אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

קטנוע אדוונצ'ר קימקו KYMCO DTX360

בסמטאות הציוריות של זיכרון יעקב ובשבילים באזור הר חורשן התקיימה ההשקה של קטנוע האדוונצ'ר החדש מבית KYMCO המבוסס על ה- Down town 350I הוותיק והמוכר. יצאנו לסיבוב וחזרנו מרוצים.
צלם: דניאל דהרי

image

צילום: דניאל דהרי


Down Town X 360

הקימקו DTX360 מתבסס על הפלטפורמה של אחיו התאום והוותיק, ה- Down Town 350I ויחד עם שדרוגים ושינויים מסויימים, מציע גרסת אדוונצ'ר לייט המספקת חוויית רכיבה משופרת בכביש ואפילו בשבילים קלילים.

ה- DTX360 מצויד במנוע ארבע פעימות בעל גל זיזים יחיד, 4 שסתומים, מוזרק ומקורר נוזל בנפח 320.6 סמ"ק. המנוע עומד בתקנות זיהום האוויר המחמירות של היורו 5 ומפיק 28.4 כ"ס ב-7,250 סל"ד ומומנט של 3.05 קג"מ ב-5,750 סל"ד. הקטנוע של קימקו מצויד בבלמי ABS כאשר הדיסק הקדמי בקוטר 260 מ"מ והאחורי בקוטר 220 מ"מ. בנוסף, יש מערכת בקרת אחיזה TC הניתנת לביטול באמצעות כפתור על הכידון. על עבודת השיכוך אמונים זוג בולמים קדמיים טלסקופיים בקוטר 37 מ"מ וצמד בולמים אחוריים מתכווננים.

מבחינת מידות ומשקל, הקטנוע באורך 2165 מ"מ, ברוחב 780 מ"מ, גובה 1,285 מ"מ, גובה המושב 800 מ"מ, בסיס גלגלים 1,545 מ"מ, משקל 191 ק"ג, מיכל דלק בנפח 12.5 ליטר ומצויד בצמיג אחורי 150/70 בקוטר 13 אינץ ואילו הקדמי 120/80 בקוטר 14 אינץ.

בצד העיצובי, ה-DTX מקבל כידון רחב יותר ומתלים קשיחים, מגיני ידיים מפלסטיק, עיצוב שונה לפלסטיקה, מגן בוץ קדמי, בסיס גלגלים קצר יותר, מושב גבוה יותר וגלגלים קלי משקל. הוא מצויד בלוח שעונים TFT, תאורת LED מלפנים ומאחור ונפח אחסון נדיב מתחת למושב שיכול להכיל קסדה מלאה וקסדת 3/4. בנוסף, יש 2 שקעי USB - אחד הממוקם במרכז הכידון ומיועד למי שירצה להתקין תושבת לנייד על הכידון והשני בתא קטן מתחת לכידון בצד שמאל המאפשר לאחסן את הנייד בתוך התא ולטעון אותו. הוא מצויד במערכת התנעה ללא מפתח key less וברגע שמתרגלים לתפעול הפשוט והקל, זה הופך נוח והשימוש במפתח מתייתר (ונשאר עמוק בכיס או בתיק).

ה- DTX360 מגיע ב-4 גרסאות צביעה שונות: שחור, שחור אפור, שחור כתום, שחור ירוק.

image

יצאנו לדרך!

ברגע שמתיישבים עליו, מרגישים שהמושב מעט גבוה לעומת קטנועים אחרים. עם זאת, המושב נוח ומציע תמיכה טובה ברכיבות עירוניות ובין עירוניות ארוכות. בעת הרכבת נוסע נוסף, יש מדרכים מתקפלים המספקים משענת יציבה לרגלי הנוסע והישיבה מאחור מרווחת ונוחה. הכידון הרחב מקנה ביטחון ושליטה טובה בהיגוי. המראות מספקות זווית ראיה טובה לאחור, המצערת מגיבה בחדות ובצורה מדויקת.

