זה שאנו אוהבים שטח, זה ידוע. זה שאנו אוהבים להדריך, זה גם ידוע. אבל גם שטח, גם להדריך וגם להתחבר עם עשייה טובה למען הקהילה זה כבר משלש את העוצמה ויוצר עונג מיוחד
מאת: גיא זילברמן
01/05/22
לאיחוד הצלה תכנית הדרכת נהיגה מיועדת ומדודה. לא באנו לעשות חיים, באנו להציל חיים! נקודה.
הצוותים - החובשים והפארמדיקים של איחוד הצלה נוהגים בכלי רכב ייעודיים, במקרה הזה SBS של קוואסקי, המאפשרים תנועה בדרכים שאליהם אמבולנס רגיל יתקשה או לא יוכל כלל להגיע.
מתוך ההבנה שצוות של פרמדיקים וחובשים צריך להגיע בשטח ומהר לאירוע, לכל סניף של איחוד הצלה תוואי שטח משלו המייחד את אתגר הנהיגה אליו. לצוותים של שדרות תוואי שטח מגוון מאוד: חול, שבילי שדות שבחורף הופכים לבוציים מאוד, וכבישים צדדיים.
לכן דרור ואני (מדריכים מטעם אתר השטח) הדרכנו את החבורה הנפלאה מהסניף בשדרות. לאחר שיעור עיוני ומעבר על מכלולי הרכב יצאנו אל השדות המקיפים את העיר ובעונה זו של החורף (פברואר) לא היה חסר לנו לא בוץ ולא דרכים משובשות.
התחלנו במעבר מים בוצי, על האפשרויות העומדות בפנינו מהכננת ועד נהיגה נכונה.
המשכנו בנהיגה מהירה אל אזור הגבעות ותרגלנו מעברים וטיפוס עליות. החברה הבלתי נלאים והכל כך מחויבים של איחוד הצלה ממלאים אחר ההוראות ועקומת הלמידה מרשימה.
בהפסקת הקפה על גבעה נישאה אנו משוחחים מעט על עבודתם כמתנדבים וגולשים קצת לחיים האישיים. גם דרור וגם אני שידועים בתור ציניים לא קטנים אך לא יכולים שלא להתאהב בחבורה הזו שמתחת לחולצה הלבנה, הכיפה והווסט הכתום שוכן לו לב ענק שכולו נתינה. אין שעה ואין זמן או מקום שהאנשים הנפלאים הללו לו יעזבו את משפחתם או עבודתם ויצאו להציל חיים, כשבאזור שדרות האתגר עומד לפתחם לא פעם.
בסופו של דבר ההבנה שגם אם יגיעו אל הפצוע דקה לאט יותר עדיפה על לא להגיע כלל. והזהירות משרתת את המשימה. ולכן גם על שיפועי הצד שהם בהחלט נקודה קריטית בכלי רכב אלו נתנו דגש נרחב.
את היום סיימנו אחר הצהריים, חזרה בשדרות - הבית של האנשים הנפלאים. היה לנו כבוד רב ועונג גדול להדריך ולהיות שותפים לפרוייקט הנהדר - איחוד הצלה.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
תגובות