קיה מציגה כמה גירסאות חדשות בעלות יחידות הנעה ורמות אבזור חדשות לדור החמישי של הספורטאז' שהושק בתחילת השנה - Kia Sportage
יבואנית קיה לישראל מודיעה על תחילת שיווקן של גרסאות חדשות של הספורטאז', שהושק בחודש מרץ - קישור לכתבה על ההשקה בתחילת השנה.
הדור החמישי של הספורטאז' מציע, לראשונה בדגם הזה, גרסאות המבוססות על מערכות הנעה היברידיות (הייבריד ופלאג-אין הייבריד) ולצידן גרסת בנזין 2.0 אטמוספרית.
הגרסאות החדשות בעלות סביבת נהג טכנולוגית וחדשנית הכוללת תצוגה הכוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינטש ולצידו לוח מחוונים בגודל 12 אינטש, וכוללות עתה רמת אבזור GT-Line בעיצוב ספורטיבי.
מערכות הינע בשילוב חשמל
הספורטאז' החדש מציע כאמור מגוון יחות הנעה. בגרסת ההייבריד מארז הסוללות ממוקם מתחת לשורת המושבים השנייה וכתוצאה מכך מרווח רגליים זהה לזה שבדגמי הספורטאז' עם מנוע בעירה פנימית.
בספורטאז' פלאג-אין ממוקמת סוללת המתח הגבוה במרכז, בין שני הסרנים, מתחת למרכב של ה-SUV.
מארז הסוללות המתקדם בספורטאז' פלאג-אין כולל יחידת ניהול סוללות מתקדמת המנטרת באופן רציף את מצב הסוללה. המארז מצויד גם ביחידת ניטור תאים מתקדמת המודדת ומנטרת את המתח והטמפרטורה של התאים.
הספורטאז' פלאג-אין מצויד במצב שטח (Terrain Mode) חדש המתאים באופן אוטומטי את ההגדרות של הרכב ומאפשר נהיגה בכל מצב נתון של הכביש והסביבה, כולל שלג, בוץ וחול. מערכת AWD מבוקרת אלקטרונית מוודאת שהכוח מחולק בצורה מיטבית בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לתנאי הדרך ומצבי הנהיגה.
דגם הספורטאז' ההיברידי מצויד במנוע ה-1.6 ליטר T-GDI 180כ"ס ולצידו מנוע הנעה חשמלי מסוג מגנט קבוע עם 44.2 קוו"ט וסוללת ליתיום-יון פולימר של 1.49 קווט"ש עם הספק כולל של 230 כ"ס.
להשלמת מערך יחידות ההנעה של הספורטאז', מוצעת עתה גרסה חדשה עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בשילוב עם תיבת הילוכים אוט' פלנטרית עם 6 הילוכים.
רמות אבזור
דגם אורבן - כבר מדגם הכניסה, הזמין עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל', טורבו בנזין או דיזל בנפח 1.6 ל', הספורטאז' החדש מציע מערכות בטיחות אקטיביות ואבזור כמפורט:
מערכות בטיחות:
דגם HEV (1.6 טורבו הייבריד) מוסיף:
בטיחות:
אבזור נוחות:
דגם GT-Line (1.6 טורבו פלאג אין) מוסיף:
מחירים - Kia Sportage
מרכב ושלדה
SUV עם חמש דלתות וחמישה מושבים, עם מרכב אחוד. מנועי בנזין , יחידת הנעה היברידית והיברידית נטענת המניעים את הגלגלים הקדמיים והאחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים
בנזין
2.0 ל' / 156 כ"ס SmartStream G2.0
סוג 4 צילינדרים בטור
נפח 2.0 ל' 1,999 סמ"ק
מהלךXקדח)מ"מ) 97X81
יחס דחיסה 1:10.8
הספק)סל"ד/כ"ס) 156/6,200
מומנט)סל"ד/קג"מ) 19.6/4,500
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
הייבריד
1.6 ל' T-GDI / 230 כ"ס
סוג 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
נפח 1.6 ל' , 1,598 סמ"ק
מהלךXקדח)מ"מ) 75.6 x 89.0
יחס דחיסה 1:10.5
הספק)כ"ס/סל"ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)
מומנט)קג"מ/סל"ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה Lithium-ion polymer
מתח סוללה(V) 270
קיבולת סוללה(קוט"ש) 1.49
הספק(כ"ס/סל"ד) 60.1/1,600-2,000 (מנוע חשמלי בלבד)
מומנט(קג"מ/סל"ד) 26.9/0-1,600 (מנוע חשמלי בלבד)
הספק משולב(כ"ס) 230
מומנט משולב(קג"מ) 35.7
פלאג אין הייבריד
1.6 ל' T-GDI / 265 כ"ס
סוג 4 צילינדרים בטור, מגדש טורבו
נפח 1.6 ל' , 1,598 סמ"ק
מהלךXקדח)מ"מ) 75.6 x 89.0
