שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2023: מסלול חדש ותקנות חדשות

הראלי הקרוב, שיזנק לדרכו בסוף השנה, יהיה הרביעי במספר שייערך כולו בגבולות ערב הסעודית, אבל עם מסלול שכמעט כולו חדש. ויש גם תקנות חדשות, שיעניקו יתרון למובילים

ב-31 בדצמבר 2022 יוזנק לדרכו הדקאר ה-44 במספר, שייערך שוב במסלול שיעבור כולו בתחומי הערב הסעודית. זאת תהיה הפעם הרביעית ברציפות שמדינת המדבר הגדולה מארחת את הראלי, אך המארגנים מבטיחים שיותר מ-70 אחוזים מהמסלול יהיו חדשים לחלוטין. גם השנה, כמו בשנה שעברה, הדקאר יהיה הסבב הראשון באליפות ה-FIA וה-FIM (קישור לכתבה).

המסלול ייקח את המתחרים מחופי הים האדום אל החולות של המפרץ הערבי, ונקודת הסיום תהיה בעיר דמאם, הסמוכה לגבול עם בחריין. בימים הראשונים של הראלי, שייארך כרגיל שבועיים, המסלול ייעלה לאזורי ההרים הצפון-מערביים של המדינה, אחר כך יפנה לדרום-מזרח עם שלושה ימים מאתגרים בדיונות של "הרבע הריק" (Empty Quarter) – שטח שמם לחלוטין שאין בו שום סימני חיים.

image

אבל מלבד החידוש שבמסלול, לדקאר 2023 יהיו עוד כמה הפתעות שנועדו למנוע כמה מהמצבים הבעייתיים ביותר בו. בשנים האחרונות, ניתן היה לראות שינויים מתמידים בהובלה, אפילו ברמה היומית, שכן הנהג או הרוכב הפותחים יכולים להפסיד זמן רב במציאת הנתיב הנכון. זה גם הוביל לאסטרטגיות אופורטוניסטיות, בהן מתחרים "מתיישבים" על זנבו של המוביל ונהנים מיכולות הניווט שלו... בראלי הקרוב, מתחרה שיזכה בסטייג' וכתוצאה מכך יהיה הפותח של הסטייג' הבא, יקבל פיצוי בזמנים.

אבל זה לא יהיה השינוי היחיד הנוגע לניווט. ספר הדרכים יהיה דיגיטלי לכולם, ויהיו מספר ספרי דרך. רוב השלבים יחולקו לשני מסלולים דומים, עם מרחקים זהים אבל עם נקודות ציון שונות. ספרי הדרך יחולקו באופן אקראי, כך שמתחרה שיעקוב אחרי מתחרה אחר מסתכן בהחמצת נקודות הציון שהוקצו לו ויספוג בהתאם זמן עונשין.

image