שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'וניור - הרכב הכל-חשמלי הראשון מתוצרת ג'יפ

כמו כל יצרניות הרכב בעולם גם ג'יפ מתחיל להתחשמל והדגם הכל-חשמלי הראשון שלה צפוי להגיע לשווקים במחצית השנייה של 2023. ועדיין לא ידוע אם יגיע גם לישראל

במהלך הצגת "התוכנית האסטרטגית" של סטלנטיס שנערכה בשבוע שעבר, הראה מנכ"ל הקונצרן, קרלוס טבארס, כמה שקופיות של דגם חדש של ג'יפ עם הנעה כל-חשמלית, הראשון מתוצרת החברה. הדגם החדש יהיה גם הדגם הקטן ביותר בהיצע של ג'יפ, והוא ישתלב מתחת לרנגייד.

כרגע קיבל הדגם את השם "ג'וניור" או "פרויקט 516", ובשלב השיווק יקבל כנראה שם אחר, והוא צפוי להיבנות גם תחת שמות מותגים אחרים של סטלנטיס, כמו אלפא רומיאו, פיאט ואולי אפילו סיטרואן. העבודה על הדגם הזה החלה עוד לפני המיזוג של פיאט-קרייזלר עם פיג'ו-סיטרואן, והוא דגם חדש לחלוטין שאינו מבוסס על דגמים קיימים.

image

על פי המידע שפורסם במהלך המצגת, בשל ציר הזמן הג'וניור לא יתבסס על ארכיטקטורת STLA Small החדשה, במקום זאת ייבנה על פלטפורמת eCMP מהדור השני. זאת בשל העובדה שסטלנטיס כבר הכריזה שארכיטקטורת STLA Small תופיע לראשונה רק מדגמי 2026 והלאה.

הג'וניור יגיע עם הנעה קדמית כסטנדרט, אך תהיה אופציה להנעה בכל הגלגלים. מלבד הנעה כל-חשמלית, יהיו גם דגמים עם הנעה היברידית מתונה (mHEV). מבחינת העיצוב, יש קווי דמיון לרנגייד החדש, שנחשף לאחרונה, אך הוא לא יקבל את הפנסים המעוגלים המסורתיים של ג'יפ.

הדגם החדש אמור להגיע לשווקים במחצית השנייה של השנה הבאה, והצפי הוא שהרכב יימכר בלעדית באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, אבל אם הביקוש יהיה גדול מספיק, הוא בוודאי יגיע גם לשווקים אחרים.

image

זמן קצר לאחר הצגת הדגם החדש, החלו לצוץ ברשת גרסאות למיניהן של מעצבים מוכשרים. אחת שמשכה את תשומת הלב היא של יוטיובר המכונה "Theottle". הוא יצר מחדש את הג'וניור כטנדר קומפקטי, דוגמת הפורד מאווריק (קישור לכתבה על המאווריק), עם תא נהג כפול וארגז מטען קטן. לנו הוא מזכיר מאוד את הטנדר המיתולוגי של סובארו, ונשמח אם ג'יפ יאמצו את הרעיון וייצרו משהו דומה.

image

גרסת הטנדר של Theottle