הקטנוע החשמלי החדש מבית Piaggio מציע כלי אורבני חשמלי במידות קומפקטיות, בלי יומרות מיותרות אבל עם הרבה סטייל איטלקי. פיאג'ו 1 מאפשר לנוע בתוך העיר בנוחות עם ביצועים צנועים וטווח נסיעה מקסימלי של 85 ק"מ במחיר של 16,950 ₪. יצאנו לסיבוב עירוני בתל אביב
חברת עופר אבניר, יבואנית פיאג'יו בישראל, השיקה קטנוע חשמלי חדש המיועד לניידות אורבנית- Piaggio 1 והזמינה אותנו לרכיבה עירונית.
הקטנוע החדש מייצר הספק דומה לקטנועי ה-50 סמ”ק שאנו מכירים מהעבר. מהירות הכלי עומדת על כ-60 קמ”ש בעוד טווח הנסיעה עומד על עד 85 ק”מ במצב החיסכון, וכ-66 ק”מ במצב הספורטיבי יותר.
קיבולת סוללת הליתיום-איון (בדיוק כמו זו המשמשת סמארטפונים היום), היא 2.3Kwh והיא שוקלת כ- 15 ק"ג, אינה דורשת תחזוקה או אמצעי זהירות מיוחדים וכל שנדרש לטעינתה זה פשוט לחבר אותה למטען המגיע עם הקטנוע. יש אפשרות לפרק את הסוללה בפעולה פשוטה הלוקחת מספר שניות ולשאת אותה לטעינה ביתית. הזמן הנדרש לטעינה מלאה הוא 6 שעות (220V) כאשר הסוללה מספקת יעילות גבוהה עד 800 מחזורי טעינה מלאים לאחר מכן הסוללה תציע יעילות של 70% מהקיבולת שלה. הסוללה ממוקמת בתא שמתחת למושב.
הקטנוע החדש בעל כידון משולש שמציע את אותן פרופורציות של הקטנועים המסורתיים של Piaggio לתנוחת רכיבה נוחה, מדרך הרגליים שטוח ומרווח וכולל רגליות מורכב מתקפלות.
מרכז הכידון נמצאת תצוגת LED צבעונית בגודל 5.5" בעלת חיישן תאורה המתאים את הרקע וצבע הגופן לרמת האור שבחוץ (יום/לילה). המידע מוצג במסך גרפי שבחלקו המרכזי מד המהירות המוקף במד רמת האנרגיה (שנצרכה או נאגרה בזמן הרכיבה) מצב טעינת סוללה, מרחק בקילומטרים ומידע בנוגע לנסיעה אותו ניתן לבחור באמצעות לחצן MODE הממוקם בלוח השעונים ואף ביחידת הבקרה שמצד שמאל. לוח השעונים כולל גם מידע על צריכת אנרגיה מיידית וממוצעת, זמן נסיעה, מד רוחק ומד חלקי (נסיעה A ו-B) ובחלק התחתון של התצוגה ניתן לראות את מצב הרכיבה אותו ניתן לבחור באמצעות הלחצן MAP הממוקם ביחידת לחצי הבקרה שמצד ימין.
הקטנוע החדש בעל שלדה מוצקה ומתלים שעוצבו לרכיבה עירונית. הכלי מציע חבילה טכנולוגית הכוללת מחוונים דיגיטליים צבעוניים, תאורת LED מלאה ומערכת שלט ללא מפתח. תא האחסון הממוקם מתחת למושב מסוגל להכיל קסדת 3/4. המושב נפתח באמצעות מתג ההתנעה, או אם הסוללה הוסרה, באמצעות מנעול הנפתח במפתח רגיל.
איך זה מרגיש?
בישיבה על הקטנוע, המושב קטן יחסית והתחושה היא כמו ישיבה על קטנוע 50 סמ"ק, מזכיר את הטייפון המיתולוגי ומאחור אף נראה כמוהו. בחירת מצב הנסיעה-ECO (חסכוני) או ספורט ניתן לבצע לפני תחילת הנסיעה או תוך כדי תנועה ע"י לחיצה ארוכה על מתג הבחירה. במצב ECO התצוגה תראה טווח נסיעה של כ-85 ק"מ ובמצב ספורט כ-50 ק"מ וכל זאת מטעינה מלאה. המתלים מרגישים מעט קשיחים והמשטח לרגליים מציע מקום יחסית מרווח. המראות מספקות זווית ראיה טובה לאחור, המכלולים נוחים לאחיזה ותפעול.
לוקח קצת זמן להתרגל לעולם החדש של מנועים חשמליים ובתחילה השקט הוא קצת מוזר. סיבוב של המצערת אינו מפיק שום צליל והקטנוע הקטן מתחיל בנסיעתו השקטה קדימה. תגובת המנוע החשמלי מתונה למדי, התאוצה הדרגתית ולינארית גם במצב SPORT אבל מספקת בתנועה עירונית. הקטנוע מרגיש קל מאד ומאפשר השתחלות קלה בין מכוניות והשתלבות זריזה בתנועה האורבנית.
המתלים מגהצים היטב את כבישי ת"א המשופעים בבורות וחריצים, במיוחד בתקופה הזו כאשר כל ת"א מרגישה כמו אתר בנייה אחד גדול. הבלמים עובדים מצוין ומספקים יכולות עצירה טובות. באופן כללי, התנהגות הכביש טובה מאד, הקטנוע מרגיש בטוח בסיבובים, מאפשר שינויי כיוון זריזים ונוסך ביטחון על הרוכב/ת.
מעבר לשימוש העירוני, אין טעם לנסות ולצאת אתו מחוץ לעיר מאחר והמהירות המרבית היא כ-60 קמ"ש ונסיעה בכביש מהיר אינה רלבנטית.
שורה תחתונה
ה- Piaggio 1 הינו כלי פרקטי, פשוט לשימוש המיועד למי שמחפש דו גלגלי חשמלי המציע סטנדרט בטיחות גבוה משמעותית מאופניים חשמליים או קורקינט חשמלי (ומאפשר להיות מבטוח בביטוח חובה לנזקי גוף), ללא צורך בתחזוקה שוטפת או בתדלוק (דורש טעינה, כמובן), המאפשר תנועה אורבנית חסכונית, לדלג על הפקקים ולמצוא חניה בקלות בכרך הגדול.
מחירו של הפיאג'ו 1 עומד על 16,950 ₪ (על הכביש כולל מע"מ ואגרת רישוי).
2 תגובות
1
אורח/ת - מוקי
29 במאי 2022 ב 22:58
כלי מכוער לדעתי קטן וטווח לא משהו מחכה לכלי נוח עם גלגלים גדולים כי נראה לי עם הכלי הזה פריצת דיסק אחרי שעה נסיעה. מתאים לצעירים ונשלח פיצה לא בשביל היום יום.
2
אורח/ת - משה
01 ביוני 2022 ב 09:45
ישראל בין המדינות המסוכנות בעולם המערבי לרוכב דו-גלגלי
תגובות