כ-110 אנשי מיצובישי יצאו בשלושה סבבים ליום נהיגה ארוך על כבישי הבקעה ועל מסלול המרוצים של פצאל, כדי ללמוד ולחוות את האקליפס קרוס החדש של מיצובישי - היה מלהיב ומיוחד!
וידיאו: שאול מור
הדריכו: קובי בצלאל, דרור ברלי ועופר אוגש
מאת: Ofer Ogash
02/03/22
בסוף דצמבר 2021 הצהירו בכלמוביל - יבואן מיצובישי (יונדאי וגם מרצדס) לישראל כי ברבעון הראשון של 2022 יגיע לישראל המשלוח הראשון של האקליפס קרוס החדש.
וזו ההצהרה כפי שכתבנו באתר: "מיצובישי Eclipse Cross החדש יושק בישראל בשתי רמות גימור חדשות וסה"כ 6 רמות גימור, שני סוגי הנעות - הנעה קדמית והנעה כפולה 4X4, מערכות בטיחות אקטיבית לרבות בקרת שיוט אדפטיבית, עם חישוקי 18 אינץ', מרווח גחון גבוה - 20.4 עד 21.5 ס"מ (בדגם 4X4), ומנוע 1.5 ליטר טורבו המספק 152 כוחות סוס מכובדים".
קישור לפרטים המלאים של הידיעה באתר מיום 9/12/2021
צילם: שאול מור - מנהל סניף חיפה, ערך: יאיר צרפתי
יבואן מיצובישי בישראל החליט כי אנשי המכירות של המותג צריכים להיות נהגים טובים ולחוות את האקליפס קרוס בדרך ייחודית הכוללת נהיגה וחוויה.
וכך היה - בכל יום נאספנו כ-35 אנשי מיצובישי, יחד עם שלושה מדריכים ושיירה מכובדת של 16 אקליפס קרוס חדשים ונוצצים ליום הדרכה שהתחיל בכיתת לימוד, המשיך בנהיגה בכביש הציבורי מזרחה לעבר דרך אלון, נכנס למסלול פצאל שנסגר במיוחד עבורנו ושם תרגלנו באופן סטרילי נהיגה נכונה, בטיחותית וגם קצת ספורטיבית (הלו... לא לשכוח כי מדובר בקרוס אובר אופנתי, אבל לו 152 כ"ס צוהלים), המשכנו על כביש 90 וביקרנו בתצפית מדהימה על אחד ממנזרי המדבר החבויים בנחל פרת ולסיום גם אכלנו טוב בטרם חזרנו לשגרה (ולפקקים) של ירושלים ומרכז הארץ.
לאחר כביש חוצה שומרון פנינו צפונה בצומת מגדלים ועצרנו לנקודת תצפית מקסימה על מרכז הבקעה, מעל הסרטבה ועל דרך אלון. הדרך על שמו של יגאל אלון - שר העבודה בממשלתו של לוי אשכול, שהציע עוד בשנת 1967 תוכנית לטיפול בפליטים כשבעיקרה ביסוס ושליטה של ישראל בעבר הירדן המערבי והשארת בקעת הירדן כחיץ ביטחוני חיוני למדינת ישראל.
הכביש המפותל עובר בגב ההר, באמצע הגובה שבין קו פרשת המים לכביש הבקעה. היא מתחילה בדרום בכפר אדומים, מטפסת לישוב אלון, עוברת במצפה חגית, רימונים, כוכב השחר, גיתית, מכורה, חמרה, בקעות, רועי, חמדת, משכיות, רותם ולסיום מחולה בחזרה לכביש 90 שבצפון בקעת הירדן.
האקליפס קרוס מציע מרחב פנימי נדיב, הוא ארוך מהדגם היוצא ב-14 ס"מ ומרווח הגחון גדל ב-2 ס"מ. אורכו הכולל 4,545 מ"מ, רוחבו 1,805 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ (ו- 1690 מ"מ בדגם ה- 4X4) ובסיס הגלגלים עומד על 2,670 מ"מ. ל-Eclipse מרווח גחון של 20.4 ס"מ ו- 21.5 ס"מ מכובדים בדגם ה-4X4. באקליפס קרוס תנוחת ישיבה גבוהה כשליושבים מאחור מוצעת מערכת גב בעלת 8 רמות הטיה בטווח של 16-32 מעלות.
