כביש / ספורט > כתבות

ג'נסיס Electrified G80 מגיעה לישראל

ה-Electrified G80 החשמלי הראשון של ג'נסיס מגיע לישראל עם טווח נהיגה של 520 ק"מ, גג סולארי האוגר חשמל גם בזמן חניה וטעינה מהירה ב-kw350

image

יבואנית ג'נסיס לישראל משיקה את GENESIS Electrified G80. מותג היוקרה ג'נסיס שחרט על דגלו מובילות טכנולוגית נכנס לעידן ההנעה חשמלית, כשהוא מציג בישראל את הדגם החשמלי הראשון מתוצרתו Electrified G80, שבעקבותיו יגיע דור חדש של דגמי יוקרה חשמליים.

ג'נסיס Electrified G80 המבשרת על העידן החדש לוקחת את התכונות של ג'נסיס G80 שנוצרה בהשראת תפישת ה'אלגנטיות האתלטית' של המותג באיכות הנסיעה ובחוויית הנהיגה ומעצימה אותן בזכות מערכת הנעה חשמלית שהיא עתיד תעשיית הרכב.

גג סולארי

ג'נסיס Electrified G80 מצוידת בגג זכוכית סולארי חדשני בו משולבים תאים פוטו-וולטאים המייצרים חשמל מאנרגיית השמש. החשמל המיוצר מהגג נאגר בסוללת המכונית ומאפשר לספק אנרגיה למכלולים השונים צורכי החשמל, ובפרט למערכת בקרת האקלים כדי לשמור על הטמפרטורה הרצויה בתא הנוסעים גם בזמן חניה.

מערכת ההנעה החשמלית

טכנולוגיית ההנעה של ג'נסיס Electrified G80 מתמקדת ומשלבת מנועים חשמליים הפועלים בסנכרון מושלם, מכלול סוללות מתקדם בעל קיבולת ונצילות אנרגיה גבוהה ומערכת טעינה אולטרה-מהירה המבטיחה מקסימום טווח וביצועים במינימום זמן הטענה.

image

הנעה כפולה חשמלית

ג'נסיס Electrified G80 מצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, אשר כל אחד מהם הוא בעל הספק של 136 קילוואט ו-35.7 קג"מ. השילוב של שני המנועים יוצר הספק משולב של 272 קילוואט (370 כ"ס) ומומנט של 71.4 קג"מ הזמינים באופן מידי ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.

השילוב של מנוע חשמלי קדמי ואחורי יוצר הנעה כפולה המנוהלת באמצעות מערכת Disconnector Actuator System. מערכת זו קובעת מתי וכמה עוצמה יתרום כל מנוע חשמלי להנעה בהתאם לתנאי הדרך ולאופי הנהיגה. הניהול החכם של המערכת קובע מתי ניתן לנוע במצב של הנעה אחורית בלבד כדי לחסוך באנרגיה, ומתי נדרש לצרף את המנוע החשמלי הקדמי בעת הצורך בזמן תאוצה או כדי לייצר אחיזה נוספת כאשר נדרשת הנעה כפולה.

סוללות ליתיום-יון פולימר

מערך הסוללות של ג'נסיס Electrified G80 מבוסס על טכנולוגיית ליתיום-יון פולימר. טכנולוגיה זו מאפשר גמישות במבנה הסוללה, כך שניתן להתאימו למבנה המכונית כדי להשיג חלוקת משקל אידאלית, זאת לצד תכולת אנרגיה גבוהה במיוחד לכל תא בסוללה ועמידות בעומסי טעינה גבוהים ללא איבוד מיעילות תאי הסוללה.

מכלול הסוללות של ג'נסיס Electrified G80 הוא בעל קיבולת של 87.2 קילוואט/שעה המאפשרים טווח נסיעה של 520 ק"מ במסלול נהיגה משולב, כאשר צריכת האנרגיה המוצהרת היא 4.3 ק"מ לקילוואט.

טעינה אולטרה מהירה

את טכנולוגיית הסוללה המתקדמת של ג'נסיס Electrified G80 משלימה תמיכה בטכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה עם מתח גבוה במיוחד של 800 וולט. הטכנולוגיה מאפשרת לג'נסיס Electrified G80 להתחבר לתשתית טעינה מהירה של 400 וולט ללא צורך במתאמים או ברכיבים נוספים. פטנט בלעדי במערכת ה-Multi Charging של ג'נסיס Electrified G80 המסוגל להפעיל את המנוע החשמלי במכונית כדי שישמש כממיר מתח להגברת מתח הטעינה מ-400 ל-800 וולט תוך שמירה על יציבות טעינה.

התמיכה בטכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה מאפשרת שימוש בעמדות ציבוריות כאשר טעינה בעמדה של 350 קילוואט תאפשר לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% ב-22 דקות ולהוסיף יותר מ-300 ק"מ של טווח נסיעה.

שימוש בעמדת טעינה ביתית של 11Kw תאפשר טעינה של הסוללה מ-10% ל-100% ב-9 שעות.

מערכת אחזור אנרגיה חכמה

כדי לשפר את היעילות האנרגטית מצוידת ג'נסיס Electrified G80 במערכת רגרנטיבית לאחזור אנרגיית הבלימה. המערכת מנצלת את בלימת המנוע ואת השימוש בבלמים כדי לטעון את הסוללות ומאפשרת לנהג לבחור בין מספר מצבי פעולה על ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה.

