מותג רכבי היוקרה האיטלקי מזראטי חושף את מזראטי גרקאלה, סדרת ה-SUV החדשה של המותג. מזראטי גרקאלה צפוי להגיע לישראל בקיץ הקרוב
היום (ג'), נחשפה לראשונה באירוע בינלאומי מזראטי גרקאלה, ה-SUV החדש מבית מותג רכבי היוקרה האיטלקי.
הגראקלה החדשה, אשר קרויה על שם סוג של רוח - הגרקאלה הוא רוח צפון מזרחית ים תיכונית, עושה שימוש נרחב בחומרים שונים דוגמת עץ, סיב פחמני ועור.
הגרקאלה החדשה, אשר פותחה על ידי מעבדת החדשנות של מזראטי במודנה, מיוצרת במפעל קאסינו שבאיטליה וצפויה להיות דגם מוביל עבור מזראטי.
העיצוב של הגרקאלה מגלם את הסמל החזותי החדש של מזראטי אשר מבחין בין כל מודל חדש מאז ה-MC20. מקדימה, ה-SUV מציגה גריל נמוך, הפרופיל בולט בניגודיות עם עיצוב המציג צורות ויזואליות ורכיבים טכניים המודגשים באמצעות סיב פחמני. בחלק האחורי, פנסי הבומרנג מעוצבים בהשראת מכונית הספורט האייקונית מבית מזראטי, ה-Giugiaro 3200 GT ומותקנים בקו טרפזי שמודגש עוד יותר באפקט הקופה של התא והגימור שמדמה מכונית ספורט.
מידות:
ה-GT באורך 4,846 מ"מ עם בסיס גלגלים של 2,901 מ"מ, גובה של 1,670 מ"מ ורוחב של 2,163 מ"מ (כולל מראות הצד). עם מפשק גלגלים אחורי של 1,948 מ"מ (שהוא אף גדול יותר בטרופאו).
לראשונה בתוך תא הנהג, לוח השעונים הוא דיגיטלי ומעניק חווית נוחות ושירות גבוהה הכוללת בקרה קולית. הטכנולוגיה נשלטת מהמסך המרכזי והגדול, "12.3, הגדול ביותר שהותקן במזראטי, ובאמצעות מסך נוסף של "8.8 לבקרות נוספות. בנוסף, ישנו מסך שלישי עבור הנוסעים במושבים האחוריים. כל חווית המולטימדיה נתמכת על ידי מערכת Maserati Intelligent Assistant (MIA) מערכת הבידור המתקדמת מבית מזראטי ומערכת מזראטי קונקט.
הגרקאלה מגיעה בשלוש רמות גימור:
המנוע:
מנוע ה-twin turbo של גרקאלה בעל 6 צילינדרים ו-3000 סמ"ק מבוסס על טכנולוגיית Maserati Twin Combustion (MTC) אשר הופיעה לראשונה במנוע נטונו, הכוח המניע מאחורי ה-MC20 עם טכנולוגיה שהועברה מעולם ה-Formula One על בסיס ארכיטקטורה pre-chamber. במטרה להוות יותר מהתפתחות טכנולוגיות, מנועי גרקאלה - אשר נבנים ומורכבים במפעלי טרמולי - הם החלוצים האמיתיים של הנטונו ושל משפחה חדשה זו של קווי הינע. בהשוואה לנטונו ב-MC20, הגרקאלה בעל ששת הצילינדרים מגיע עם משאבה רטובה במקום יבשה. אך יותר מכל, מדובר במנוע המאובזר באפשרות לעצירת הבוכנות באמצעות טכנולוגיה חדשה ויעילה. בתנאי תפעול מסוימים, ניתן לכבות את בנק הצילינדרים הימני כאשר קו השסתומים יופסק באמצעות מערכת ברזי הרמה מתקפלים: תוצאה המתקבלת ממחזור שמן נפרד ובשימוש ברכיבים מתקדמים.
בגרסה ההיברידית שלה, הגרקאלה משלבת מנוע בעירה פנימית 4-צילינדרים עם מערכת היברידית מתונה 48-V.
במועד ההשקה, ניתן להשיג את הגרקאלה גם בגרסת PrimaSerie Launch מהדורה מוגבלת המציגה עיצוב פנים ותוכן טכנולוגי בלעדי.
בעתיד, יושלם טווח הגרקאלה עם גרסה חשמלית מלאה המבוססת על שימוש בטכנולוגיית 400V. ה-SUV החשמלית הראשונה בהיסטוריה של מזראטי תגיע לשוק שנה לאחר דגם הדלק.
מזראטי גרקאלה תושק במחצית השנייה של 2022.
