנלוגי - כתבה שנייה בסדרה המערכות האלקטרוניות

טיפ נהיגה - לנתק או לא לנתק את המערכות האלקטרוניות?

ויקישטח
: בקרת משיכה | בקרת יציבות | ESP | TC

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - ספיד

01 במרץ 2022 ב 13:43

נכנס בעמוד ...מה הקשר לבקרת יציבות

2

Ogash Ofer

01 במרץ 2022 ב 18:49

אורח/ת - ספיד כתב/ה:
"

נכנס בעמוד ...מה הקשר לבקרת יציבות

"
נכון. כפי שרשמתי בכתבה.
הפגיעה בשלט מוציאה את הרכב מאיזון ועל זה מערכת בקרת היציבות לא מצליחה להתגבר.

3

אורח/ת - אלעד

04 במרץ 2022 ב 10:15

1. הוא התנגש בשלט. זה לא בדיוק מצב קלאסי של אובדן אחיזה
2. זה רכב גבוה, מאוד לא מאוזן ועם מתלים חסרי יכולת ריסון טובה בכביש
3. לכל מערכת יש מגבלות.
סביר להניח שאם לא היה שם שלט התאונה הייתה נמנעת.

4

אורח/ת - מני

04 במרץ 2022 ב 10:15

המערכת דווקא יצבה את הרכב, זה שהיה שם שלט ואז הוא קיבל בומבה והתהפך זה משהו אחר

5

אורח/ת - גיא

04 במרץ 2022 ב 10:16

ראשית כל אם אם הגיפ היה נוסע צמוד לימין ,יתכן והיה עובר,במקרה שראינו מערכת בקרת יציבות לא תעזור ,אלא עוזר בכניסה מהירה לסיבוב חד.

6

אורח/ת - גד

04 במרץ 2022 ב 10:16

מה קשר למערכת יציבות?!