התקבצנו ב"כיתת הלימוד" הקבועה שלנו בין עצי יער בן שמן עם קבוצה חדשה של רוכשי ג'יפ. כולם שמחים ונרגשים אבל ביננו, אין להם עדיין באמת מושג עד כמה החבר המסוקס שזה עתה רכשו, הולך להיכנס להם לחיים ולסחוף אותם למקומות טובים עוד יותר.
סיכום הדרכת נהיגה בשטח טרשי של מועדון JEEP - מתנת סמלת, יבואנית ג'יפ לישראל.
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
רגע לפני התרגול הראשון, המשתתפים קיבלו הסבר מפורט על ישיבה נכונה ברכב, אחיזת ההגה, המרחק ממנו ואיפה באמת כדאי וחשוב שנשים את כף רגלנו השמאלית. התחנה הראשונה שתרגלנו היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת ה-4X4 המצויינת של Jeep לטפס למעלה בקלילות. מאחר ואנחנו בהדרכת נהיגת שטח בסיסית עברתי על הדגשים לטיפוס הנכון ביותר, כזה שיאפשר לנהג וג'יפו לטפס בקלות ובמהירות, ובכל זאת, מאחר וב-Jeep עסקינן, יותר מזה, ב-Wrangler וב-Rubicon, אני מראה למשתתפים שגם אם ננסה לטפס את המעלה באופן המסובך והמאתגר ביותר שהעלייה הזו יכולה להציע, לא נגיע לקמצוץ מהיכולות האמיתיות שלו. החלק השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ. הכרות עם הילוך הכוח של ה-Jeep והבנה שהוא יעיל מאוד בעליות ולא פחות מכך בירידות תלולות ומחורצות. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
המשכנו לתרגול נסיעה בשיפוע צד (שפ"צ) תוך הסברים מה מותר ומה אסור לעשות כשנכנסים לאחד שכזה ועובדה חשובה שכדאי לזכור והיא שגם הג'יפ הכי טוב בעולם, עלול להתהפך על צידו ברגע אחד קטן של חוסר תשומת לב לדרך או בקבלת החלטה שגויה של הנהג שכן ה"אינסטינקטים" שלנו לא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם. עצרנו להפסקת קפה ונשנושים ולאחריה המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ומבינים עם כל רגע שעובר, עד כמה ה-Jeep החדש שלהם יוכל לקחת אותם עמוק לשטח. סיימנו את התירגולים ונשאר לנו זמן נוסף להנות ממזג אוויר נהדר אז יצאנו לסיבוב קצר בשבילי היער, קצת בוץ וסלעים והמון פרחים מסביב, קדימון עדין וקל לקראת מה שמצפה למשתתפים עם החבר החדש שלהם.טיפים לנהיגה בשטח:
3 תגובות
1
אורח/ת - ענת
07 ביוני 2022 ב 13:17
היה מעולה תודה רבה
2
אורח/ת - אבי
07 ביוני 2022 ב 13:18
היה נחמד מאוד ותודה
3
אורח/ת - יובל
07 ביוני 2022 ב 13:19
לכל המשתתפים בהדרכה המקצועית של המדריך קובי
היה מאוד מרשים מורג לימדתי דברים שלא ידעתי
תודה לקובי על התמונות ולכולם
תגובות