תמורת סכום 'פעוט' של 1.65 מיליון דולר, תוכלו לרכוש גרסה חוקית לכביש של מכונית הראלי בה הגיע סבסטיאן לואב למקום השני בדקאר האחרון
כאשר אנו מזכירים את המושג 'מכונית על', זה מתקשר לנו באופן כמעט אוטומטי עם מכונית ספורט בעלת מנוע עוצמתי, היושבת נמוך ומסוגלת להגיע למהירויות בלתי נתפסות על כבישים סלולים. אבל חברה בריטית, מנסה לשנות בימים אלה את התפישה הזו.
חודשים ספורים בלבד לאחר שסבסטיאן לואב סיים את הראלי הדקאר במקום השני במכוניות עם ה-BRX Hunter, סדנת פרודרייב שתכננה ובנתה את הרכב הזה מתחילה לייצר גרסה חוקית לכביש של כלי דומה עד זהה לזה שבו התחרה לואב, שקיבל את השם Hunter hypercar.
גרסת הכביש. 600 כ"ס וזינוק מ-0 ל-100 תוך פחות מ-4 שניות
בדרך כלל גרסאות כביש מציעות ביצועים פחותים מאשר מקבילותיהן המיועדות רק לתחרויות, אבל כאן זה שונה. בעוד שהאנטר התחרותי מייצר כ-400 כ"ס בריאים ממנוע ה-3.5 ליטר טווין-טורבו V6 שלו, שמבוסס על מנוע אקו-בוסט של פורד, בגרסה החוקית לכביש ההספק הוגדל ללא פחות מ-600 כ"ס!אבל השדרוג לא נגמר שם. מתלי עצמות הכפולות נלקחו ממכונית הראלי, אך מהלך המתלים הוגדל מ-350 מ"מ ל-400 מ"מ כדי להעניק נסיעה חלקה יותר בכביש ובשטח. תיבת ההילוכים הסיקוונסיאלית עם שישה הילוכים הוחלפה בתיבת טיפטרוניק, עם אותו מספר הילוכים. כמובן שנעשו גם שינויים רבים בתא הנוסעים הספרטני, כדי להתאימו לנהיגה יומיומית.
ה-BRX Hunter התחרתה לראשונה בדקאר של 2021, ונאני רומה הגיע איתה למקום החמישי. לקראת הראלי של 2022, לאחר שינויים בתקינה, הרכב שופר ושודרג ולואב כאמור השיג איתו את המקום השני, כשהנהג השני של הקבוצה, אורלנדו טרנובה, מסיים רביעי (קישור לכתבה).
גרסת הראלי, עם לואב על ההגה
דיוויד ריצ'רדס, הבעלים של פרודרייב, אמר: "לקחנו החלטה מכוונת לשמור את הגרסה הזו קרובה ככל האפשר לגרסת הראלי. זה ייתן הזדמנות לרוכשים לחוות איך זה לנהוג במכונית הדקאר של לואב, אבל עם כל הנוחות של מכונית כביש והיכולת לנהוג בה מהבית, דרך העיר, לכל יעד שייבחר".
תגובות