שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Ineos Grenadier - כל מה שאנחנו יודעים על רכב השטח החדש

לפני כחמש שנים, כשהמיליארדר הבריטי ג'ים רטקליף החליט שהוא מייצר מחליף לדיפנדר המיתולוגי, היו הרבה שפקפקו בו. היום הם יכולים לאכול את הכובע, עם תחילת השיווק של הדגם החדש

בימים הקרובים, יוכלו הלקוחות המאושרים הראשונים לנפנף בצרור המפתחות של ה- Ineos Grenadier החדש שלהם, ולצאת איתו להרפתקאות בשטח. תמורת סכום שנע בין 50 ל-60 אלף ליש"ט (בבריטניה) הם יקבלו רכב שרבים רואים בו את היורש האמיתי לדיפנדר המיתולוגי של לנד רובר (קישור לכתבה).

ה-Grenadier התחיל כסוג של גחמה אותה הגה וקידם המיליארדר הבריטי ג'ים רטקליף, הבעלים של חברת Ineos, שהיא תאגיד בינלאומי ענק לייצור כימיקלים (קישור לכתבה). היות והרכב החדש תוכנן למעשה מאפס הוא פנה לטובים ביותר: חברת מאגנה-שטייר האוסטרית, שלה ניסיון עשיר בתכנון וייצור כלי רכב עם הנעה בכל הגלגלים, כמו המרצדס G, פיאט פנדה 4X4, טרנספורטר סינכרו, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, מרצדס ML, ב.מ.וו X3 , יגואר E-Pace ועוד.

image

ממש כמו דיפנדר. במבט ראשון קשה להבחין בהבדל

המרכיבים של ה-Grenadier נאספו ממקורות שונים, ומשובחים: בחרטום תמצאו מנועים מוגדשים של ב.מ.וו, בנזין ודיזל, שניהם עם שש בוכנות בטור ונפח של 3.0 ליטר. הבנזין מספק 285 כ"ס ולדיזל הספק צנוע יותר של 249 כ"ס, אך עם מומנט גבוה יותר. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית של ZF עם שמונה מהירויות, עם הילוך כוח ביחס 2.5:1 ונעילת דיפרנציאל מרכזי.

שלדת סולם מסיבית, שעוברת תהליך גילוון, "תרכב" על שני סרנים חיים שמיוצרים על ידי חברת הטרקטורים האיטלקית קררו (Carraro) וכל המושבים הם מתוצרת חברת ריקרו. נעילות רוחביות חשמליות בשני הסרנים, יגיעו מחברת איטון וצמיגי שטח במידה 265X70/17 מתוצרת BFGoodrich ישלימו את החבילה. הנעילות הרוחביות יהיו סטנדרט בגרסת ה-Trialmaster, דגם שמיועד לעבודת שטח רצינית, ויוצעו כאופציה בדגמים האחרים. מרווח הגחון יעמוד על 26.4 ס"מ, וזוויות הגישה והנטישה יהיו 36.2 ו-36.1, בהתאמה. כושר הטיפוס עומד על 45 מעלות וניתן לצלוח מכשולי מים בעומק 80 ס"מ ללא הכנות מיוחדות.

image

חלק מהבקרות הותקנו בקונסלת תקרה, כולל הפעלת הנעילות הרוחביות

ה-Grenadier יגיעו בארבע גרסאות: גרסה בסיסית של רכב מסחרי עם שני מושבים בלבד (בבריטניה יש לכלי רכב כאלה הקלות משמעותיות במיסוי) יעלה 49 אלף ליש"ט, סטיישן וואגון עם חמישה מקומות ישיבה ב-52 אלף ליש"ט, ועוד שתי גרסאות יקרות יותר - ה-Trialmaster וה- Fieldmaster , הראשון כאמור לעבודת שטח והשני יהיה גרסת ה"יוקרה", שתיהן יוצעו ב-59 אלף ליש"ט.

Ineos, שהיא אחת היצרניות הגדולות של מימן בעולם, עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת יונדאי על פיתוח מנועים הפועלים על תאי דלק מימניים, תחום שבו יונדאי היא בין המובילות בעולם. בעתיד, מנועים אלו אמורים להחליף את מנועי הב.מ.וו של ה- Grenadier.

בטווח הקרוב, ה- Grenadier מיועד לשיווק במספר ארצות מצומצם, ייתכן שתוך התבססות על סוכנויות ומוסכי שרות של ב.מ.וו, כשבעתיד הכוונה היא להגיע לכל מקום כמעט בעולם. השיווק מגובה באחריות של חמש שנים, שאינה מוגבלת בקילומטרז'. ועכשיו נשאר רק לחכות שיגיע אלינו.

נסיעת מבחן של מגזין הרכב אוטו אקספרס

חולות

https://youtu.be/YwtF74Vne60

מבחן אוטו אקספרס

https://youtu.be/ewHqAfrkKoo

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - נוסע

17 במאי 2022 ב 07:33

גם אם יגיע לישראל פחות מ חצי מיליון שקל לא ימכרו אותו .
במדינת הגנבים רק העשירים יכולים להינות מהחיים .