שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Vinfast - יצרנית חדשה נוספת של רכבי פנאי חשמליים

זוהי החברה הראשונה אי-פעם בוייטנאם שמייצרת כלי רכב, ואת העיצובים מבצעת עבורה סדנת פינינפארינה

ל"מבול" יצרניות הרכב החדשות שרוכבת על גל בהלת החשמל (כאלו שיותר מוכרות, וכאלו שפחות) תצטרף במחצית השנייה של שנה זו החברה הוייאטנמית Vinfast שתתחיל לשווק באירופה שני דגמים של רכבי פנאי גדולים יחסית, האחד עם חמישה מקומות ישיבה והשני עם שבעה. על מלאכת העיצוב הופקדה הסדנה של פינינפארינה, האחראית גם לעיצוב הדגמים הנוספים של החברה.

הדגם הקטן יותר, סיגמנט D, קיבל את השם VF8 והוא אמור להתחרות בכלי רכב דוגמת הטסלה Y. לדגם הזה כאמור חמישה מקומות ישיבה, והוא יוצע עם אופציה של שתי מערכות הנעה: מנוע אחד המספק כ-200 כ"ס עם הנעה קדמית בלבד, וטווח נסיעה שיעמוד על כ-460 ק"מ. הדגם הבכיר יותר יגיע עם שני מנועים, אחד לכל סרן, ועם הנעה 4X4. ההספק המשולב יגיע ליותר מ-400 כ"ס וטווח הנסיעה "יגרד" את ה-500 ק"מ.

image

ה-VF9. שבעה מקומות ישיבה וטווח נסיעה גדול

הדגם הגדול, VF9 הוא כבר בסיגמנט E, עם שבעה מקומות, וכנראה יגיע עם אותן אופציות של מערכות הנעה, אבל טווח הנסיעה שלו יהיה גדול יותר – 485 ו-680 ק"מ, בהתאמה.

סקלת המחירים תנוע בין 41 ל-48 אלף דולר ל- VF8, ו-56 עד 61 אלף דולר ל- VF9. שני הדגמים יוצעו עם מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3, אותה תמצאו היום רק בדגמי הדגל של מרצדס.

התקינה האירופאית מאפשרת לייבא את דגמי החברה הזו לישראל, ואולי כבר יש יזם זריז ששוקד על קבלת הזיכיון לשווק אותן אצלנו.

image

VF8, יתחרה בטסלה Y