המשימה שקיבלנו - להכין מסלול ולהוביל את ההשקה לעיתונאי האופנועים של ישראל עבור הקטנוע החדשני של פיאג'ו שמונע 100% חשמל ונועד לסביבה עירונית צפופה - כלי דו-גלגלי קטן ועם סטייל איטלקי
באיחור אופנותי מתקדמת לאיטה תעשיית האופנועים והקטנועים לעידן ההנעה החשמלית (איחור, כי עולם כלי הרכב - 4 גלגלים, כבר עמוק שם עם למעלה מ-10% של מכירות בשנה החולפת). פיאג'ו - היצרן האיטלקי הוותיק ויצרן הווספה המיתולגית משיק כלי דו-גלגלי קטן המיועד לתנועה עירונית צפופה ובעל ביצועים הדומים לקטנועי בהנעה של בנזין ובנפח של 50 סמ"ק, כשההספק של Piaggio 1 בגרסת ה- Active עומד על 2 קילוואט. המהירות המכסימלית של הקטנוע כ- 60 קמ"שוטווח הנסיעה של עד 85 ק"מ במצב ECO או 66 ק"מ במצב ספורט ויש גם הילוך אחורי (רוורס) כגימיג נחמד. הקטנוע החדש מעוצב ומצויד כמו הקטנועים המסורתיים (הנעת בנזין) של Piaggio, עם כידון, לוח שעונים דיגיטלי, מדרך רגליים שטוח, רגליות מורכב מתקפלות ותא מטען קטן תחת הכיסא שעיקרו הסוללה החשמלית הנשלפת.
יתרונו הבולט של הפיאג'ו 1, מעבר להיותו פורץ דרך, ובהשוואהלאופניים חשמליים הוא השימושיות העירונית, מערכות הבטיחות (ובמיוחד מערכת הבלימה) והיכולת לבטח את הרוכבים בביטוח חובה לנזקי גוף.
קישור לכתבה מההשקה עם כל הפרטים הטכניים
" פיאג'ו 1 הוצג לפני שנה, וכעת הוא מגיע אלינו. כל היצרניות הגדולות הציגו בשנתיים האחרונות דגמי קונספט חשמליים, אך הפיאג'ו 1 הוא הראשון שמגיע לכבישי ארצנו. הקטנוע החשמלי הראשון בארץ מיצרנית מובילה, ולא סתם – היצרנית שהמציאה את הקטנוע. "
" הסיפור הוא קודם כל של איכות המכלולים – משהו לא מוכר בגזרת הקטנועים החשמליים הזולים. זה פיאג’ו וזה בהחלט מרגיש ככה, אם מדובר באיכות החומרים, ההרכבה או באופן פעולת המתלים ומערכת ההנעה. זה מרגיש כמו כלי איכותי מאוד למרות מימדיו הצנועים. "
" לוקח קצת זמן להתרגל לעולם החדש של מנועים חשמליים ובתחילה השקט הוא קצת מוזר. סיבוב של המצערת אינו מפיק שום צליל והקטנוע הקטן מתחיל בנסיעתו השקטה קדימה. תגובת המנוע החשמלי מתונה למדי, התאוצה הדרגתית ולינארית גם במצב SPORT אבל מספקת בתנועה עירונית. הקטנוע מרגיש קל מאד ומאפשר השתחלות קלה בין מכוניות והשתלבות זריזה בתנועה האורבנית. "
תגובות