רכב השטח רב-היכולת, שייצור הדור הקודם שלו הופסק ב-2017, עומד לחזור לשווקים בשנה הבאה
מאת: עופר אדר
20/02/22
עבור מרבית חובבי השטח, המרצדס G הוא בבחינת חלום שאינו ניתן להשגה. חלום – כי כולם רוצים אחד; לא ניתן להשגה – בגלל המחיר כמובן... והחלום הלא מושג הזה קיבל "בוסט" ב-2013, עת הציגה מרצדס את ה-G63 AMG 6×6 המדהים (קישור לכתבה). הדגם הזה, שמחירו כחדש עמד אז על כחצי מיליון דולר, היה כנראה יקר גם עבור העשירים ביותר, ולאורך שנות ייצורו נבנו רק כ-100 כלים.
כדי להציע את היכולות של ה-6X6 במחיר "סביר" יותר, קיצצה מרצדס את הסרן השלישי והחלה לשווק ב-2015 את ה-G 4×4², שנמכר תמורת סכום צנוע - יחסית - של 250 אלף דולר... הדגם הזה זכה להצלחה מסחרית גדולה יותר, אך הייצור שלו הופסק ב-2017, קצת לפני שמרצדס הציגה את הדור החדש של ה-G, שאיבד את הסרן הקדמי החי לטובת מתלה נפרד, ששיפר את יכולות הנסיעה על הכביש (קישור לכתבה).
מדובר בגרסת ה-G63, שתקבל סרנים פורטליים כמו ב- 4X4² הקודם, שמקפיצים את מרווח הגחון ל-45 ס"מ מכובדים (קישור לכתבה הטכנית על סרנים פורטאליים). מנוע בנזין V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר שיספק 577 כ"ס יזיז את הרכב הכבד. תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים תעביר את הכוח דרך מכלולי ההנעה המוכרים של ה-G, הכוללים שלושה דיפרנציאלים ננעלים והילוך כוח (טיפ שטח על נעילות דיפרנציאל).
לעת עתה לא פורסם מועד מדויק להגעתו של ה-4X4² לשווקים, אך ה-G צפוי לעבור בקרוב מתיחת פנים וייתכן שההשקה של ה-4X4² תבוצע במקביל, וזה יקרה כנראה לקראת השנה הבאה.
1 תגובות
1
אורח/ת - גיל
27 בפברואר 2022 ב 12:09
לא יודע כמההכאלה נמכרו בארץ אבל בגדול מי רוצה כזה את הרגיל כן אבל זה כבר התחיבות קשה להחנות יקר לתחזוקה והדבר הכי בעיתי מושל צומת לב
תגובות