לאחר תדריך בטיחות, התמצאות במקום וסקירה של מערכות הבטיחות האלקטרוניות ברכב אנו מתחלקים לשתי קבוצות ויוצאים לתרגל שליטה ונהיגה נכונה בכלי הרכב. מרטיבים חלק קטן ממסלול המרוצים ומתרגלים בלימה והתחמקות ממכשול (מפתיע) במסלול הנסיעה. הפילונים (קונוסים) "מפתיעים" אותנו תוך כדי התקדמות מהירה לכיוונם והנהג נדרש לבלום בעוצמה ולתמרן בין הפילונים על מנת למנוע פגיעה ב"הולך רגל שפרץ לכביש" תוך הסתמכות על מערכות הבטיחות הלאקטרוניות ברכב - ABS ו- ESP.
המנוע של האקליפס קרוס - Eclipse Cross בנפח 1.5 ליטר מוגדש (מגדש = טורבו) ומערכת הזרקה רב נקודתית בלחץ גבוה, משודך תיבת הילוכים רציפה CVT בעלת 8 יחסי העברה קבועים מראש, עם מצב ספורט, משתף פעולה ומאיץ את הרכב בעוצמה קדימה, כך שלא נדרש מסלול האצה ארוך על מנת להכנס לתחום התרגיל.
לאקליפס קרוס 152 כ"ס (מכובד לקרוס אובר משפחתי) ומומנט של 25 קג"מ המושג כבר ב-2000 סל"ד, בזכות הטורבו והוא יודע לפתח מהירות מקסימלית של 190 קמ"ש (שלא נבדקה ביום זה).
תרגיל שליטה, קור רוח ושליטה ברכב תוך הפעלה נכונה של הגה ובלמים והסתמכות על מערכות הבקרה האלקטרוניות.
זה תרגיל שמאפשר לשפר יכולות נהיגה לצד התחושה וההכרה של מערכות הבטיחות האלקטרוניות ובראשן - מערכת בקרת יציבות - ESP.
דוגמה לכלי רכב המבצע "3 תנועות הגה" ואין לו מערכת בקרת יציבות:
לרוב המסלול משמש לאנשים המכורים לספורט המוטורי - רכבי ספורט, אופנועים ואנשים שמתחרים או שרוצים לשפר את יכולת הנהיגה בכלי הרכב שלהם.
שתי הקפות לנהג - זה מה שתכננו והבטחנו. אבל הבטחות לחוד וביצוע לחוד. ההתלהבות בשמיים ויש נהגים שגם 6 או 8 הקפות (עם הפסקות בין לבין) לא מעייפות או ממלאות אצלם את מנת האדרנלין שהמסלול מספק! איזה כייף!!
מכביש 1 ירדנו לדרך הישנה שחיברה את ירושלים ומעלה אדומים עם יריחו וים המלח - הדרך נקראית "דרך הדמים" - טלעת א-דם. יש הטוענים ששם הדרך, בדומה לשם של מעלה אדומים, הוא בזכות הסלע האדום הנמצא באזור ויש טענה כי שם הדרך הוא בגלל הדם של קורבנות שודדי הדרכים אשר ארבו לעוברי האורח. בסיומה של הדרך טיפסנו לכיפת תצפית אל נחל פרת הוא ואדי קלט, שם נחשפנו למראה מיוחד של מנזר בצלע ההר: סנט ג'ורג' או ‘‘דיר מר גי'ריס’‘ או Saint George monastery והוא מנזר יווני אורתודוקסי השייך לקבוצת המנזרים של מדבר יהודה יחד עם המרסבא שבוואדי קלט, דיר חג'לה שביריחו ודיר פיראן שליד עין פרת.
המנזר בנוי על מצוקי וואדי קלט / נחל פרת, בגובה של פני הים. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר.
הנוצרים מאמינים כי זו המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו).
לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-15 נזירים.
