שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Mercedes-AMG G63 4×4² - סופו של עידן

ההכרזה של מרצדס על G חשמלי שיגיע כמודל 2024, מבשרת את סוף דרכם של מנועי הבעירה הפנימית בדגם הזה. וכאקט פרידה, תייצר החברה מהדורה מוגבלת עם סרנים פורטליים ומנוע בנזין V8 שמפיק 585 כ"ס

סיום עידן שהחל לפני למעלה מארבעים שנה - המרצדס G, שתוכנן בראשיתו כרכב שטח קשוח המיועד לשימוש צבאי (קישור לכתבה) והפך ברבות השנים לכלי יוקרתי במיוחד (וגם יקר במיוחד), יוחלף בשנת 2024 בדגם חדש לחלוטין, EQG, על טהרת ההנעה החשמלית. כאקט של פרידה, תייצר החברה מהדורה מוגבלת של G, המצויד במנוע בנזין - G63 4×4².

הייחוד של הדגם הזה, מעבר לשיפורים ה"רגילים" של AMG, הוא הסרנים הפורטליים, המגדילים בצורה משמעותית את מרווח הגחון (שיעמוד על כ-35 ס"מ) ומשפרים את זוויות הגישה והנטישה, כמו גם את עומק הצליחה של מעברי מים (90 ס"מ ללא הכנות מיוחדות). מנוע הבנזין, V8 בנפח 4.0 ליטר עם טורבו כפול, יספק 585 כ"ס. המחיר עדיין לא פורסם, אך מעריכים שיתחיל ב-250 אלף דולר וצפונה.

כזכור, מרצדס ייצרה דגם דומה ב-2015 על בסיס הדור הקודם של ה-G (קישור לכתבה), זאת לאחר שהפתיעה לפני כן עם ה- AMG G63 6×6² המדהים (קישור לכתבה).

מסניפי הבנזין והסולר אולי מקוננים בימים אלה על המעבר המסיבי להנעה חשמלית, אבל נראה שה-G החשמלי יהיה כלי מעניין ביותר. ממעט הפרטים שפורסמו עד כה, נראה שהכלי יהיה רב-יכולות לא פחות מהדגם אותו יחליף, עם פיצ'רים כמו היגוי בכל הגלגלים ויכולת לסיבוב "על המקום" בזכות האפשרות להניע את הגלגלים – בכל צד – לכיוונים מנוגדים, כמו שנעשה בהנעה זחלית (ראה בסרטון המצורף). האפשרות הזו אגב, מעידה על הנעה עם ארבעה מנועים, אחד בכל גלגל.

עוברים להנעה חשמלית

ה-G החשמלי. סיבוב "על המקום"