שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם מתאים לכם טנדר מתוצרת אאודי?

לפי דברי מנכ"ל החברה, הנושא נשקל בצורה חיובית אבל עדיין לא התקבלה החלטה סופית. אם זה יקרה, הבסיס יכול להיות האמארוק החדש של פולקסוואגן

בשנת 2017, הפתיעה מרצדס את עולם הרכב כשהציגה את ה-X-Class, טנדר יוקרתי - וגם יקר - שהיה אמור להיות הסמן הימני של טנדרי העבודה, כזה המיועד למי שמעריך איכות ומוכן גם לשלם עבורה, והרבה. אבל ה-X לא עמד בציפיות. מאחורי הסמליל המוכר של מרצדס, זה היה בעצם טנדר נבארה של ניסאן שעבר מקצה שיפורים, וזה כנראה לא הספיק עבור קהל הלקוחות שלא עמדו בתור. אחרי שנתיים בלבד קו הייצור נסגר (קישור לכתבה).

ועכשיו יצרנית אחרת של רכבי יוקרה, אאודי, בודקת את האפשרות "לקפוץ ראש" בדיוק לאותה נישה, בתקווה לעשות זאת טוב יותר. במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה, אמר מנכ"ל החברה, מרקוס דאוסמן, כי הכניסה לתחום הטנדרים נשקלת ברצינות, אבל עדיין אין החלטה סופית בעניין.

image

סקיצה של טנדר אפשרי מתוצרת אאודי

אאודי יכולה בקלות ל"אמץ" את הגישה של מרצדס, ולבנות את הטנדר שלה על בסיס משהו מוכן, ויש לה בסיס כזה תחת היד: טנדר האמארוק החדש של פולקסוואגן, החברה-האחות בקונצרן. האמארוק, אגב, גם הוא אינו יצירה מקורית: הדור החדש של מתבסס על טנדר הריינג'ר של פורד...

השאלה הגדולה היא, האם הרוכשים הפוטנציאלים יהיה מוכנים לשלם את הפרמיה הנוספת כדי לקבל טנדר - שיהיה משודרג בוודאי – אבל כזה שאם יוותרו על ארבעת הטבעות של אאודי בחרטום, יוכלו לרכוש במחיר זול בהרבה תחת מותג אחר (למבחן דרכים לאמארוק היוצא).

image

הריינג'ר החדש, הבסיס לאמארוק.

ל"הרפתקה" של מרצדס בוודאי תהיה השפעה על השיקולים והחישובים של אאודי לגבי כדאיות הכניסה לתחום הטנדרים, וגם על הדרך שבה תבחר. ייתכן שבסופו של דבר נקבל יצירה שתהיה 'אאודי' טהורה, כלומר טנדר חדש לחלוטין שיתוכנן מאפס. במקרה כזה, בשל משך הזמן שייקח התכנון ובשל ההצהרה של אאודי שעד שנת 2025 היא תפסיק לייצר כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית, ההנעה של הטנדר החדש, אם יגיע לכלל ייצור, תהיה בוודאי חשמלית.