תודה לכל המשתתפים הנהדרים, תודה לניר ולשחר - מנהלי האזורים של מיצובישי, לאמיתי המלך - על כל העזרה והדאגה. ולאחת והיחידה פאולינה - מנהלת המותג, על שסמכה עלינו ואפשרה לכולם ליהנות מימים מיוחדים של כביש ומסלול בהרפתקה יוצאת דופן!
צילם וערך: גיא דשת
דגם ה-Executive כולל גם בלם יד חשמלי בעל פונקציית Auto Hold, מראות צד מתקפלות עם איתות מובנה, בקרת אקלים דו אזורית, פנסי FULL LED, KOS - מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, מנופים להעברת הילוכים מההגה, 6 רמקולים, זיהוי רכב בשטח מת BSW, RCTA התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) ומנגנון זחילה בפקקים, תוספת של צבע ריפוד פנימי חדש – אפור במקביל לצבע השחור.
דגם ה-Panoramic מוסיף על כל אלה גם חלון גג פנורמי כפול הנפתח בחלקו הקדמי עם סוככים פנימיים חשמליים.
דגם ה-Instyle מוסיף גם מושבים דמויי עור, חימום מושבים קדמיים וכוונון חשמלי למושב הנהג.
דגם ה-Instyle 4X4 כולל בנוסף גם מערכת הנעה כפולה מתקדמת 4X4 (S-AWC) הכוללת מתג בורר למצבי נהיגה שונים.
דגם ה-Premium מוסיף גם דיפוני דלתות דמוי עור שחור, מושבי עור בצבע שחור או אפור, כוונון חשמלי וחימום לשני המושבים הקדמיים, תצוגה עילית צבעונית - Head Up Display אשר תקרין את מהירות הנסיעה, התראות של מערכות הבטיחות ונתוני נסיעה שונים.
רמת גימור |
מחיר |
Intense |
154,900 |
Executive |
159,900 |
Panoramic |
170,900 |
Instyle |
171,900 |
Premium |
180,900 |
Instyle 4X4 |
185,900 |
ה-Eclipse Cross החדש מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט הכוללים 7 כריות אוויר, TPMS - מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ESS - איתות בלימת חירום (הבהוב פנסים אחוריים) ובנוסף:
FCM - מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל. במידה והמערכת מזהה סיכון להתנגשות היא מזהירה בקול את הנהג, ומסייעת בהקטנת התנגשות או, בהתאם למצב, מונעת התנגשות על ידי בלימה אוטומטית של הרכב עד למהירות של 80 קמ"ש בזיהוי כלי רכב נוסע ו-65 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל.
LDW - מערכת התרעה על סטייה מנתיב. מערכת זו מתריעה לנהג כאשר היא חשה כי המכונית עומדת לסטות אל מחוץ לנתיב הנסיעה שלה.
AHB - שליטה אוטומטית באורות גבוהים. מערכת זו עוקבת אחרי הפנסים הקדמיים ופנסי הערפל של כלי הרכב המגיעים ממול, כמו גם תאורת הרחוב ורמות האור הסביבתי, ועוברת באופן אוטומטי בין תאורה גבוהה ונמוכה בהתאם.
דגם ה- Executive ומעלה מוסיף:
(כלומר בכל הדגמים למעט דגם הבסיס - Intense)
מערכת FCM משודרגת, מערכת בלימה אוטונומית המשתמשת ב-3 אמצעי זיהוי (מצלמה, רדאר ורדאר לייזר) הכוללת זיהוי כלי רכב והולכי רגל ובולמת את הרכב גם בנסיעה בין עירונית ועד למהירות של 180 קמ"ש בזיהוי כלי רכב נוסע.
ACC – מערכת בקרת שיוט אדפטיבית בעלת מנגנון זחילה בפקקים המאפשרת עצירה מלאה של הרכב ללא ניתוק המערכת ותחילת נסיעה עצמאית. המערכת פועלת עם בלם היד החשמלי בנוסף הדגם כולל מערכת RCTA, התראה על תנועה חוצה מאחור ו-BSW שהינו זיהוי רכבים בשטח מת.
ה-Eclipse Cross זכה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP ו-97% בהגנה על נוסעים מבוגרים.
0 תגובות
תגובות