שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > האמירויות - חצי האי ערב

סיור ציר - איחוד האמירויות מרץ 2022

איחוד האמירויות - אחת מהמדינות המסקרנות במזרח התיכון. מדינה בת 50 שנה שהפכה למעצמה כלכלית תוך זמן מאוד קצר בזכות כמויות ועתודות נפט אדירות.
רובינו מכירים את דובאי ואבו - דאבי שהם כפי שרבים מאזרחי העולם מכירים את ירושלים ותל אביב כשאומרים להם "ישראל" - אך איחוד האמירויות UAE, מורכבת מ 7 אמירויות מעניינות לא פחות.
שניים ממדריכי האתר, קובי בצלאל ועדי וייזל, יצאו לסיור ציר ב- UAE וחזרו עם ציר מיוחד ומלא חוויות


image

איחוד האמירויות - United Arab Emirates

בשנת 1971 התאחדו שבע אמירויות: דובאי, אבו דאבי, עג'מאן, פוג'יירה, ראס אל ח'ימה, שארג'ה, אום אל קיוין וקבעו כי הן יעבדו כפדרציה אחת שעיר בירתה היא אבו דאבי.
היום מתנהלות האמירויות כפדרציה UAE אך לכל אחת חוקים שונים משלה. בראש כל אחת מהאמירויות עומד שייח' אשר קיבל את שלטונו ומעמדו בירושה והוא מקבל החלטות בנושאי דת, כלכלה, פנים וחוץ. את ההחלטות החשובות וניהול האמירויות מבצעת המועצה העליונה אשר מורכבת ממנהיגים המייצגים את כל אחת מהאמירויות ובראשה עומד הנשיא שכהונתו מסתיימת לאחר חמש שנים.

image

מעניין לדעת כי עד לשנות השישים של המאה הקודמת הכלכלה של האמירויות התבססה על דייג, סחר ימי ושליית פנינים והיא כלל לא הייתה דומה לזו של היום. כלכלת האמירויות נחשבה לנחשלת אך עם מציאת הנפט בתחומה חלה מהפכה והיום האמירויות מציעות את רמת החיים מן הגבוהות שאפשר לראות בעולם כולו.
גם התיירות השתנתה באמירויות ורק החל משנות השמונים של המאה ה-20 החלו לפקוד את המקום תיירים והמספרים עולים בהתמדה. בהתאם לכך התפתחו האמירויות והיום אפשר למצוא בהן את המלונות המיוחדים ביותר, שלל פארקים מרגשים, מוזיאונים, מסעדות שף מובילות ושפע של פעילויות אקסטרים.

מוזיאון ENAM לרכבי שטח

image

164709525724716470952587301647095260229

אבו דאבי

עיר הבירה של האמירויות הערביות המאוחדות השוכנת בקצה המפרץ הפרסי. אוכלוסייתה מונה כ-1.5 מיליון איש כאשר 80% מתוכם הם עובדים מארצות זרות. העיר נמצאת במקום ה-67 ברשימת הערים היקרות בעולם וכבר בשנת 2015 נפתחה בה נציגות דיפלומטית ישראלית רשמית.

image

דובאי

דובאי היא המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות שנמצאת דרום מערבית לשארג'ה וצפון מזרחית לאבו דאבי. דובאי הוקמה בתחילת המאה ה-18 על ידי שבט בני יאס ולפני גילוי הנפט היא הייתה כפר דייגים קטן שתושביו התפרנסו מדייג, שליית פנינים ומסחר מול הודו

בורג' חליפה

בורג' חליפה

עג'מאן

עג'מאן היא הקטנה ביותר מבין כל האמירויות ובעלת שטח של 259 קמ"ר בלבד. עג'מן ממוקמת במפרץ הפרסי אך היא שולטת במספות ובמנאמה שהם אזורים חקלאיים ברובם. מאז שנות ה-80 אוכלוסיית המקום נמצאת בגדילה מתמדת.

image

פוג'ירה

פוג'יירה קטנה יחסית בממדיה ובמספר התושבים שבה אך היא היחידה בעלת קו חוף לאורך האוקיינוס ההודי. כלכלת פוג'יירה מתבססת בעיקר על תעשיית בטון, חציבה ומכרות. היא נהנית מתמיכה וסבסוד של האמירויות ושיעור האבטלה בה גבוה במיוחד.

image

ראס אל ח'ימה

ראס אל ח'ימה שוכנת בחלקו הצפוני של חצי האי ערב והיא מחולקת לשני אזורים שמופרדים על ידי ערוץ נחל. ההיסטוריה של העיר מתחילה כבר במאה ה-8 לספירה עם התיישבות שבט עזד שבנה בתי עץ במקום והיום היא חלק מהאמירויות.

image

שארג'ה

שארג'ה היא השלישית בגודלה באמירויות ואוכלוסייתה מונה מעל 1.5 מיליון נפש. עיר הבירה הנקראת גם כן שארג'ה נחשבת לבירת התרבות של האמירויות. בשנת 1971 התגלה בה שדה הנפט הגדול - מובארכ, אך מאז הוא יבש וכלכלת המקום מתבססת היום בעיקר על שדות הגז שנמצאו בשטחה.

image

אום אל קיוין

אום אל קיוין נמצאת על שטח של 750 קמ"ר בלבד, אך ההיסטוריה שלה עתיקה וישנן עדויות ארכאולוגיות עוד מהמאה ה-5 לפני הספירה ובתקופת הברונזה התפתחה במקום תעשיית מתכת. אום אל קיוין נוסדה בשנת 1775.

image

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית

החלטנו באתר השטח הישראלי לפתוח את האמירויות כיעד לטיולי ג'יפים אך, כמו תמיד, חיפשנו לעשות משהו מיוחד וייחודי - נהיגה עצמית בדיונות הענקיות ובמסלולי שטח משולבים יחד עם ביקור באתרים מפורסמים, באזורי נהיגה מיוחדים, הכרת האוכלוסייה ותצפיות טבע ייחודיות.

נהיגה עצמית בדיונות ענקיות

164706610149216470661043081647066105138

נהיגה עצמית ברכבי צל"צ - RZR או CAN-AM

נהיגה עצמית ברכבי RZR או CAN-AM

נסיעת שטח בנהיגה עצמית ברכסים מסביב לאמירויות ותצפיות

נסיעה לאורך הגבול ובמובלעת של עומאן

נסיעה לאורך הגבול עם עומאן וכניסה למובלעת עומאן

16470664210131647066421560

כניסה לעומק השטח בנהיגה עצמית

כניסה לעומק השטח בנהיגה עצמיצ

יהיה גם זמן ל SHOPPING

אי אפשר יהיה להגיע לעיר המיוחדת הזו ( דובאי) בלי לטפס לתצפית מקומה גבוהה בבורג' חליפה, בלי לבקר בקניון מהגדולים בעולם, לסייר במרכז העיר ולהינות מהשפע, מרכבי היוקרה הנמצאים כמעט בכל פינה אפשרית, המזרקה המפורסמת בסוג של מופע אור קולי, ביקור במסגרת הענקית עם הרצפה השקופה, אי הדקלים המפורסם, השווקים
(שוק התבלינים והזהב) ועוד.
image

מסע פתיחת הציר 27/4/22-1/5/22