שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פולקסווגן מחזירה לחיים את השם סקאוט

השם, שהיה שייך בעבר לרכב שטח קשוח מתוצרת חברת אינטרנשיונל, יחזור כסדרת דגמים עצמאית של הקונצרן, שתכלול טנדרים ורכבי שטח עם הנעה חשמלית

בשנת 1960, הפתיעה חברת אינטרנשיונל את עולם הרכבהאמריקני בעיקרעם הסקאוט (Scout). החברה, שעסקה עד אז בעיקר בייצור משאיות, קומביינים, טרקטורים וציוד חקלאי אחר, הציגה רכב שטח קטן וקשוח, מתחרה ל-CJ של ג'יפ, אבל הרבה יותר "מתורבת" ונעים לנסיעה.

בעקבות הסקאוט הגיעו כלי רכב בסגנון דומה, פחות או יותר, כמו הברונקו של פורד (קישור לכתבה), הבלייזר של שברולט, הוואגוניר של ג'יפ והראם-צ'ארג'ר של דודג'. הסקאוט יוצר לאורך כ-20 שנה, עם דור שני גדול בהרבה, עד שירד עליו הגרזן ב-1980.

הסקיצות העיצוביות של דגמי הסקאוט המתוכננים

בהמשך גלגוליה הפכה אינטרנשיונל לחברת נביסטאר (Navistar), יצרנית המשאיות המוכרת, שלפני כשנה נרכשה על ידי פולקסווגן, שבמהלך זה קיבלה לידיה גם את הזכויות על השם סקאוט... ועכשיו מתכננים שם להחזיר לחיים את השם המיתולוגי, כחטיבה עצמאית שתייצר רכבי שטח וטנדרים עם הנעה חשמלית לכל הגלגלים.

הקונספט הראשון למגוון הדגמים החדש הזה אמור להיחשף ב-2023, כאשר דגם הייצור הראשון מתוכנן להשקה ב-2026. יחד עם ההכרזה, פולקסווגן חשפה צמד סקיצות עיצוביות של מה שנראה כרכב שטח גדול וטנדר פול-סייז.

נכון לעכשיו, המותג מתוכנן רק לשוק האמריקאי, שם הוא יאפשר לחברה הגרמנית להתחרות מול טנדרים כמו הפורד F-150 לייטנינג (קישור לכתבה), טנדר ההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס ומול הריביאן R1T. חטיבת סקאוט תפעל בארה"ב, שם יתוכננו וייוצרו כל הדגמים. צוות הניהול יתנהל באופן עצמאי, בנפרד מהפעילות האחרת של פולקסווגן בארה"ב.

הסקאוט המיתולוגי

עדיין לא ברור איך פולקסווגן תיצור את המותג החדש הזה ובאיזו פלטפורמה היא תשתמש עבור שני הדגמים שהוכרזו. עם זאת, מעניין שהחדשות מגיעות שבועות ספורים לאחר שפורד אישרה שיש לה תוכניות לטנדר חשמלי נוסף, כנראה על בסיס הריינג'ר.

וכאן אי אפשר שלא לתהות: טנדר האמארוק החדש של פולקסווגן הוא בעצם פורד ריינג'ר ב"תחפושת". האם זה אומר שפורד תהיה מעורבת גם בתכנון ובייצור של הסקאוטים? מה שבטוח, שאם באמת יהיה טנדר ריינג'ר חשמלי, גם האמארוק יקבל הנעה כזו (למבחן דרכים לאמארוק דור קודם).

האמארוק החדש