אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ק.ט.מ מציגה שני אופנועי SUPER DUKE חדשים

חברת KTM משיקה את 1290 SUPER DUKE R EVO החדש ואת ה-1290 SUPER DUKE GT בישראל. שני האופנועים ממשפחת ה-SUPER DUKE עברו עדכון לשנת 2022 שעיקרו מערכת מתלים חדשנית, סמי אקטיבית רבת מצבים אשר מעלה את רף הביצועים והיכולת

image

יבואנית KTM לישראל משיקה שני אופנועים חדשים למשפחת ה-SUPER DUKE - את ה-1290 SUPER DUKE R EVO ואת ה-1290 SUPER DUKE GT. שני אופנוע ה'סופר-נייקד' החדשים חודשו בעדכונים חשובים באבזור ובמערכת המתלים הסמי-אקטיבית.

KTM 1290 SUPER DUKE R EVO

בשנת 2020 עבר ה-1290 SUPER DUKE R עדכון נרחב ביותר ובו גם עדכון למנוע ה-1,301 סמ"ק ועבור שנת 2022, עובר דגם זה שדרוג נוסף עם הוספת גרסת ה-EVO. גרסה זו מוסיפה את מערכת המתלים WP APEX סמי-אקטיבית מהדור השני אשר מרחיבה את רבדי השימושיות של אופנוע זה.

image

מערכת מתלים זו מעניקה יכולת הבחירה בין שלושה מצבי שיכוך – COMFORT, STREET ו-SPORT. בנוסף לכך, ניתן לכוון את עומס הקפיץ האחורי (20 מ"מ) ב-10 רמות, בהתאם לצורכי הרוכב. מעל למצב הבסיס וברכישת חבילת ה-SUSPENSION PRO נוספות שלוש רמות שיכוך חדשות – TRACK, ADVANCED ו-AUTO.

מצב TRACK מביא את המתלים למצבים הקשים ביותר - כיול שנבחר על ידי טובי רוכבי המירוצים של KTM עבור ימי מסלול ובמיוחד כדי להעניק את יציבות גבוהה במסלולים מהירים, תחת בלימות חזקות.

מצב ADVANCED מעניק לרוכב את היכולת לשלוט בשיכוך המתלים הקדמי והאחורי ב-8 רמות, ובכך להתאים את האופנוע לסגנון הרכיבה שלהם ותנאי הרכיבה.

במצב AUTO מסוגל האופנוע לזהות את סגנון הרכיבה של הרוכב ותנאי הרכיבה, להציע כיול רך ברכיבה בתחום העירוני ואף להקשיח את המתלים ברכיבה ספורטיבית.

חבילת ה-SUSPENSION PRO מאפשרת לרוכב ליהנות ממערכת איזון אוטומטית לאופנוע בשלושה מצבים – LOW, STANDARD ו-HIGH. במצב זה, מערכת המתלים משנה את עומס הקפיץ מאחור בהתאם למשקלו של הרוכב ובהתאם לשלושה מצבי גיאומטריה:

AUTO - STANDARD: גיאומטריה ניטרלית ומאוזנת.

AUTO – LOW: גיאומטריה רגועה, פחות אגרסיבית, נוחה יותר ומושב בגובה נמוך.

AUTO – HIGH: גיאומטריה אגרסיבית, מיועדת לרכיבה ספורטיבית ורכיבת מסלול עם יותר משקל על הגלגל הקדמי.

תועלת נוספת לחבילת ה-SUSPENSION PRO קיימת במצב ה-ANTI-DIVE אשר מקשיח את המזלג הקדמי בזמן בלימות כדי למנוע רכינה לפנים תחת עומס הבלימה. מערכת זו כמובן ניתנת לכיבוי.

image

ה-1290 SUPER DUKE R EVO מקבל גם מצערת חדשה בעלת מהלך של 65 מעלות – 7 מעלות פחות, כדי לשפר את תגובת המצערת ואת טווח הפעולה הנדרש מכף ידו של הרוכב כדי להגיע למצערת מלאה. גרסה זו תוצע בסכמת צביעה כחולה או כתומה וכן עם חישוקים כתומים בוהקים ושלדה כתומה כמו שאר דגמי ה-R של KTM. להשלמת החוויה, מציעה KTM קטלוג POWER PARTS נרחב עם שלל שדרוגים והתאמות אישיות.

מחירו של KTM 1290 SUPER DUKE R EVO עומד על 154,990 שקל.

image

KTM 1290 SUPER DUKE GT

ה-KTM 1290 SUPER DUKE GT בעל מיכל דלק בנפח 23 ליטר ומנוע V טווין שנפחו 1,301 סמ"ק ותפוקתו 175 כ"ס ו-14.2 קג"מ.
דגם זה מצויד במערכת מתלים סמי-אקטיבית WP APEX אשר מאפשרת לרוכב להתאים את עומס הקפיץ מאחור בהתאם לתנאי הרכיבה והמשקל על האופנוע בחלוקה לרוכב בודד, רוכב ומורכב, רוכב ומטען או רוכב, מורכב ומטען יחד. במקביל לכל אלה, פונקציית ה-ANTI-DIVE מותקנת כסטנדרט (מניעת שקיעת החלק הקדמי בבלימות).

image

מסך תצוגה TFT צבעוני חדש בגודל 7 אינץ' ומערך פקדים חדש לגמרי מאפשרים לרוכב לבצע שינויים תוך כדי רכיבה. עבור שנת 2022, דגם ה-GT מקבל את החישוקים מדגם ה-R ובכך נחסך משקל בלתי מוקפץ של קילוגרם שלם, לטענת היצרן הדבר משפר את התנהגות האופנוע. בנוסף, על גבי חישוקים אלה הולבשו צמיגים חדשים מבית קונטיננטל – ContiSportAttack 4.

מסך התצוגה הגדול, יכלול לראשונה בדגם זה גם מערכת ניווט מקורית אשר פועלת באמצעות אפליקציית KTM Connect ובה אפשרויות ניווט, בחירת מסלולים, תצוגה ועוד. גם עבור דגם זה, יצרה KTM קטלוג POWER PARTS נרחב ובו שדרוגים ואביזרים להתאמה אישית.

מחירו של KTM 1290 SUPER DUKE GT עומד על 149,990 שקל.

image