כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

פרארי בטיול לשפלת יהודה

יום שישי, קפה טוב לבוקר, כבישים מפותלים ונידחים, כמה מהם אף חדשים לחלק מהמשתתפים, מזג אוויר נהדר ולסיום ארוחת צהרים מוקדמת... והכל בשיירה של 17 פרארי ועוד כמה מזראטי שבאו להוביל, לתמוך ולסייע!
עונג שישי אמיתי עם מגוון הדגמים של פרארי, כשאין אחת דומה לאחרת - רומא, F8 SPIDER ,812, פורטופינו, 488 ו-488 PISTA שאין שנייה לה!
הדריך: עופר אוגש

image

מתחילים בקפה

סמלת - יבואנית פרארי (מזראטי ועוד מותגים) לישראל הזמינה את לקוחותיה לטיול נוסף ומיוחד של פרארי על כבישי ישראל - קישור לכל סיכומי הטיולים הקודמים.
את הבוקר התחלנו בבית קפה מיוחד במושב שריגים, אי שם בשפלת יהודה. מושב קטן שהתעורר לבוקר שישי עמוס פרארי.
המשתתפים זכו לקפה (ומאפה) משובח וגם זכו לשמוע על אגרוקפה - בית קפה שהוא קודם כל חברה ישראלית המסייעת למגדלי קפה בגבול קולומביה-ונצואלה לשפר ולהשביח את תנובת מטעי הקפה בעזרת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות.
1647973699396

למדנו כי הקפה בעולם גדל ברצועה הטרופית של כדור הארץ - שממוקמת 20 מעלות מעל ומתחת לקו המשווה ובגובה של עד 2,200 מטרים (תלוי בזנים השונים). כאשר בקולומביה - מהמדינות הגדולות בגידול קפה בעולם, קטיף דובדבני הקפה הוא ידני-סלקטיבי כאשר בכל דובדבן ישנם שני פולים בסך הכל. לקילו אחד של קפה נדרשים כ-7,000 פולי קפה, שנקטפים באופן ידני ומספקים את הדרישה הגוברת בעולם לקפה, כ-10 מיליון טון בכל שנה, כשבמקביל גם הדרישה לקפה אייכותי גוברת.


פיתולים רבותי פיתולים

בזמן שכל רכב ספורט "נורמאלי" עסוק בכוח מנוע (הספק), זווית גלגול, הצמדה לכביש, יכולת בלימה, תחושת הגה ועוד מונחים שמחייבים את הנהג בכישורי נהיגה על מנת למצות את הביצועים מכלי הרכב שלו, מגיעה הפרארי עם עוצמות אדירות, מתלים הדבוקים לכביש, גלגלים בעלי אחיזה פנומנאלית, "מוזיקה" מעוררת השראה ממערכות האגזוזים, הגה מדויק ועוד תופינים היישר מעולם המרוצים ההופכים את הנהיגה בפרארי בכבישים המפותלים לחוויה שאין באף כלי רכב אחר.
וכך כבישי השפלה והחלק הדרומי של הרי חברון מקבלים אותנו בשיירה ארוכה של פרארי שמגיעים ליהנות מהכבישים המפותלים, העוברים בין נוף ירוק ופתוח ליערות אורנים של קק"ל.

1647973683845

מעמק האלה ליתיר וחזרה ללהב

יש מעט מאוד כבישי נהיגה טובים, מפותלים וגם שוממים (באופן יחסי) בארצנו הקטנה והצפופה ובכל זאת הצלחנו להפתיע את הנהגים. כביש לוזית, בית ניר, לכיש, אמציה ואף הר סנסנה שהיו מוכרים לנהגים (גם מטיולי פרארי הקודמים), אבל הכבישים של יתיר בואכה מצדות יהודה, היוו אתגר חדש וגיוון לאנשי פרארי.
לסיום חזרנו לארוחת צהרים מוקדמת ביער להב ולאחריה נפרדנו לשבת שלום.

1647973706777

תודה לאנשי היבואן ולמשתתפים הנהדרים על יום טיול כביש מהנה במיוחד

164797367354316479736748031647973675686164797367623216479736768961647973677856164797367870816479736793071647973680104164797368081816479736815731647973682340164797368319416479736845631647973685215164797368681116479736877031647973688511164797368925716479736899621647973690884164797369165016479736924121647973693387164797369420416479736949021647973695589164797369614916479736968361647973699968164797370187616479736987761647973700875164797370277816479736978731647973703753164797370463616479737054481647973706141164797370750716479737080621647973708838164797370973016479737102731647973711007

תגובות

2 תגובות

1

alex.scandler932

02 באוקטובר 2022 ב 10:29

[object Object]

אחלה של רכב , לא חושב שיש בעולם רכב שעולה על האיכות של הפרארי , לדעתי כמובן , בעזרת השם שנה הבאה אקנה אחת !!

2

Ogash Ofer

02 באוקטובר 2022 ב 15:23

alex.scandler932 כתב/ה:
"

[object Object]

אחלה של רכב , לא חושב שיש בעולם רכב שעולה על האיכות של הפרארי , לדעתי כמובן , בעזרת השם שנה הבאה אקנה אחת !!

"
ראשית אתה צודק - אין על פרארי!
ושנית מאחל לך בהצלחה.
רק שים לב שיש רשימת המתנה ארוכה לפרארי...