יחס דחיסה 1:10.5
הספק)כ"ס/סל"ד) 180/5,500 (מנוע בנזין בלבד)
מומנט)קג"מ/סל"ד) 27/1,500-4,500 (מנוע בנזין בלבד)
שסתומים (4 שסתומים לצילינדר) 16
סוללה ומנוע חשמלי
סוג סוללה Lithium-ion polymer
מתח סוללה(V) 360
קיבולת סוללה(קוט"ש) 13.8
הספק(כ"ס/סל"ד) 91/2,100-3,300 (מנוע חשמלי בלבד)
מומנט(קג"מ/סל"ד) 31/0-2,100 (מנוע חשמלי בלבד)
הספק משולב(כ"ס) 265
מומנט משולב(קג"מ) 35.7
תיבות הילוכים
|
2.0 ל' בנזין |
1.6T HEV |
1.6T PHEV |
סוג |
6AT |
||
יחסי העברה |
|
|
|
1 |
1:4.400 |
1:4.639 |
|
2 |
1:2.726 |
1:2.826 |
|
3 |
1:1.834 |
1:1.841 |
|
4 |
1:1.392 |
1:1.386 |
|
5 |
1:1.000 |
1:1.000 |
|
6 |
1:0.774 |
1:0.772 |
|
הילוך אחורי |
1:3.440 |
1:3.385 |
|
יחס סופי |
1:3.702 |
1:3.648 |
מתלים
קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב
אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב
היגוי
סוג MDPS – כוח, סבסבת מוט משונן בתגבור חשמלי
רדיוס סיבוב (מ') (2wd/4wd) 5.46
בלמים
קדמי 320 מ"מ דיסקים מאווררים
אחורי 300 מ"מ דיסקים מאווררים
גלגלים
בנזין 2.0 אורבן/הייבריד Alloy 17-inch, 215/65 R17
פלאג אין Alloy 19-inch, 235/50 R19
חלופי בנזין/הייבריד גלגל חלופי מיני
פלאג אין ערכת ניפוח
מידות (מ"מ)
חיצוני
אורך 4,515 רוחב* 1,865
גובה** 1,650 בסיס גלגלים 2,680
מפשק קדמי(חישוק 18/19) 1,630(1,615) מפשק אחורי 1,637(1,622)
שלוחה קדמית 905 שלוחה אחורית 930
זווית גישה 17 מעלות 26.4 מעלות
מרווח גחון 170
*לא כולל מראות צד
**כולל מסילות גגון
פנימי (מ"מ)
שורה ראשונה שורה שנייה
מרווח ראש 1,008 998
מרווח רגליים 1,052 996 (פלאג אין 955)
מרווח כתפיים 1,461 1,414
מרווח ירכיים 1,392 1,366
נפח תא מטען לפי תקן VDA
מאחורי שורה שניה שורה ראשונה
בנזין 591 / 1,776 ליטר
הייבריד 587 / 1,776 ליטר
פלאג אין 540 / 1,715 ליטר
משקלים - ק"ג
|
2.0 |
1.6T HEV |
1.6T PHEV |
|
משקל עצמי |
1,512 |
1,649 |
1,830 |
|
כושר גרירה(כולל בלמים) |
1,650 |
1,650 |
1,350 |
|
כושר גרירה( ללא בלמים) |
750 |
ביצועים
|
2.0 |
1.6T HEV |
1.6T PHEV |
|||
מהירות מירבית (קמ"ש) |
181 |
193 |
191 |
|||
0-100 קמ"ש (שניות) |
11.4 |
8.0 |
8.2 |
|||
תצרוכת דלק מוצהרת (ל'/100ק"מ) לפי תקן WLTP משולב
2.0 |
1.6T HEV |
1.6T PHEV |
8.3 |
5.5 |
1.1 |
4 תגובות
1
אורח/ת - פרייאר אכזבה
12 ביולי 2022 ב 15:46
242 אלף שח לקיה ... מה נסגר תגידו ? . במחיר הזה אפשר להביא יונדאי 4*4 ולחסוך ים כסף !!!
וגם בחול בארצות דומות מוכרים את הרבל הנל ב 50-60 אלף שח פחות ..אצלנו מישהו רוצה לנפח את הכיס על חשבוני הצרחן . לדעתי פרייאר מי שקונה . הפלאגאין צריכה לעלות מקסימום 190 אלף..
2
אורח/ת - פרייאר אכזבה 2
12 ביולי 2022 ב 15:48
242 אלף שח לקיה ... מה נסגר תגידו ? . במחיר הזה אפשר להביא יונדאי איוניק 5 , 4*4 ולחסוך ים כסף !!!
3
Ogash Ofer
12 ביולי 2022 ב 21:58
242 אלף שח לקיה ... מה נסגר תגידו ? . במחיר הזה אפשר להביא יונדאי 4*4 ולחסוך ים כסף !!!
וגם בחול בארצות דומות מוכרים את הרבל הנל ב 50-60 אלף שח פחות ..אצלנו מישהו רוצה לנפח את הכיס על חשבוני הצרחן . לדעתי פרייאר מי שקונה . הפלאגאין צריכה לעלות מקסימום 190 אלף..
4
אורח/ת - איש לחם
13 ביולי 2022 ב 09:06
רכב שמנסה חהיות הכל,בסוף הוא לא משתלם אל תנסו אותו בשטח הוא יפה רק על הנייר מה התועלת עם מחירים מופרזים כאלה לא נראה שבמיחירים האלו יהיו הרבה קופצים,עוד קצת כסף ותיקנו לנד קרוזר,מה נסגר,היברידי משולב טורבו,4×4 פלאג אין,אין זהות,מחירים מופקעים
תגובות