יבואנית אופנועי דוקאטי לישראל משיקה את אופנוע השטח-אדוונצ'ר החדש - DesertX , עם חישוקי 21 ו-18 אינץ' הנועלים צמיגי שטח, מתלים ארוכי מהלך, מרווח גחון גדול ואפשרות למנוע מוגבל הספק המתאים לרישיון A1
יבואנית אופנועי דוקאטי משיקה בישראל את ה-DesertX החדש, אופנוע אדוונצ'ר-שטח אשר נחשף לאחרונה בעולם.
לאחר השקת הדגמים החדשים של דוקאטי, כמו ה-MULTISTRADA V2, הדיאבל 1260 S, הפניגאלה והסטריטפייטר על גרסאותיהם, דוקאטי משיקים גם אופנוע שטח אדוונצ'ר. DesertX הינו אופנוע בייצור סדרתי שהחל דרכו בשנת 2019 עם חשיפת אופנוע קונספט.
בתכנון ה-DesertX דוקאטי יצרו שלדת צינורות חדשה אשר מותאמת לעבודה עם מתלים ארוכי מהלך ומשקל כללי של 202 ק"ג (יבש).
המתלים שנבחרו עבור ה-DesertX הם מלפנים מזלג קאייאבה בקוטר 46 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ. ומאחור, בולם יחיד גם כן מבית קאייאבה עם מהלך של 220 מ"מ, כאשר בשניהם ניתן לכוון את עומס הקפיץ, השיכוך וההחזרה כסטנדרט. בהתאם לכך, ה-DesertX מציג מרווח גחון מכובד של 250 מ"מ.
בקצות המתלים נמצאים כעת חישוקי 21 אינץ מלפנים ו-18 אינץ' מאחור, אלה נועלים צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR במידות 9090 R21 ו-15070 R18 (טיובלס). דוקאטי מתכוונים לבצע גם הומולוגציה מתאימה שתאפשר התקנה גם של צמיגי כביש ושטח ייעודיים.
בדומה לכל אופנועי דוקאטי החדשים, גם –DesertX מקבל את מערכת ה-ABS 'קורנרינג', בתוספת של צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ הננשכים על ידי שני קאליפרים ברמבו מונובלוקים M50 בעלי 4 בוכנות. מאחור, ישנו דיסק 265 מ"מ עם קאליפר יחיד בעל שתי בוכנות, גם כן מבית ברמבו.
גובה המושב 875 מ"מ והיצרן מציע קיט להנמכת בולמי הזעזועים ומושב מונמך תואם.
ה-DesertX מצוייד במכל דלק בנפח של 21 ליטר וכאופציה, רוכבים הזקוקים לטווח אף ארוך יותר, ניתן להתקין מכל דלק מקורי נוסף בזנב האופנוע אשר מוסיף עוד 8 ליטרים של דלק. האיזון בין המכלים מתבצע לאחר שהמכל הראשי מגיע לרמת דלק מסוימת באמצעות הפעלה ממסך התצוגה.
המנוע של ה-DesertX הוא מנוע ה-11 מעלות דזמודרומי טסטה-סטרטה, L-טווין המוכר. נפחו 937 סמ"ק ונתוני התפוקה שלו עומדים על 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד (47 כ"ס בגרסה לרשיון A1 ) ו- 9.3 קג"מ ב-6,500 סמ"ק. מנוע זה קיבל את כל העדכונים אשר נחשפו בגרסאותיו במונסטר ובמולטיסטרדה V2, בהן מצמד קל בעל 8 דיסקיות ותוף הילוכים הנע על מיסבים. שדרוגים אלה סייעו בהפחתת החיכוך הפנימי ומשקל בשיעור של 1.7 ק"ג. בנוסף לכך, יחסי ההעברה בתיבה בהילוכים 1 עד 5 קוצרו לעומת המולטיסטרדה V2 לשם התאמה טובה יותר לרכיבת שטח, כאשר את הקיצור המשמעותי ביותר עברו ההילוכים הראשון והשני. מנגד, ההילוך השישי נותר ארוך.
ה-DesertX מקבל מערכות אלקטרוניות חדשניות וייעודיות עבורו – שישה מצבי רכיבה (אנדורו, ראלי, ספורט, טורינג, אורבן וגשם) יאפשרו לרוכב להתאים את תפקוד האופנוע והעברת הכוח בהתאם לצורך, לצד 4 מצבי כוח (מלא, גבוה, מדיום ונמוך). כל אחד מהמצבים הנבחרים, הודות למערכת ה-IMU, קובע אופי שונה לאופנוע מאחר והוא משפיע על בקרת בלימת המנוע, בקרת האחיזה, בקרת ה'ווילי', מערכת ה'קוויק-שיפטר' וה-ABS. זו האחרונה ניתנת להפעלה ב-3 רמות ואף לכיבוי מלא.
מסך התצוגה ניצב בזווית שמאפשרת צפייה גם ברכיבת העמידה ועל גבו תופיע המידה באופן ברור וקריא בשתי תצוגות מתחלפות. מסך TFT זה שגודלו 5 אינץ' מאשר חיבור של הטלפון הנייד, מערכת ניווט, מוזיקה ועוד.
נתונים טכניים:
מנוע: L-טווין, 937 סמ"ק, טסטה-סטרטה 11 מעלות
הספק: 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד (47 כ"ס ל-A1)
מומנט: 9.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד
שלדה: צינורות
מכל דלק: 21 ליטר
חישוקים: טיובלס, 9090 R21 מלפנים, 15070 R18 מאחור
צמיגים: פירלי סקורפיון ראלי STR
מזלג קדמי: KYB 46 מ"מ, כוונון מלא, 230 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם יחיד KYB, כוונון מלא, 220 מ"מ מהלך
מצבי רכיבה: 6 – ספורט, טורינג, אורבן, גשם, אנדורו, ראלי
מצבי כוח: 4
ABS: קורנרינג, 3 מצבים
בקרת אחיזה: 8 רמות התערבות
משקל: 202 ק"ג (יבש)
גובה מושב: 875 מ"מ
מחיר השקה:
תגובות