התחלנו בנסיעה ברחובותיה הצרים של זיכרון יעקב, שם ה-DTX הוכיח כי הוא יודע לגהץ היטב בורות, חריצים ופתחי ביוב בזכות המתלים המוקשחים. ההיגוי קליל, השתחלות בין מכוניות קלה ופשוטה ובפניות יש תחושה טובה של שליטה ויציבות. תפעול המתגים נוח ואינטואיטיבי. לוח השעונים המוצג כמסך TFT ברור ומספק תצוגה טובה ונוחה.

משם יצאנו לכיוון חורשן ונכנסו לשבילי 4X4 כדי לבחון את יכולות השטח של קטנוע האדוונצ'ר החדש. הצמיגים בעלי חתך כביש/ שטח עושים עבודה מצוינת ומספקים אחיזה במעברי מים רדודים ובשבילים שיש בהם מעט אבנים חופשיות או חול, המתלים עושים את עבודתם נאמנה ובסה"כ החוויה היא חיובית כל עוד לא מצפים ממנו לרכב בסינגלים או לקפוץ בין הסלעים, בכל זאת זה קטנוע ולא אופנוע שטח.

לאחר הפסקת קפה (כיאה לטיול שטח), עלינו על הכביש המהיר ועלינו לדלית אל כרמל. ה- DTX משייט בנוחות במהירות של 110-120 קמ"ש ומגן הרוח יעשה את עבודתו נאמנה במהירויות אלו. מעבר לכך, הרוח מתחילה להיות פחות נעימה והרוכב ירגיש את הרוח מכה בקסדה.

בסיבובים ה-DTX משרה הרבה בטחון, בזכות הכידון הרחב, המתלים הקשיחים ואחיזת הצמיגים ולאחר כמה דקות הרגשתי שאני יכול להיכנס לפניות במהירות גבוהה יותר ולהטות את הקטנוע יותר נמוך.

בדרך חזרה מדלית אל כרמל לזיכרון יעקב, ניתן היה להתרשם מיכולות הקטנוע בשיוט בכביש מהיר, תנוחת הישיבה הגבוהה, תגובתה המנוע בעת יציאה לעקיפה היתה טובה וזריזה, והכל הרגיש נכון. הדבר היחיד שהפריע לי כפי שפירטתי קודם היה המשקף הקדמי שלטעמי אינו מספק הגנה מספקת מהרוח במהירויות הגבוהות.

image

יש לו קטע

ה-DTX מספק את הסחורה כקטנוע מגניב עם נגיעות אדוונצ'ר, נראות קרבית או שובבה יותר מאחיו ה- Down Town העירוני המעונב ומאפשר לרוכב מצד אחד, חווית רכיבה כיפית ומצד שני, שימושיות יום יומית של קטנוע.

במחיר של 37,950 ₪ הוא ממוצב יקר ב-3,000 ₪ מאחיו, ה- Down Town. האם התוספת הזו שווה את ההבדלים בין הקטנועים? זה כבר עניין של העדפה אישית.

הכתב היה אורח של "עופר אבניר" - יבואן קטנועי Kymco לישראל

צילם וערך: בני דויטש

מפרט טכני - קימקו KYMCO DTX360

מפרט טכני - קימקו KYMCO DTX360



1651749229617

165174921733216517492180731651749219418165174922002316517492212741651749221968165174922248616517492231071651749223680
1651749220721
1651749224455165174922519116517492259381651749226928165174922774516517492287101651749230518165174923135216517492322181651749233357165174923488216517492356491651749236583165174923734716517492383441651749239101165174923985516517492405731651749241408165174924309216517492440281651749242239

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - שגיא

15 במאי ב 06:46

בסכום הזה להוסיף עוד כמה שקלים ולקחת הונדה adv 350 פי אלף יותר איכות .
דאון טאון בתחפושת זה הכל.