שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ימאהה חוזרת למרוצי השטח עם הטנרה 700 World Raid

הדגם החדש יערוך את הופעת הבכורה שלו בראלי 'אפריקה אקו' שיתקיים באמצע חודש אוקטובר

לאחר הפרישה המתוקשרת מראלי הדקאר ומאליפות ה-FIM (קישור לכתבה), הודיעה חברת ימאהה על כוונתה לחזור ולהתחרות במרוצי שטח, אבל לא עם ה- WR450 אלא עם דגם חדש של הטנרה 700 – 'T7 World Raid'. זה יקרה ב'אפריקה אקו ראלי', שיתקיים בחודש אוקטובר, במסלול הקלאסי של הדקאר – ממונקו ועד לעיר דקאר שבסנגל, אפריקה.

ימאהה תכניס שני אופנועים לתחרות, על אחד מהם ירכב אלסנדרו בוטורי האיטלקי, ותיק דקאר והמנצח בשתי המהדורות הקודמות של האפריקה אקו. אליו יצטרף הספרדי פול טארס, רוכב טריאל ומוטוקרוס ידוע שגם ביקר בארץ, שהפתיע את כולם כשהתחרה בשנה שעברה ברומניאקס בקטגוריית הברונזה על טנרה 700, וסיים בין 20 הראשונים.

בוטורי וטארס עם האופנועים איתם יתחרו

על פי פרסומי החברה, המטרה של השתתפות הטנרה החדש בתחרות היא להוכיח את ה-DNA יוצא הדופן של הדגם, אך גם להכין תוכנית נרחבת, שמטרתה לתמוך בלקוחות שרוצים לקחת חלק במרוצי ראלי-רייד בינלאומיים וגם בתחרויות מקומיות.

והאפריקה אקו הוא כנראה הבמה הנכונה להצגת תוכנית כזו. את הראלי הגו ומובילים ז'אן-לואי שלסר, מנצח הדקאר בשנים 1999-2000, ומנצח דקאר נוסף, רנה מטגה, שעשה זאת שלוש פעמים (1981, 1984, 1986). הראלי התקיים לראשונה ב-2009, לאחר שהדקאר עבר לדרום אמריקה. לדברי שלסר ומטגה, הראלי שלהם נועד לשמר ולשחזר את רוח הדקאר המקורית, ולכן גם נערך – פחות או יותר – במסלול המסורתי.

הטנרה 700 World Raid

ברוח זו, לראלי יש גם סקציה לא תחרותית המתקיימת בדיוק באותו מסלול, המיועדת למי שמעוניין להתנסות בנהיגת שטח תובענית וטובענית, ולהתמודד עם הניווט לאורך 12 ימי ראלי, בהם עוברים כ-6,000 ק"מ, מתוכם כ-4,000 ק"מ מדודים. עבור רוכב אופנוע עלות השתתפות היא כ-10,000 אירו, כולל הכל, מלבד האופנוע אותו צריך כמובן להביא מהבית...

האפריקה אקו זכור לנו בשל הניצחון המדהים של גב סלע בראלי של 2017, כשהתייצב על קו הזינוק כמעט ללא ניסיון במרוצי ראלי-רייד בינלאומיים וניצח בהפרש מדהים רוכבים ותיקים ומנוסים בהרבה ממנו, כשהוא עוד לא בן 18! (קישור לכתבה).