שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ תציג שוב רנגלר חשמלי במפגש האיסטר

בהמשך למגמת ההתחשמלות של קונצרן סטלנטיס, ג'יפ תחשוף במפגש דגם קונספט של המגנטו 2.0

לפני שנה, חשפה חברת ג'יפ במפגש האיסטר ספארי (Easter Jeep Safari) דגם קונספט של רנגלר חשמלי שקיבל את השם מגנטו (Magneto). לקראת המפגש של השנה, שיתחיל השבוע, פורסמו תמונות טיזר של מגנטו דור 2.0 שיוצג במפגש, עוד צעד בתהליך ההתחשמלות של דגמי החברה (קישור לכתבה).

בקונספט שהוצג לפני שנה נבחרה מערכת הנעה חשמלית שונה מהמקובל: כל היצרניות שבונות או מתכננות רכב שטח עם הנעה חשמלית טהורה, בחרו בקונספט של שני מנועים שכל אחד מניע סרן או בתצורה של ארבעה מנועים, אחד לכל גלגל. בג'יפ הלכו בדרך שונה לחלוטין, שבה מערכת ההנעה נשארת ללא שינוי, ורק מנוע הבנזין הוחלף במנוע חשמלי. ארבעה מצברים מספקים את ה"מיץ" הנדרש, כשהם מותקנים בנקודות שונות כדי לשמור על חלוקת משקל טובה.

תמונת הטיזר של המגנטו 2.0

המגנטו דור 1.0, שהתבסס על רוביקון קצר, צויד בתיבת הילוכים ידנית ויחד עם הילוך הכוח הוא היה מסוגל לתקל שטחים קשים ללא מאמץ. לטובת העניין הוא קיבל צמיגים בקוטר 35 אינץ', מיגון תחתון מלא, כלוב התהפכות וכננת מובנית בפגוש. המערכת החשמלית מוגנה כנגד מים, כדי לאפשר צליחה של מעברי מים בעומק 90 ס"מ ללא הכנות מיוחדות.

לגבי המגנטו 2.0, התמונה עדיין לא ברורה. מאז מאז שנחשף מגנטו 1.0, קונצרן סטלנטיס, בעלי ג'יפ, הציג פלטפורמות חשמליות חדשות, עם ערכות סוללות סטנדרטיות המציעות טווח של בין 500 ל-800 ק"מ, התומכות בטעינה מהירה.

מגנטו 1.0

לפלטפורמות האלו פותחו מנועים במגוון גדול, החל מ-94 כ"ס בכלי הרכב הקטנים והזולים ביותר ועד 443 כ"ס עבור הגדולים ביותר. שילוב של שני מנועים או יותר, כדי לאפשר הנעה בכל הגלגלים, יכול ל"הקפיץ" את ההספק לסביבות ה-900 כ"ס, נתון שהופך לדי שכיח ברכבי שטח חשמליים מהקצה העליון.