מראה ואווירודינמיות

העיצוב של ג'נסיס G80 עבר מספר שדרוגים עם המעבר להנעה חשמלית, הן כדי לשפר את היעילות האווירודינמית והן כדי להעניק לגרסה החשמלית ייחודיות ונוכחות עוצמתית משלה.
ג'נסיס Electrified G80 מצוידת בשבכת G-Matrix חדשה ואטומה כדי לשפר את פילוח האוויר בחזית עם עיצוב חדש למעוינים בשבכה המובלטים בגימור אפור-כרום כשהיא משלבת בתוכה את פתח הטעינה המוסתר בצידו הימני. חלקו התחתון של הפגוש הקדמי עבר עיצוב מחודש וכולל כונס אוויר רחב עם מעויני G-Matrix בצבע הגוף כשמתחתיו פס כרום רוחבי הנמתח ותוחם את חלקה התחתון של המוכנית מצדדיה ומשתלב בפגוש האחורי. את החבילה האווירודינמית משלימות חצאיות צד ועיצוב מחודש לתחתית הפגוש האחורי העוזרים לשפר את זרימת האוויר מצדדי המכונית.

תא נוסעים בשילוב חומרים טבעיים

תא הנוסעים של ג'נסיס Electrified G80 בנוי בארכיטקטורת מרחב חדשנית ובשילוב ממשק תפעול מתקדם באמצעות משטחי מגע ותפעול קולי. הגרסה החשמלית של ג'נסיס G80 משלבת פאר עם ידידותיות לסביבה על ידי שימוש בחומרים טבעיים או ממחוזרים כגון צבעים טבעיים לריפודי ודיפוני העור, משטחי עץ ממוחזר ושילוב של בד פוליאסטר מפלסטיק ממוחזר (PET) לדיפונים השונים.

מתלים אדפטיביים סורקי כביש

ג'נסיס Electrified G80 מצוידת כסטנדרט במערכת Preview ECS בעלת בולמי זעזועים אדפטיביים מבוססת מצלמה. המצלמה הסורקת את תוואי הכביש ומזהה שיבושים ומפגעים, כאשר רמת השיכוך של הבולמים משתנה באופן אוטומטי ורציף בהתאם למידע המשודר מראש וזוהה על ידי המצלמה. מערכת מתלים ייחודית זו מבטיחה פעולת שיכוך חלקה ורמת נוחות מרבית בתנאי דרך משתנים.

בידוד רעשים אקטיבי RNAC

שקט הוא מרכיב חשוב בנינוחות הנסיעה, בפרט במכוניות חשמליות בהן היעדר רעש מנוע מעצים את הנוכחות של רעשי כביש ומצמיגים. לצד התכנון האווירודינמי המתקדם המפחית רעשי רוח וכביש, השימוש הנרחב בחומרי הבידוד ובזכוכית אקוסטית כפולה לשמשות מצוידת ג'נסיס Electrified G80 במערכת Road Noise Active Noise Control אקטיבית לנטרול רעשים. המערכת משדרת דרך מערכת השמע במכונית תדר נגדי לתדר של רעשי הכביש והרוח ומנטרלת אותו.

בטיחות

הג'נסיס Electrified G80 בעלת מערך מקיף של מערכות בטיחות ועזרי נהיגה אקטיביים העומדים לרשות הנהג, זאת בנוסף ל-10 כריות אוויר (כולל כרית ברכיים לנהג וכרית אוויר בין המושבים הקדמיים להפחתת פגיעה בתאונה צידית).
דגמי
Electrified G80 כוללים את כל מערכות הבטיחות כסטנדרט.

FCA - התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים.

LKA - מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.

SCC - בקרת שיוט אקטיבית חכמה בעלת מאפייני בינה מלאכותית השומרת על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים.

ISA - מערכת זיהוי תמרורים אקטיבית המציגה את התמרורים בלוח המחוונים ומסוגלת להתאים את בקרת השיוט כדי לשמור על המהירות המותרת בתמרור.

BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.

RCCA - זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.

BVM - הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.

HBA - מזהה רכבים המגיעים ממול ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.

SVM - מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות לסיוע בחניה.

DAW - מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש.

SEA - מערכת יציאה בטוחה המתריעה על פתיחת דלתות במקרה של סכנה מרכב חולף.

ROA - מערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי.

רמות אבזור

ג'נסיס Electrified G80 משווקת בישראל בשתי רמות גימור בעלות מפרט אבזור נוחות וטכנולוגיה:

רמת גימור Premium כוללת:

מערכת מולטימדיה משולבת דיבורית BT בעלת מסך מגע 14.5 אינטש וג'ויסטיק לשליטה התומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי בעל מסך 12.3 אינטש ותצוגת נתונים משתנה, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית Lexicon, בקרת אקלים דיגיטלית בעלת שלושה אזורי טמפרטורה נפרדים, מושב נהג ERGO בעל 18 כיוונים חשמליים, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, זיכרונות לכיוון מושב הנהג, ההגה ומראות הצד, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, מפתח חכם לכניסה והנעה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה היקפיים, שמשות אקוסטיות, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, וילונות צד בחלונות האחוריים, מנגנון טריקה רכה לדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת חזית Quad LED, חישוקים קלים בקוטר 19 אינטש.

רמת גימור Luxury מוסיפה גם:

תצוגת נתונים עילית HUD על השמשה הקדמית, גימור פנים בחיפוי עץ, גימור דמוי עור לחלקו העליון של לוח המחוונים, קונסולת שליטה במושב האחורי, וילון אחורי חשמלי, פאנל גג סולארי.

מחירים:

דגם

מחיר

ג'נסיס Electrified G80 Premium

449,000

ג'נסיס Electrified G80 Luxury

479,000

מידות

אורך

5,005 מ"מ

רוחב

1,925 מ"מ

גובה

1,470 מ"מ

בסיס גלגלים

3,010 מ"מ

משקל עצמי

2,250 ק"ג

נפח תא מטען

354 ליטר

image