אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

שני קטנועי אדוונצ'ר של אפריליה הגיעו לישראל

יצרן האופנועים האיטלקי - אפריליה מציג צמד קטנועי אדוונצ'ר בגרסת 125 ו-200 סמ"ק עם מנועי I-Get תצוגת LCD בלוח השעונים ועיצוב יוצא דופן

יבואנית מותג אפריליה בישראל החלה בשיווק שני קטנועים עירוניים בעיצוב אדוונצ'ר ייחודי, מסדרת ה-SR GT החדשה של היצרן האיטלקי.
לאחר שהציגה גרסת שטח לדגמי הכביש עם הטוארג 660 (קישור), אפריליה מציעה לראשונה צמד קטנועי אדוונצ'ר בגרסת 125 ו-200 סמ"ק. דגמי ה-SR GT מאמצים אלמנטים שונים מעולם אופנועי האדוונצ'ר ומשלבים אותם בקטנועים במטרה לספק רכיבה ספורטיבית מבעבר בזכות תנוחת הרכיבה, הצמיגים הדו שימושיים המורכבים על חישוקי הגלגלים הגדולים, מהלך המתלה הארוך ומרווח הגחון הגבוה.

1650800175259

קונספט קטנועי ה-GT החדשים של אפריליה מתחבר לטרנד החם של ה-Urban Adventure שנוצר על מנת לחדש את תחום הקטנועים. הקטנועים מציעים תנוחת רכיבה מעולם האופנועים, עם כידון גבוה, רחב וערום מפלסטיקה המסתירה אותו. המתלים בעלי מהלך ארוך ומרווח הגחון גבוה - 175 מ"מ. הצמיגים ברוחב 110 מ"מ מלפנים ו-130 מאחור, מגיעים בפרופיל דומה לצמיגי שטח עטורי קוביות.

כקטנועים ספורטיביים, דגמי ה-SR GT של אפריליה בעלי שלדת עריסה כפולה - ייחודי בקטגוריה של הקטנועים. העיצוב, הכולל קימורי מעטפת ספורטיביים, מגיע גם עם קורה מרכזית בין רגלי הרוכב, המשווה לדגמים מראה כשל אופנוע. לוחית הרישוי ממוקמת מאחורי הגלגל האחורי על מנת לשמור על מראה זנב נקי וידיות המורכב מוטמעות בתוך זנב הקטנוע.

הקטנועים החדשים מוצעים בשתי גרסאות של נפח מנוע 125 ו-200 סמ"ק, כששניהם מצויידים במנועי I-Get החדשים של פיאג'ו. המנועים בעלי תקן יורו 5 וכוללים מערכת Stop & Go . הספק דגם ה-125 סמ"ק הוא 14.7 כ"ס המתקבלים ב-8,750 סל"ד ומומנט של 1.22 קג"מ המתקבלים ב-6,500 סל"ד.
דגם ה-200 סמ"ק מציע מנוע בנפח 174 סמ"ק ומפיק 17.5 כ"ס המתקבלים ב-8,500 סל"ד ומומנט של 1.68 קג"מ ב-7,000 סל"ד.

הקטנועים מציעים אבזור טכנולוגי הכולל בין היתר תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, תצוגת LCD בלוח השעונים ואפשרות אופציונלית לחיבור מערכת המולטימדיה של אפריליה (מערכת MIA, בתוספת תשלום).

1650800174861

המתלה הקדמי הינו מתוצרת Showa והוא בקוטר 33 מ"מ ומהלך של 122 מ"מ כ- 22% יותר ממהלך המתלה של דגמים מתחרים. מאחור הוצבו זוג בולמי Showa בעלי 5 אפשרויות לכיוון עומס קפיץ ועם מהלך מתלה של 102 מ"מ.

משקל דגם ה– 125 סמ"ק הוא 144 ק"ג בלבד (רטוב) כשמשקלה של גרסת ה-200 סמ"ק הוא 148 ק"ג. קוטר הגלגל הקדמי הינו 14" וקוטר הגלגל האחורי הוא 13".

מערכת הבלימה של גרסת ה-125 סמ"ק מורכבת מדיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ מלפנים ו-220 מ"מ מאחור, בעוד דגם ה-200 סמ"ק צויד במערכת ABS מלאה בעלת ערוץ יחיד, שפותחה בשיתוף פעולה בין אפריליה ל-Bosch. לשני הקטנועים מיכל דלק בקוטר 9 ליטרים המאפשר טווח רכיבה פוטנציאלי של 350 ק"מ בין תדלוקים. דגם ה-125 סמ"ק מציג נתון אופטימלי לצריכת הדלק של 40 ק"מ לליטר בעוד דגם ה-200 מנפק צריכה אופטימלית של 38.5 ק"מ לליטר.

מחיר ה-SR GT 125 החדש יעמוד על 21,950 שקלים (כולל אגרות רישוי).
מחיר ה-SR GT 200 החדש יעמוד על 24,950 שקלים (כולל אגרת רישוי).