יוניון מוטורס, יבואני טויוטה לישראל, משיקים את דגם האייגו X החדש ומעבירים ימי הדרכה מרוכזים לסוכני המכירות על מנת שיתנסו בדגם החדש מול המתחרות בקטגורית מכוניות המיני. כרגיל, אנחנו התייצבנו כדי להוביל את החבורה
מאת: דרור ברלי
07/05/22
תעשיית הרכב נוטשת את קונספט מכוניות המיני?... מבחינת טויוטה זה הזמן להיכנס ולמלא את החלל שנוצר – כי תמיד יהיו כאלה שמכונית מיני עירונית ופשוטה היא בדיוק מה שהם צריכים. אבל למה להסתפק במיני פשוטה וספרטנית במראה משמים?
דגם האייגו של טויוטה יוצר במשך שנים בשיתוף עם קבוצת PSA הצרפתית (פיז'ו-סיטרואן). 3 מכוניות-אחיות (טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיז'ו 107/108) יוצרו באותו מפעל בסלובקיה והיו למעשה אותה מכונית ממש (בשינויי עיצוב קלים). הדור השני של האייגו כבר היה נועז בהרבה בעיצובו בהשוואה לשת יהאחיו תהצרפתיות שהתאפיינו במראה שמרני יותר. וכעת מגיע אלינו הדור השלישי שמסמל את עצמאות הדגם – לא עוד גרסה של טויוטה לפלטפורמה משותפת, אלא דגם עצמאי של טויוטה שמושך את האייגו לכיוון קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים מסגמנט A.
אייגו X החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית המוצלחת TNGA של טויוטה שמבטיחה יכולות דינמיות מצויינות, והיא קרוסאובר לכל דבר ועניין – מרכב גבוה, תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת, גלגלים גדולים, שפע חלקי פלסטיקה שחורים, מרכב בצביעה דו-גוונית (בדגם המאובזר) שאחראים למראה המובחן ובעיקר הקו העיצובי החדש של טויוטה שהוא נועז וצעיר וממשיך את העיצובים המוצלחים של ראב4 ויאריס-קרוס. היא גם מצויידת כסטנדרט בדור האחרון והעדכני ביותר של מערכת הבטיחות האקטיבית TSS (Toyota Safety System) שכוללת את כל הפיצ'רים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וכו'. בנוסף, ברוח שינוי התפיסה עליו הצהירה טויוטה לא מעט לאחרונה, המתייחס ל"לא עוד מכוניות משעממות" שבא לידי ביטוי מובהק בדגמי יאריס ויאריס-קרוס החדשים והמצויינים, האייגו X מבטיחה מעבר לעיצוב החדשני, גם מצויינות דינמית וחוויית נהיגה. שתי תכונות שבעבר לא היה טבעי לייחס לדגמי טויוטה שנתפסו כסולידיים ואפרוריים, והיום הן חלק מה-DNA של דגמי היצרן.
לקחנו את סוכני טויוטה בישראל, שהגיעו במשך שלושה ימים בשני מחזורים ליום, למסלול נהיגה שכלל נסיעה של כשעתיים במגוון תנאי דרך ומתארי כביש, כולל קטע כביש מפותל ותובעני, מול המתחרות שלה בשוק – קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארק, מיצובישי ספייס-סטאר וגם סוזוקי איגניס. המסלול חולק למקטעים והסוכנות/ים התחלפו בנהיגה והחליפו מכוניות ו"טעמו" מאייגו X ומהמתחרות בזמן-אמת, זו מול זו - מתוך התפיסה שידע הוא כוח, ועל כן חשיפת הסוכנים למתחרות חשובה ביותר, על מנת שיכירו בנקודות החוזק והחולשה שלהן מול האייגו-X.
כל המתחרות מציגות מנועים גדולים וחזקים משל האייגו X, חלקן גם גדולות ומרווחות ממנה (בעיקר במושב האחורי) אולם רובן כבר מכוניות שניתן להגדירן כ"מיושנות", חלקן אפילו בסוף דרכן, ובזכות הפלטפוטרמה החדשנית ועדיפות מוחצת בסעיף מערכת המתלים, האייגו X החדשה התעלתה עליהן בבירור בכל סעיף דינמי – החל מנוחות נסיעה דרך אחיזת כביש, איכות ודיוק ההיגוי ונכונות לשינוי כיוון, כפי שנכחנו בכבישי יער המגינים המתפתלים תוך שינויי גובה דרמטיים. האייגו מנצחת גם בסעיף פעולה חלקה של תיבת ההילוכים (רציפה מול רובוטיות חד-מצמדיות) וכמובן בסעיף העיצוב הרענן והחדשני שממצב אותה באופן מובהק כקרוסאובר / SUV קטן – שפת עיצוב שהיום היא המבוקשת ביותר. סה"כ זו מכונית צעירה וחצופה עם "ניראות" מאוד חזקה, ובעיקר – עם המון אופי. כל זה מקבל גב ממוניטין המותג החזק מאוד בישראל, וביחד יוצר ציפיה להצלחה גדולה במכירות ולהרבה מאוד אייגו X צבעוניות מפזזות ברחובות הערים.
קישור לפרטים הטכניים מתוך הידיעה על השקת האייגו X בישראל
תודה גדולה לכל אנשי יוניון-מוטורס על הרצינות והמקצועיות – זו בהחלט חוויה לעבוד מול ארגון כה מסודר ומתוקתק, שהכל בו עובד בדיוק לפי התכנית ללא גליצ'ים וללא צורך בתירוצים - "בלי אבל ובלי חבל". סוכני המכירות התגלו כחבורה מקצועית שלקחה ברצינות תהומית את יום ההדרכה וכל אלה ביחד יצרו הרבה כיף וסיפוק בשלושת ימי העבודה איתם.
תגובות