יום שישי, קפה טוב לבוקר, כבישים מפותלים ונידחים, כמה מהם אף חדשים לחלק מהמשתתפים, מזג אוויר נהדר ולסיום ארוחת צהרים מוקדמת... והכל בשיירה של 17 פרארי ועוד כמה מזראטי שבאו להוביל, לתמוך ולסייע!
עונג שישי אמיתי עם מגוון הדגמים של פרארי, כשאין אחת דומה לאחרת - רומא, F8 SPIDER ,812, פורטופינו, 488 ו-488 PISTA שאין שנייה לה!
הדריך: עופר אוגש
סמלת - יבואנית פרארי (מזראטי ועוד מותגים) לישראל הזמינה את לקוחותיה לטיול נוסף ומיוחד של פרארי על כבישי ישראל - קישור לכל סיכומי הטיולים הקודמים.
את הבוקר התחלנו בבית קפה מיוחד במושב שריגים, אי שם בשפלת יהודה. מושב קטן שהתעורר לבוקר שישי עמוס פרארי.
המשתתפים זכו לקפה (ומאפה) משובח וגם זכו לשמוע על אגרוקפה - בית קפה שהוא קודם כל חברה ישראלית המסייעת למגדלי קפה בגבול קולומביה-ונצואלה לשפר ולהשביח את תנובת מטעי הקפה בעזרת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות.
למדנו כי הקפה בעולם גדל ברצועה הטרופית של כדור הארץ - שממוקמת 20 מעלות מעל ומתחת לקו המשווה ובגובה של עד 2,200 מטרים (תלוי בזנים השונים). כאשר בקולומביה - מהמדינות הגדולות בגידול קפה בעולם, קטיף דובדבני הקפה הוא ידני-סלקטיבי כאשר בכל דובדבן ישנם שני פולים בסך הכל. לקילו אחד של קפה נדרשים כ-7,000 פולי קפה, שנקטפים באופן ידני ומספקים את הדרישה הגוברת בעולם לקפה, כ-10 מיליון טון בכל שנה, כשבמקביל גם הדרישה לקפה אייכותי גוברת.
בזמן שכל רכב ספורט "נורמאלי" עסוק בכוח מנוע (הספק), זווית גלגול, הצמדה לכביש, יכולת בלימה, תחושת הגה ועוד מונחים שמחייבים את הנהג בכישורי נהיגה על מנת למצות את הביצועים מכלי הרכב שלו, מגיעה הפרארי עם עוצמות אדירות, מתלים הדבוקים לכביש, גלגלים בעלי אחיזה פנומנאלית, "מוזיקה" מעוררת השראה ממערכות האגזוזים, הגה מדויק ועוד תופינים היישר מעולם המרוצים ההופכים את הנהיגה בפרארי בכבישים המפותלים לחוויה שאין באף כלי רכב אחר.
וכך כבישי השפלה והחלק הדרומי של הרי חברון מקבלים אותנו בשיירה ארוכה של פרארי שמגיעים ליהנות מהכבישים המפותלים, העוברים בין נוף ירוק ופתוח ליערות אורנים של קק"ל.
יש מעט מאוד כבישי נהיגה טובים, מפותלים וגם שוממים (באופן יחסי) בארצנו הקטנה והצפופה ובכל זאת הצלחנו להפתיע את הנהגים. כביש לוזית, בית ניר, לכיש, אמציה ואף הר סנסנה שהיו מוכרים לנהגים (גם מטיולי פרארי הקודמים), אבל הכבישים של יתיר בואכה מצדות יהודה, היוו אתגר חדש וגיוון לאנשי פרארי.
לסיום חזרנו לארוחת צהרים מוקדמת ביער להב ולאחריה נפרדנו לשבת שלום.
2 תגובות
1
תגובות