כביש / ספורט > כתבות

פרארי 296GTB הראשונה נוחתת בישראל

יבואנית פרארי בישראל משיקה בארץ את פרארי 296GTB. הדגם הראשון, מבין 7 ההזמנות, נחת בישראל והוא כולל תוספות מיוחדות כמו צבע אדום אימולה, חישוקים קלים בעיצוב מיוחד בצבע אפור מט ומערכת שמע שלJBL

image

יבואנית פרארי לישראל השיקה את הפרארי 296GTB. הדגם הראשון שנחת בישראל הוא אחד מתוך 7 הזמנות שבוצעו עד כה ומוערך בשווי של למעלה מ-2.9 מיליון ש"ח כולל תוספות וביניהן: צבע השקה מיוחד - אדום אימולה (על שם מסלול המרוצים), חישוקים קלים בעיצוב מיוחד בצבע אפור מט, מערכת שמע שלJBL ועוד.

הדגם החדש מציג לראשונה מנוע V6 חדש לחלוטין ומתקדם בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב אדיר של 830 כ"ס. עם התכנון של הדגם החדש, פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה, המהוות שושלת ארוכה ומפורסמת ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה.

מחלקת העיצוב של פרארי שמו לעצמם למטרה לייצר מכונית קופה עם מנוע מרכזי בעיצוב חדש, כשההשראה המשפחתית נלקחת מדגמי עבר כמו ה- J50 וה- 250 LM משנות ה-60. ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של הרכב, נוצר מראה חדש למכוניות הספורט החדשות של המותג.

image

החזית כוללת פתחי אוורור לצורך קירור מערכות הרכב (מנוע בנזין, מערכת חשמלית, בלמים) ביחד עם פנסים צרים ופנסי DRL דקיקים. קורות A של הרכב שחורות ונותנות מראה אחיד ביחד עם השמשה הקדמית והחלונות. מפצל האוויר התלוי מקדימה, ה- Tea Tray, לקוח מעולם מכוניות המרוץ ומאפשר חלוקת אוויר טובה. מכסה המנוע האחורי, העשוי זכוכית ומכיל קימורים מורכבים, כולל במרכזו פתח ניקוז אוויר חם בצבע הרכב, מחווה לפרארי טסטרוסה ו- F355. מאחור, מבנה ה- Kamm Tail של הפגוש האחורי, מאופיין ביחידות התאורה הצרות ויציאת האגזוז המרכזית אשר יוצרים מראה מודרני שלא נראה כמותו במכוניות הקופה של פרארי הרבה שנים. בין הפנסים חבוי גם ספוילר אחורי אקטיבי שמהווה חלק אינטגרלי מהפגוש.

בתכנון הדינאמיות של הרכב החדש פרארי ביצעה מגוון שינויים ביניהם:

  • בזכות המנוע החדש והקומפקטי, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס"מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק"ג/כ"ס של 1.77 ק"ג לכל כ"ס.
  • פיתוחים חדשים לשלדה הם ה-ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים.
  • שדרוג הבלמים ל- Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב).

ללקוחות שירצו לשדרג את ה-GTB 296 לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.

image