הוואן המקורי של פולקסוואגן, שהגיח לעולם כבר בראשית שנות ה-50, היה אחד מכלי הרכב המעשיים ביותר שיוצרו אי פעם. אבל הדגם המיוחד הזה, המצויד בחצאי זחלים, איפשר לבעליו להגיע עמוק ללב השטח
בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת, היו מעט מאוד רכבי שטח עם מרכב סגור ועם יכולת לשאת ציוד רב יחסית, בוודאי באירופה. חובב סקי מאוסטריה, שרצה לחסוך לעצמו הליכות ממושכות בשלג, לא התעצל ובנה כלי כזה שהתבסס על הטרנספורטר T1 של פולקסוואגן, מודל 1962.
לרכב שבנה, שקיבל את השם פוקס (Fox), היו ארבעה סרנים. על שני הקדמיים הורכבו צמיגים כפולים ושניהם היו ברי-היגוי, ועל השניים האחוריים הורכבו זחלים ששדרגו בצורה משמעותית את יכולות השטח. ל-Fox הותקנו בלמים על כל גלגל, והוא צויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה. קוטר הסיבוב היה קטן באופן מפתיע, 10 מטר בסך הכל, מה שאיפשר תמרון מושלם בשטחי היערות.
כמה שנים לאחר שנבנה, היה נדמה שהרכב נעלם, אך הוא צץ ב-1985 בווינה, ונקנה על ידי מוזיאון פורשה בגמונד, עיירה אוסטרית קטנה שבה החלה חברת פורשה את חייה. היה ניסיון לשקם את הכלי בתחילת שנות ה-2000, אך הוא נכשל מסיבות לוגיסטיות.
ההשקעה בשיפוץ בוודאי לא היתה זולה, אך יפה לראות לפי התמונות המצורפות שבפולקסוואגן לא חששו להוציא את הפוקס לסיבוב בשלג ולהראות שיש לו עדיין את היכולות שקסמו לבעליו המקוריים.
לקריאה נוספת
קישור לכתבה על רכב נוסף ששווה מבט
תגובות