מפרט טכני |
|||
|
גרקאלה טרופאו |
גרקאלה מודנה |
גרקאלה GT |
מנוע |
|||
ארכיטקטורת מנוע |
Twin-turbo V6 90° MTC |
L4 MHEV עם BSG |
|
עקירה (סמ"ק) |
3000 סמ"ק |
1995 סמ"ק |
|
Bore x stroke (mm) |
88 x 82 ס"מ |
84 x 90 ס"מ |
|
יחס דחיסה |
11:1 |
9.5:1 |
|
תפוקת שיא |
530 hp @ 6500 rpm |
330 hp @ 5750 rpm |
300 hp @ 5750 rpm |
מומנט שיא (Nm @rpm) |
620 Nm @ 3000 - 5500 rpm |
450 Nm @ 2000 - 5000 rpm |
450 Nm @ 2000 - 4000 rpm |
מערכת הצתה |
Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark with passive pre-chamber |
סליל הצתה יחיד לכל צילינדר, מחובר ישירות לנתיך ההצתה |
|
מערכת דלק |
PDI (350-bar direct injection + 6-bar door injection) |
הזרקה ישירה – דלק בלחץ גבוה – 200 bar |
|
אינדוקציה |
מגדש טורבו כפול עם שסתום פליטה אלקטרוני |
מגדש טורבו עם שסתום פריקה אלקטרוני + e-Booster |
|
שימון |
משאבת שמן רטובה לעקירה משתנה עם מערכת הפסקת צילינדרים |
משאבת שמן עקירה משתנה בהתאם לצורך |
|
חלוקה |
Double overhead camshaft with variable valve timing |
Second-generation MultiAir™ valve control system |
|
ביצועים |
|||
0-100 קמ"ש (ש') |
3.8” |
5.3” |
5.6” |
0-200 קמ"ש (ש') |
13.8” |
21.9” |
23.7” |
מהירות מירבית (קמ"ש) |
285 קמ"ש |
240 קמ"ש |
|
מרחק עצירה, 100-0 קמ"ש (מ') |
<40 מ' |
||
Cx (best) |
0,326 |
0.32 (עם קפיצי אוויר) |
0,308 (עם קפיצי אוויר) |
צריכת דלק ופליטת פחמן דו חמצני - WLTC |
|||
צריכת דלק (מחזור משולב), ליטר ל-100 ק"מ |
11.2 |
8.8- 9.3 |
8.7- 9.2 |
צריכת דלק (מחזור נמוך), ליטר ל-100 ק"מ |
17.4 |
13.1- 13.2 |
13.1- 13.2 |
צריכת דלק (מחזור בינוני), ליטר ל-100 ק"מ |
11.6 |
8.7- 9.2 |
8.6- 9.2 |
צריכת דלק (מחזור גבוה), ליטר ל-100 ק"מ |
9.3 |
7.4- 8.0 |
7.4- 7.8 |
צריכת דלק (מחזור גבוה מאוד), ליטר ל-100 ק"מ |
10.3 |
8.4- 9.0 |
8.4- 8.8 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור משולב), ג/ק"מ |
254 |
199- 210 |
198- 208 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור נמוך), ג/ק"מ |
394 |
297- 300 |
297- 300 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור בינוני), ג/ק"מ |
263 |
196- 209 |
194- 208 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה), ג/ק"מ |
211 |
160- 180 |
167- 177 |
פליטת פחמן דו חמצני (מחזור גבוה ביותר), ג/ק"מ |
233 |
191- 204 |
190- 199 |
תמסורת |
|||
תיבת הילוכים |
8-speed Gen2 8HP75 |
8-speed Gen2.5 8HP50 |
|
יחס נסיעה: |
5.00000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31310 / 1.00000 / 0.82262 / 0.64000 R -3.47826 final 3.70 |
5.0000 / 3.20000 / 2.14286 / 1.72000 / 1.31386 / 1.00000 / 0.82213 / 0.64000 R -3.45600 final 3.27 |
|
תמסורת |
4x4 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה אלקטרונית |
4x4 עם דיפרנציאל מוגבל החלקה בנעילה מכנית |
4x4 עם דיפרנציאל מכני אחורי פתוח (אופציונאלי נעילה למניעת החלקה) |
מתלה |
|||
קדמי |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers and air springs (optional) |
Quadrilateral with virtual steering axle + active shock absorbers (optional) and air springs (optional) |
אחורי |
Multilink + בולמי זעזוזים ומתלי אוויר פעילים |
Multilink + בולמי זעזוזים פעילים (אופציונאלי) ומתלי אוויר (אופציונלי) |
Multilink + בולמי זעזוזים פעילים (אופציונאלי) ומתלי אוויר (אופציונלי) |
בלמים |
|||
קדמי |
360x32 mm dual-cast perforated and ventilated discs |
350x28 mm ventilated monolithic discs |
|
קליפר ברמבו קבוע |
|||
6 בוכנות |
4 בוכנות |
||
אחורי |
350x28 mm dual-cast perforated and ventilated discs |
330x22 mm ventilated monolithic discs |
|
קליפר ברמבו קבוע + EPB |
Continental floating callipers with MoC technology |
||
4 בוכנות |
|
||
מידות ומשקל |
|||
מפשק גלגלים קדמי/אחורי |
קדמי 255/40 R21 / אחורי 295/35 R21 |
קדמי 255/45 R20 / אחורי 295/40 R20 |
קדמי/אחורי 235/55 R19 |
אורך x עומק x גובה (מ"מ) לא כולל מראות צד |
4,859 x 1,979 x 1,659 |
4,847 x 1,979 x 1,667 |
4,846 x 1,948 x 1,670 |
רוחק סרנים (מ"מ) |
2,901 |
||
מפשק גלגלים קדמי/אחורי (מ"מ) |
1,621 / 1,694 |
||
קיבולת עומס (ליטר) |
570 |
535 |
|
קיבולת מיכל דלק (ליטר) |
64 |
||
משקל הומולוגציה (ק"ג) |
2,027 |
1,895 |
1,870 |
תגובות